Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 Elring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ears
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 94
    • Oulunseutu

    M10 Elring

    Oletteko Elringiä käyttäneet kiristäneet mukana tulevan ohjeen mukaan momentilla ja asteilla vai pelkästään portaissa momentilla?
    Jossakin oli juttua tästä mutta ei löytynyt.
    Tunnostaa hiukan hankalalta ruveta tuommosta raakiletta käyttämään ja lisäkiristelemään. :think

    Kertokaapa kokemuksia/neuvoja niin päästään vetämään kansi kiinni.
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3096

    #2
    Originally posted by Ears View Post
    Oletteko Elringiä käyttäneet kiristäneet mukana tulevan ohjeen mukaan momentilla ja asteilla vai pelkästään portaissa momentilla?
    Jossakin oli juttua tästä mutta ei löytynyt.
    Tunnostaa hiukan hankalalta ruveta tuommosta raakiletta käyttämään ja lisäkiristelemään. :think

    Kertokaapa kokemuksia/neuvoja niin päästään vetämään kansi kiinni.
    Millainen elring kyseessä? kynsitiiviste vai tavallinen?

    Muistelen vuosia sitten käyttäneeni kynsimallia ahtokoneessa ja silloin kiristin niin että ensin kahdessa osassa momenttiin ja sit käyntiin ja loppukiristys astelevyllä. Arvoja en tähän hätään ulkoa muista.
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • Ears
      Bimmer Rookie
      • Apr 2008
      • 94
      • Oulunseutu

      #3
      Siis kynsitiiviste.
      Arvot on ohjeissa. Ensin kevyeen momenttiin ja sitten muistaakseni kolmesti asteilla. Välillä käyttö lämpimäksi.
      Kyseessä siis turbo megalla joten veikkaan vaan että tuo lämpimäksi käyttö voi ekalla kerralla tuottaa tuskaa ja jos ei tuota niin vaihan alaa..
      Mukana myös uudet vakiopultit.

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3096

        #4
        Originally posted by Ears View Post
        Siis kynsitiiviste.
        Arvot on ohjeissa. Ensin kevyeen momenttiin ja sitten muistaakseni kolmesti asteilla. Välillä käyttö lämpimäksi.
        Kyseessä siis turbo megalla joten veikkaan vaan että tuo lämpimäksi käyttö voi ekalla kerralla tuottaa tuskaa ja jos ei tuota niin vaihan alaa..
        Mukana myös uudet vakiopultit.
        no joo tuossa tapauksessa voi tosiaan olla lämpimäksikäyttö ongelmallista. mutta en itse usko että olisiko se kovin vaarallista jos sitä muutaman kerran testaa paikallaan ennenkuin saa käymään tyhjäkäyntiä? Muistaakseni tuo lämmityssessio oli luokkaa 25min?
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #5
          Ite olen vetänyt momenttiavaimella 3:ssa vaiheessa, ei asteilla eikä jälkikiristyksillä koskaan. Aina on toiminut
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • Ears
            Bimmer Rookie
            • Apr 2008
            • 94
            • Oulunseutu

            #6
            Juuri tätä tietoa kaipasin.
            Mikä on ollu maksimi momentti?
            Helpottaa omaa hommaa huomattavasti jos ei tarttee käytellä ja jälkikiristellä..

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              105 Nm
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • S.Kaulaote
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1579
                • Woikkaalla

                #8
                Originally posted by Tzeimi View Post
                Ite olen vetänyt momenttiavaimella 3:ssa vaiheessa, ei asteilla eikä jälkikiristyksillä koskaan. Aina on toiminut
                Samat!!
                Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                -Mitsubishi "runkkari"

                Comment

                • Ears
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 94
                  • Oulunseutu

                  #9
                  No hyvä tietää. Vetäsen kannen illalla kiinni 3:ssa vaiheessa.

                  Comment

                  • old dog
                    Newbiemmer
                    • Jul 2008
                    • 28

                    #10
                    80nm 200km jälkeen oon aavistuksen löysänny yks kerrallaa ja sit taas 80nm
                    "Ahtamalla onneen"

                    Comment

                    • Jusa20
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2009
                      • 251
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Tzeimi View Post
                      Ite olen vetänyt momenttiavaimella 3:ssa vaiheessa, ei asteilla eikä jälkikiristyksillä koskaan. Aina on toiminut
                      Pystytkö heittämään nuo kaikki kolme vaihetta mihin momentteihin olet kiristänyt? Autodata heittää joko tuota 6 vaiheen ihme ohjetta tai sitten 3 vaihetta 1:30-35Nm 2:90astetta 3:90astetta
                      E30 316 2.1 tic projektina
                      Käyttis E34 525iA -89 M50

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        55 - 85 - 105.
                        15-20 min. odottelua viimeisessä välissä.
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • Jusa20
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 251
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Tzeimi View Post
                          55 - 85 - 105.
                          15-20 min. odottelua viimeisessä välissä.
                          Juu näillä mennään. Kiitos!
                          E30 316 2.1 tic projektina
                          Käyttis E34 525iA -89 M50

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎