Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d TURBO hajalla..HELP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karpalo
    Newbiemmer
    • May 2011
    • 3
    • turku

    530d TURBO hajalla..HELP

    Morjens,

    Hiukan apuja tarvittaisiin noviisille.
    Pitäisi uusi turbo hommata ja saksasta olisi tarkoitus,mistä tiedän tilata oikeenlaisen tsydeemin ja tuleeko sieltä myös uudet tiivisteet messiin vai kannattaako ne ottaa marmorilta..?
    yhdestä kysyinkin jo hintaa turboladerilta..mut en oo ihan varma mitä mallia mun biili on,mistä noi moottorin mallit ja muut saa selville..valmistenumerolla..?
    Auto on 530d a 2005,niin olisko toi alla oleva oikee tähän..?
    Part-Nr.: 725364-5021S
    Manufacturer: BMW
    Vehicle Type: 530 d
    Year: 01.06.2002 - 01.12.2005
    Engine: M57N 6 Zyl.
    Capacity cubic: 2993
    Engine power: 160 KW / 218 PS

    Price: 789,00 EURO
    Tax/Vat: 149,91 EURO

    Mega kiitokset jo etukäteen..

  • espi70
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 78

    #2
    Muutama viikko sitten olin vastaavassa tilanteessa, silloin uusi ahdin löytyi pikaisella etsimisellä halvimmalla tuolta:
    Turbolader -80% kaufen ✅ GARRETT BorgWarner Distributor ✅ Fabrikneu Austausch Upgrade Reparatur ☎ Turbolader-Experten-Support!

    Tuon on siis eri pulju kuin turbolader.de. Hintaa tuli Garretin uudelle gt2556v:lle muistaakseni muutaman euron yli 900,-, sisältäen tiivisteet ja toimitettuna UPS:llä. Toimitus kesti kolme päivää. Kannattaa ainakin pyytää tarjous sieltä, sinun autossasihan on erilainen ahdin, joten se on varmaan eri hintainenkin.

    Comment

    • syncro^^
      BTCF Member
      • Jan 2011
      • 765
      • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

      #3
      paljonko mahto olla kilometrejä ku kosahti?
      Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

      BMW G31 540D x-Drive
      BMW F11 530DA -12

      Ex:
      BMW E61 535da individual -10 340/680nm
      BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
      BMW F30 320Da -12
      Bmw E70 3.0DA -07
      Bmw F10 525DA -10
      Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

      Comment

      • karpalo
        Newbiemmer
        • May 2011
        • 3
        • turku

        #4
        277tkm,joista itse tykittänyt about 210tkm..ja kyllähän sillä ajamaan vielä joten kuten pystyy,mut aika vittumaista kun ei oo tehoja ollenkaan ja turbo ulisee..
        Ja pakko mainita vielä autokeskuksen 'ammattitaidosta' auto kävi siellä tsekissä ja ehdottivat kaikkea muuta paitsi turbon vaihtoa,eli ensin olisi pitänyt tyhdä kahden tonnin remppa ja sitten vasta ensi ziikata sitä turboa..voi vidu mitä kusetusta,vein vaki nyrkkipajalle ja pari testin ja koeajon jälkeen tuli selkeä diagnoosi,jota olin itekkin jo epäillyt..Turbo kaput..samalla menee tosin välijäähdytin vaihtoon,imusarjan puhdistus+läppien poisto,5hehkuu+rele(ei ihme et hehkut fiinalissa,kun ei oo ollu koskaan piuhan päässä ja aina silti startannut ykkösellä)..et tohonkin uppoo se pari tonttua anyway..sit pitäisi vielä toiset 300tkm vähintään luukuttaa menemään..

        Comment

        • casino
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 663
          • Keski-Suomi

          #5
          Originally posted by karpalo View Post
          277tkm,joista itse tykittänyt about 210tkm..ja kyllähän sillä ajamaan vielä joten kuten pystyy,mut aika vittumaista kun ei oo tehoja ollenkaan ja turbo ulisee..
          Ja pakko mainita vielä autokeskuksen 'ammattitaidosta' auto kävi siellä tsekissä ja ehdottivat kaikkea muuta paitsi turbon vaihtoa,eli ensin olisi pitänyt tyhdä kahden tonnin remppa ja sitten vasta ensi ziikata sitä turboa..voi vidu mitä kusetusta,vein vaki nyrkkipajalle ja pari testin ja koeajon jälkeen tuli selkeä diagnoosi,jota olin itekkin jo epäillyt..Turbo kaput..samalla menee tosin välijäähdytin vaihtoon,imusarjan puhdistus+läppien poisto,5hehkuu+rele(ei ihme et hehkut fiinalissa,kun ei oo ollu koskaan piuhan päässä ja aina silti startannut ykkösellä)..et tohonkin uppoo se pari tonttua anyway..sit pitäisi vielä toiset 300tkm vähintään luukuttaa menemään..
          NO vaihdata nyt hyvä mies sitten kaikki 6 kpl hehkuja! Ja pyydä, että laitetaan sitten vaan berun (taitaa olla alkuperäisvalmistaja) tai boschin hehkuja. mikään tarvike hehku ei oikein toimi kovin kauaan....!
          Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
          Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
          http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

          e39 -530d touring 11/1999
          ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

          Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

          Comment

          • MrBubbles
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 799
            • Seinäjoki

            #6
            kysy proturbolta lappeenrannasta ahdinta.. ei välttämättä oo kallis.
            No life, no friends, just motorsport!

            -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
            -jokunen e30.
            -e28

            Comment

            • deezaye
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 185
              • Turenki Rock City

              #7
              Originally posted by casino View Post
              NO vaihdata nyt hyvä mies sitten kaikki 6 kpl hehkuja! Ja pyydä, että laitetaan sitten vaan berun (taitaa olla alkuperäisvalmistaja) tai boschin hehkuja. mikään tarvike hehku ei oikein toimi kovin kauaan....!
              Hmm. Ei kyl toi Beru vakuuta yhtään, itte suosittelisin Boschia
              Ja tosiaan kaikki 6kpl kerralla, tohon -99 530d:hen maksoi Motonetissä Boschin tulpat 16,90e/kpl....

              Just omastani vaihdoin hehkut, oli kans 5 kpl pimeenä ja Berun hehkuja, eivät olleet kestäneet kovin kauaa...

              Menipä taas vähän OT:ksi
              E53/M54B30 -04
              E39/M57D30 -99
              E34/M30B35 -88
              E28/M10B18 -85

              Comment

              • AnttiR
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 819
                • Jyväskylä

                #8
                Jos tosiaan tulee 900€ ulkomailta tilattuna hintaa turbolle. Niin kannattaa melkein kysellä kotimaastakin. Mulla makso LDS-turbolla 530d:n ahtimen huolto ja muutostyöt viime keväänä muistaakseni 700€.
                Ja viimeisimmän ahtimen volkkariin hain professional motorilta ja vaihtoahdin oli siihen ainakin ihan reilusti alle 900. Tuolta ajattelin jatkossakin hommata turbot ja tarvikkeet.
                Ja minä vaihdoin syksyllä hehkut kans motonetin boscheihin. Kyllä kelpasi viime talvi starttailla. Aikaisemmin paikallaan oli berut ja niistä oli myös 5kpl rikki kun vaihdoin ne. Mittarilukema oli ehkä 260tkm. En tiedä oliko ne sitten alkuperäiset?
                Last edited by AnttiR; 23-05-2011, 01:22.
                E61 535d -04

                Comment

                • karpalo
                  Newbiemmer
                  • May 2011
                  • 3
                  • turku

                  #9
                  Jeps,Bosch:it olisi tulossa tilalle ja kaikki kuusi menee kyllä vaihtoon,vaikka vaan viisi pimeenä.
                  Uus turbo tilattu ja hintaa räpsähti se 902e kotiin tuotuna..
                  Kiitti kaikille vastanneille vinkeistä,olishan sen varmaan suomestakin saanut aika samaan hintaan..Paitsi marmorilta..(1800e)pelkkä osa..

                  Comment

                  • Anss1
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 50
                    • Tampere

                    #10
                    mistähän tietäisin että mikä olisi oikea turbo autooni..? vihellellyt jo useita kuukausia samanlailla mutta voisi vaihtaa kyllä ennen kuin hajoaa..

                    elikkä autona tuo sama e60 530d 2005 160kw M57/TU

                    tuolta samalta sivulta meinasin tilata http://www.turbolader.net/ mutta mikä sitten lienee oikea..

                    ja onko turbo hankala vaihtaa? monen tunnin homma liikkeissä?
                    F31 320Xda m-sport -13

                    ex E71 x6 40d -12

                    ex E60 530da M-sport -05

                    ex E46 328ci -00

                    Comment

                    • A62
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2009
                      • 117
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Anss1 View Post
                      mistähän tietäisin että mikä olisi oikea turbo autooni..? vihellellyt jo useita kuukausia samanlailla mutta voisi vaihtaa kyllä ennen kuin hajoaa..

                      elikkä autona tuo sama e60 530d 2005 160kw M57/TU

                      tuolta samalta sivulta meinasin tilata http://www.turbolader.net/ mutta mikä sitten lienee oikea..

                      ja onko turbo hankala vaihtaa? monen tunnin homma liikkeissä?
                      Itse vaihdatin turbon juuurikin samanlaiseen ja ikäseen kun sinulla. Tyyppihän on Garret GT2260 ja Garretin osanumero oli 742730-0002. Kyseistä vuosimallia on valmistettu ilmeisesti sekä alipainekellolla, että servolla. Tämä piti tarkistaa konehuoneen puolelta. Minulla oli servo.

                      edit: siis mulla kuitenkin E61, tällä tuskin turboon vaikutusta.
                      Last edited by A62; 02-10-2011, 15:02.

                      Comment

                      • Hacra
                        Newbiemmer
                        • Nov 2010
                        • 10
                        • Finland

                        #12
                        Ellei se turbo nyt ole aivan tuhannen säpäleinä kannattaisi harkita sen huollattamista, käsittääkseni voit päästä 200-300€ hintahaarukalla taas eteenpäin.

                        Kannattaa kysellä turboa huoltavista paikoista, en tiedä sinun alueelta jos löytyy putiikkeja ko. hommaan, mutta tässä nyt yksi:

                        VALTUUTETTU HUOLTO JA ASENNUS:

                        - Bosch Car Service
                        - Bosch Diesel Service
                        - AIXAM-mopoautot
                        - Delphi-Lucas-Cav
                        - Holset, KKK, ja Garret-turboahtimet
                        - Briggs&Stratton
                        - Webasto, DEFA ja Eberspächer-lisälämmittimet
                        http://www.klaukkalandiesel.fi/korjaamo.php
                        Last edited by Hacra; 02-10-2011, 15:25.

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #13
                          Ns. Valtuutetut eivät tietääkseni korjaa (= eivät saa korjata garretin kiellon vuoksi) johdesiivillä säätyviä ahtimia.
                          Kuitenkin myös Suomesta läytyy muutama paikka jotka korjaavat näitäkin (hyviä kokemuksia seuraavista),
                          http://www.professionalmotor.fi/ ainakin korjaa, myös vaihtoturboja voi olla.
                          http://www.kh-motors.fi/ saattaa myös korjata?

                          Comment

                          • A62
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 117
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by WSE1 View Post
                            Ns. Valtuutetut eivät tietääkseni korjaa (= eivät saa korjata garretin kiellon vuoksi) johdesiivillä säätyviä ahtimia.
                            Kuitenkin myös Suomesta läytyy muutama paikka jotka korjaavat näitäkin (hyviä kokemuksia seuraavista),
                            http://www.professionalmotor.fi/ ainakin korjaa, myös vaihtoturboja voi olla.
                            http://www.kh-motors.fi/ saattaa myös korjata?
                            Itse käytin tuota ensiksimainittua. Heillä toimii myös vaihto, eli sain korjatun ja vaihdon jälkeen oma piti laittaa paluu postissa. Itsellä tosin uusi fööni ulisee nyt jo.. Tiedä sitten kuka on kämmännyt.

                            Comment

                            • exautisti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 1267
                              • oulu

                              #15
                              pari vuotta ja joku 60tkm kesti ittellä professional motorin tekele ennenkuin meni akseli poikki.... Eihän ne ikkäänsä kestä ja luonnollisesti takuusta oli turha puhuakkaan mitään,lupasi kattoa mistä johtuu,vaan 1,5vuotta on kulunu eikä vielä ole kuulunut mitään....
                              -99 punane passatti

                              https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                              Tuikun softat
                              Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                              BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                              Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                              Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                              www.mcars.fi

                              Kysy 041-5056506

                              https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                              INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                              Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎