Joo ei tosiaankaan paha joidenkin autojen ohjekirjojen mukaan öljyä voi kulua jopa 1l/1000km siis uudessa autossatosin jos mun auto veis noin paljo ni kyl tekisin jotain.
Kyllä se minun M50B25 kone vetää sen 1L/1000km, ja olen ollut hieman huolissani... ensi kesänä uuset venttiilin kumit :juo
ihan vinkkinä! käy ens teettämässä ohivuotomittaus ni näät onko se itse vika esim jumiutuneissa öljyrenkaissa tai kuluneessa koneessa muuten!
Missä lie voi tuon mittauksen käydä teetättämässä ja mitä yleensä kustantaa? jollain autokorjaamollako? Vaikka oli miten oli, ensi kesään menee varmaan jokatapauksessa. niin koneella on ajettu 330000km että on niitä kilometrejäkin. No, pelaapahan voitelu
BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76
Joo ei tosiaankaan paha joidenkin autojen ohjekirjojen mukaan öljyä voi kulua jopa 1l/1000km siis uudessa autossatosin jos mun auto veis noin paljo ni kyl tekisin jotain.
Paitsi että sillon ei puhuta autosta, vaan ooppelista! :wink:
Itellä en tiedä mitä vie, kun normaalin oilservicen välillä en tikkuun kato, eikä tartte lisätä...
Missä lie voi tuon mittauksen käydä teetättämässä ja mitä yleensä kustantaa? jollain autokorjaamollako? Vaikka oli miten oli, ensi kesään menee varmaan jokatapauksessa. niin koneella on ajettu 330000km että on niitä kilometrejäkin. No, pelaapahan voitelu
autotohtorit tekee ainakin ja monet korjaamot myös...hintaa tulee joku parikymmentä euroa! Toi venttiilivarren kumien vaihto ei oo mitää halpaa lystiä jos sen joutuu teettämään jollain korjaamolla...varsinkin jos todetaan, että vika ei ole olekkaan kovettuneissa kumeissa vaan kuluneessa koneessa!
Noi öljynkulutusmäärät mitä tehdas ilmoittaa on testattu varsin kovassa rääkissä eli normaaliajossa kulutus pitäisi kyllä pysyä kaukana tosta terveellä koneella...
Comment