Ongelma E39 M52B28 koneessa Steptronic askilla.
-Öljyä kuluu perkuleesti, muttei mistään isommin vuoda. Separaattorilta öljytikulle menevän letkun alla vähäistä karstaa.
-Tuntuu kuin alavääntö olisi hukassa. Kulutus seka-ajossa kaupunkipainotteisesti 13-14l / 100km siivolla ajolla. Kun kierrokset nousee 4000rpm tehon lisäys mieletön. Tuntuu kuin toiseen autoon hyppäis.
-Jos pidempään auto seisoo ja käynnistää, pössäyttää pikkuisen pilven putkesta ja haisee öljylle.
-Kylmänä kone tuntuu todella paljon pirteämmältä kuin lämpimänä.
-Tyhjäkäynnillä koneesta kuuluu kevyt ulina, joka vaimenee kun kierroksia nostaa vähänkin. Ääni kuuluu imupuolelta mottia. Kaasua päästäessä suhahtaa kevyesti.
-Vajaa vuosi takaperin oli ongelmia saada päästöihin. Uusilla tulpilla ja öljynvaihdolla rimaa hipoen. Silloin kutospytyn tulpan kolossa vähän öljyä -> nyt olivat kuivat.
-Vikakoodia antaa "vanos jammed", joka nollautuu, mutta tulee hetken ajon jälkeen takaisin.
-Välillä ravistaa vähän tyhjäkäynnillä.
Nokan asentoanturin vaihdoin huvin vuoksi. Muuten en ole paljoa katsellut vielä. Sen huomasin, että jos siitä "jousitetusta nappulasta" painaa ohivuotoa niin kierrokset nousee 50-100 rpm. Sama vaikutus, myös öljykorkin poistolla. Kun kädellä peittää öljyn täyttöaukon tuntuu selkeää imua.
Mistähän aloittaa? Vanoksesta, separaattorista, vaiko jostakin muusta?
Kiitoksia.
ONGELMAN RATKAISU:
Tänään noin 350km jälkeen Vanos-rempan, autoon tuli tehoja, joita en tiennyt edes olevan. O_O Tyhjäkäynti muuttui todella pehmeäksi ja moottori vääntää hienosti jo 2500rpm+. Ennen remonttia kun oli kuollutta neljään tonniin. Nyt ajaminen sujuu ihan pintakaasulla ja liikkeellelähtö on todella sähäkkä.
Tehoihin auttoi siis Vanoksen tiivisteiden vaihto, öljynsyöntiin separaattorin vaihto. Suuret kiitokset avustaneille!
Myöskin päästöt kerrasta läpi.
-Öljyä kuluu perkuleesti, muttei mistään isommin vuoda. Separaattorilta öljytikulle menevän letkun alla vähäistä karstaa.
-Tuntuu kuin alavääntö olisi hukassa. Kulutus seka-ajossa kaupunkipainotteisesti 13-14l / 100km siivolla ajolla. Kun kierrokset nousee 4000rpm tehon lisäys mieletön. Tuntuu kuin toiseen autoon hyppäis.
-Jos pidempään auto seisoo ja käynnistää, pössäyttää pikkuisen pilven putkesta ja haisee öljylle.
-Kylmänä kone tuntuu todella paljon pirteämmältä kuin lämpimänä.
-Tyhjäkäynnillä koneesta kuuluu kevyt ulina, joka vaimenee kun kierroksia nostaa vähänkin. Ääni kuuluu imupuolelta mottia. Kaasua päästäessä suhahtaa kevyesti.
-Vajaa vuosi takaperin oli ongelmia saada päästöihin. Uusilla tulpilla ja öljynvaihdolla rimaa hipoen. Silloin kutospytyn tulpan kolossa vähän öljyä -> nyt olivat kuivat.
-Vikakoodia antaa "vanos jammed", joka nollautuu, mutta tulee hetken ajon jälkeen takaisin.
-Välillä ravistaa vähän tyhjäkäynnillä.
Nokan asentoanturin vaihdoin huvin vuoksi. Muuten en ole paljoa katsellut vielä. Sen huomasin, että jos siitä "jousitetusta nappulasta" painaa ohivuotoa niin kierrokset nousee 50-100 rpm. Sama vaikutus, myös öljykorkin poistolla. Kun kädellä peittää öljyn täyttöaukon tuntuu selkeää imua.
Mistähän aloittaa? Vanoksesta, separaattorista, vaiko jostakin muusta?
Kiitoksia.
ONGELMAN RATKAISU:
Tänään noin 350km jälkeen Vanos-rempan, autoon tuli tehoja, joita en tiennyt edes olevan. O_O Tyhjäkäynti muuttui todella pehmeäksi ja moottori vääntää hienosti jo 2500rpm+. Ennen remonttia kun oli kuollutta neljään tonniin. Nyt ajaminen sujuu ihan pintakaasulla ja liikkeellelähtö on todella sähäkkä.
Tehoihin auttoi siis Vanoksen tiivisteiden vaihto, öljynsyöntiin separaattorin vaihto. Suuret kiitokset avustaneille!
Myöskin päästöt kerrasta läpi.
Comment