Neuvoja kaivataan.
Haaveenani on saada wanhaan harrasteautoon kuutoskoneen siisti saundi niinkuin käyttöautossakin on. Eli olen haaveilemassa sovittavani (muun merkkiseen) harrasteautoon M20B20 koneen ja vaihteiston. Mielestäni se on ainoa kuutonen (129hv), joka menisi rajojen sisään, maksimi hevosvoimat saavat olla 135. Tilavuuden mukaan menisi suurempikin, mutta tehot rajoittavat. Äänien lisäksi toinen puoltava asia tälle valinnalle olisi edullisuus, kokonaisia autoja tekniikan luovuttajaksi saa kohtuuhinnalla. Bemarin tekniikat eivät ole kovin tuttuja, siispä kysynkin neuvoja.
Miten päivittäisitte ko. konetta. Tavoitteena on saada korkealta kiertävä, kaunisääninen kuutonen, tehon kasvattaminen tulee vasta seuraavana tavoitteena (aika turhamaista!) Hakua ja googlea olen käyttänyt ja sen perusteella näyttäisi olevan mahdollista päivittää tuohon pitempi-iskuinen kampiakseli (dieselistä?) neliventtilikansi uudemmasta moottorista?
Mitä muuta kohtuuhintaisia vaihtoehtoja tulisi mieleen? (virinokka, sun muut) Minkälaisen paketin näistä saisi kasaan, onko kokemuksia?
Tiedän toki että paras olisi ottaa lähtökohdaksi isompi kone, muttei se ole tässä tapauksessa vaihtoehto. Mitkään vähäpäästöisyys jutut eivät rajoita virittelyä, kohdeauto on senverran vanha.
Haaveenani on saada wanhaan harrasteautoon kuutoskoneen siisti saundi niinkuin käyttöautossakin on. Eli olen haaveilemassa sovittavani (muun merkkiseen) harrasteautoon M20B20 koneen ja vaihteiston. Mielestäni se on ainoa kuutonen (129hv), joka menisi rajojen sisään, maksimi hevosvoimat saavat olla 135. Tilavuuden mukaan menisi suurempikin, mutta tehot rajoittavat. Äänien lisäksi toinen puoltava asia tälle valinnalle olisi edullisuus, kokonaisia autoja tekniikan luovuttajaksi saa kohtuuhinnalla. Bemarin tekniikat eivät ole kovin tuttuja, siispä kysynkin neuvoja.
Miten päivittäisitte ko. konetta. Tavoitteena on saada korkealta kiertävä, kaunisääninen kuutonen, tehon kasvattaminen tulee vasta seuraavana tavoitteena (aika turhamaista!) Hakua ja googlea olen käyttänyt ja sen perusteella näyttäisi olevan mahdollista päivittää tuohon pitempi-iskuinen kampiakseli (dieselistä?) neliventtilikansi uudemmasta moottorista?
Mitä muuta kohtuuhintaisia vaihtoehtoja tulisi mieleen? (virinokka, sun muut) Minkälaisen paketin näistä saisi kasaan, onko kokemuksia?
Tiedän toki että paras olisi ottaa lähtökohdaksi isompi kone, muttei se ole tässä tapauksessa vaihtoehto. Mitkään vähäpäästöisyys jutut eivät rajoita virittelyä, kohdeauto on senverran vanha.
Comment