Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattinen öljyn lisääjä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Späne
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 129
    • Kajaani

    Automaattinen öljyn lisääjä!

    Tuli vaan tässä mieleen et onko tollanen öljyn lisääjä ihan tavallinen varuste 20v vanhassa autossa..? :shock: En oo ikinä ennen törmännyt tollaseen...

    Onko bemariin saanut etes tollasta lisävarustetta tehtaalta?
    Tossa mun autossa (e23 728i) ei oo mitään muita varusteita ku kattoluukku, keskuslukko ja persiissä on ämmä....

    Löytyykö muiden autoista tollasta? Ja miten se toimii?

    Ja toinen kyssä... Mitä eroa on tavallisen ja tolla m merkillä varustetun bemun välillä...?
    E61 520d - 08
    Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: Automaattinen öljyn lisääjä!

    Originally posted by Haaveilija
    Tuli vaan tässä mieleen et onko tollanen öljyn lisääjä ihan tavallinen varuste 20v vanhassa autossa..? :shock: En oo ikinä ennen törmännyt tollaseen...

    Onko bemariin saanut etes tollasta lisävarustetta tehtaalta?
    Tossa mun autossa (e23 728i) ei oo mitään muita varusteita ku kattoluukku, keskuslukko ja persiissä on ämmä....

    Löytyykö muiden autoista tollasta? Ja miten se toimii?

    Ja toinen kyssä... Mitä eroa on tavallisen ja tolla m merkillä varustetun bemun välillä...?
    Enpä ole koskaan tuolaisesta varusteesta kuullut... Kuvaile vähän. Bemarin tyyliin kyllä sopisi sellainen pieni afrikanmantereen enemmistökansalainen joka välillä tankkaisi ja katsoisi paineet ja nesteet.

    Se ämmä siellä takana ei välttämättä tarkoita mitään. Parhaimmillaan se tarkoittaa motorsportin tekemää autoa, joskus se kertoo sporttipaketista (alusta, sisusta) ja USEIN vanhoissa e23:ssa se kertoo siitä että edellinen omistaja on sellaisen liimannut sinne.

    Comment

    • Späne
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 129
      • Kajaani

      #3
      Se lisääjä on sellanen et akun takana on säiliö josta lähtee putki, joka menee öljytikkuun, tikussa ei ole tavallista mitta-asteikkoa ja tikun pää kastuu just ja just kun on normi määrä ölppyä ja siihen tulee myös kolme johtoa...

      Ainakin se näyttää tehdas tekoselta...mut voihan se olla jonku seppo-sakemannin tekele... on nimittäin tuonti-auto 8)
      E61 520d - 08
      Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Haaveilija
        Se lisääjä on sellanen et akun takana on säiliö josta lähtee putki, joka menee öljytikkuun, tikussa ei ole tavallista mitta-asteikkoa ja tikun pää kastuu just ja just kun on normi määrä ölppyä ja siihen tulee myös kolme johtoa...

        Ainakin se näyttää tehdas tekoselta...mut voihan se olla jonku seppo-sakemannin tekele... on nimittäin tuonti-auto 8)
        Mulla olisi varmaan kuva tuosta osasta, "oli carrier", mutta
        Sorry, but the maximum filesize for all Attachments is reached. Please contact the Board Administrator if you have questions.
        niin antaa olla.

        Näyttää olleen käytössä vain e23:ssa, 728-745, jostain syystä siinä haluttu enemmän öljyä kyytiin, liittyisikö sitten jotenkin öljypohjaan, eli sen tilavuus olisi liian pieni. En tiedä, arvaan.

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          vastaavaan kapistukseen törmäsin pari vuotta sitten yhden tax free 325.sen kanssa...tiedä sitten oliko bmw:n oma vai joku tarvike systeemi..
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • Späne
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 129
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by Kyytsis
            Näyttää olleen käytössä vain e23:ssa, 728-745, jostain syystä siinä haluttu enemmän öljyä kyytiin, liittyisikö sitten jotenkin öljypohjaan, eli sen tilavuus olisi liian pieni. En tiedä, arvaan.
            Tai liian suuri öljyn kulutus...
            E61 520d - 08
            Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

            Comment

            • Kilpuri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 831
              • Tampere

              #7
              , MUTTA...

              ...Legenda kertoo, että eräs insinjööri Tampereenseudulla oli rakentanut Talbottiinsa seuraavanlaisen systeemin: Peräkontissa kanisterillinen jäteöljyä johon liitetty pumppu ja tarvittavat letkut. Pumpun toiminta oli ohjattu mittariston öljyvalolla, eli kun ajaessa öljyvalo syttyi alkoi pumppu pumpata ja luonnollisesti valon sammuttua sammui myös pumppu. => Kätevää!

              Tähän taisi olla tosin syynä melkoinen öljynkulutus... ...tai "ekologinen" tapa hävittää jäteöljyt?
              Now: 525xd -09
              Ex: 330d -07
              Ex: 328i -96

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Kilpuri
                , MUTTA...

                ...Legenda kertoo, että eräs insinjööri Tampereenseudulla oli rakentanut Talbottiinsa seuraavanlaisen systeemin: Peräkontissa kanisterillinen jäteöljyä johon liitetty pumppu ja tarvittavat letkut. Pumpun toiminta oli ohjattu mittariston öljyvalolla, eli kun ajaessa öljyvalo syttyi alkoi pumppu pumpata ja luonnollisesti valon sammuttua sammui myös pumppu. => Kätevää!

                Tähän taisi olla tosin syynä melkoinen öljynkulutus... ...tai "ekologinen" tapa hävittää jäteöljyt?
                Veikkaan että pumppu pyöri koko ajan...

                Jos jollakulla on öljyjen kanssa ongelmia, niin multa löytyisi ylimääräinen polttoainepumppu... :wink: Olisi riittävä tuotto väljempäänkin koneeseen.

                Comment

                • Jacek
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 552
                  • Helsinki

                  #9
                  Re: Automaattinen öljyn lisääjä!

                  Originally posted by Haaveilija
                  Mitä eroa on tavallisen ja tolla m merkillä varustetun bemun välillä...?
                  Kuten monikin jo kommentoi niin ei varmasti mitään, ellei sun auto ole sattumalta 745M eli Etelä-Afrikan mallin E23 jossa on M88/3 kone automaatilla :wink:
                  (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                  Osia myytävänä

                  http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #10
                    Re: Automaattinen öljyn lisääjä!

                    Originally posted by Jacek
                    Originally posted by Haaveilija
                    Mitä eroa on tavallisen ja tolla m merkillä varustetun bemun välillä...?
                    Kuten monikin jo kommentoi niin ei varmasti mitään, ellei sun auto ole sattumalta 745M eli Etelä-Afrikan mallin E23 jossa on M88/3 kone automaatilla :wink:
                    Ja johon asennettiin M88/3 sen takia että turbokoneelle (M102 tai M106) ei ollut tilaa, koska siinä on oikeankätinen ohjaus. Turboahtimen paikan otti ohjaussimpukka. Mutta kone siinä etelä-Afrikan mallissa on tosin hitsin paljon kauniimpi kuin M106.

                    Tekivät sen siellä etelä-Afrikan tehtailla ihan itsenäisesti, "pääkallopaikalta" ei tullut käskyä/pyyntöä sellaisen kehittämiseen. Se tehtiin "yleisön" pyynnöstä, paikalliset halusivat myös tehokkaamman E23:n.

                    t: Timo

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎