Mikähän se vähän niinku kalkattas ku kylmänä pistää käyntiin?loppuu kyl hetken päästä..Öljynpainevalo sammuu kyl heti..missäs tossa on ÖP antura..ei ainakaan suodattimen jalassa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m30 "kolina"
Collapse
X
-
Kannessa ihan takana imupuolella. Ettei olis KK-laakerit kun kalisee ? No on onneks halpoja ja vaihdettavissa irrottamatta konetta. Irrota öljypohjan pultit ja koneen kumityynyjen pultit, nosta konetta hieman ylöspäin ja irrota öljypumppu niin että se putoaa öljypohjaan. Nyt saat pohjan pois ja pääset vaihtamaan KK-laakerit. Kannattaa varata pari kolme purkkia cleaneria ja tippapullo öljylle.
Toinen vielä helpompi optio on kuoleutunut ketjunkiristimen jousi. Uusi maksaa liirumlaarumia ja se on vaihdettu hetkessä. Jos vika on siinä, on ketjunkiristimen männän pää hakkautunut. Siihenkin saa korjaussarjaa tarvikkeena mutta jousi pitää ostaa BMWltä.
-
-
Originally posted by Jukkis30Tarviikos siinä muuta ku löysätä se pultti siitä sivusta ja tulee sit rojut ulos?Vaikuttaako miten öljynpaineeseen ne laakerit?joskus pitkän ajon jälkeen tyhjäkäynnillä vilkuttaa öp:n merkkivaloa..
Laakerivälys pudottaa nimenomaan öljynpainetta eli toi ÖP -valon vilkkuminen viittaa vahvasti laakereihin. Älä aja millään 0W-40 öljyllä väljää konetta.
Jos pitäs jotain veikata niin sanoisin laakerit. KK vaihtaa helposti mutta RK varten sun pitää irrottaa kone. Kantta ei tartte purkaa mutta kone irti ja kampura ulos. RK taitaa maksaa n 80€, KK jotain 30-40€.
Sulla on ilmeisesti E34 535i ? Eihän tämä tohon tod näk liity mutta noissa koneissa on ollu nokkaongelmia eli nokka kuluu tosi paljon. Osasyynä se että moni jättää uusimatta suihkutangon pulttien tiivisterenkaat eikä käytä pulteissa ruuvilukitetta. Seurauksena pudonnut öljynpaine suihkutangossa ja huonontunut nokan voitelu.
Nokissa on myös valmistusvikaa minkä johdosta tehdas toimittaakin karkastuja nokka-akseleita noihin varaosana. Halpaa kun saippua tietysti.
Ei se siellä varmasti tota sun kolinaa aiheuta mutta eipä haittaa tarkistaa sitä samalla kun siellä ruuvailet pellin alla
Comment
-
-
Originally posted by Jukkis30Niin ja eikös mittaristoon tule se vikateksti jos öp on liian alhainen?
Originally posted by ropoMikä öljy ois hyvä 535i vm-89 200tkm ajettuun autoon talvella/kesällä?
Synteettisen etu että on pumpattavampaa kylmänä mutta samalla pysyy kumminkin paksuna joka ei väljässä koneessa ole ollenkaan huono asia.
Comment
-
-
Mut kylmällä koneella ei vilahakkan valo vaikka 5-vaihtella ajas tyhjäkäynnillä..voisko olla antura vikaa?ainoastaan lämpimällä koneella joskus saattaa vilahdella jos kierrokset menee alle normaali tyhjäkäynnin isolla vaihteella vedettäessä..oisko 5/50 öljy sit parempi?"autolla"ajettu 264tkm
Comment
-
-
Originally posted by Jukkis30Mut kylmällä koneella ei vilahakkan valo vaikka 5-vaihtella ajas tyhjäkäynnillä..voisko olla antura vikaa?ainoastaan lämpimällä koneella joskus saattaa vilahdella jos kierrokset menee alle normaali tyhjäkäynnin isolla vaihteella vedettäessä..oisko 5/50 öljy sit parempi?"autolla"ajettu 264tkm
Tottakait siellä alkaa mittaristossa valoja vilkkua jos kone meinaa sammua *naur* Ihan oleellinen tieto tuokin tässä vaiheessa tarinaa :roll:
Öljynpainehuoli vaikuttas siis aivan turhalta. Tarkista se ketjunkiristin.
Comment
-
Comment