Niin elikkäs, auto on bmw 318i M40 koneella ja on alkanut nakuttaa aika lailla tässä lähiaikoina. Ja nakutus kuuluu venttiili koneistosta ja veikkaan että kyseessä on hydrauliset nostimet jotka nakuttaa mutta miten vaihto ? mihin asentoon nokka akseli pitää vääntää kun on saanut nostimet vaihdettua ? ja kaikki muukin tarvittava tieto olis plussaa, kiitos
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Venttiilinnostimien vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by t.kunnari View PostNiin elikkäs, auto on bmw 318i M40 koneella ja on alkanut nakuttaa aika lailla tässä lähiaikoina. Ja nakutus kuuluu venttiili koneistosta ja veikkaan että kyseessä on hydrauliset nostimet jotka nakuttaa mutta miten vaihto ? mihin asentoon nokka akseli pitää vääntää kun on saanut nostimet vaihdettua ? ja kaikki muukin tarvittava tieto olis plussaa, kiitos
-
-
Noita uusia nostimia kannattaa katsella ebay:sta. Itse kun edelliseen autoon etsin nostimia niin löysin sieltä tuohon koneeseen sopivan sarjan suht edukkaasti.
Marmorillahan nuo olivat pari vuotta sitten ainakin m50 koneeseen ~22€, joten tekisi about 352€ uudet nostajat moottoriisi.
Muuten tuo remontin tekeminen onnistuu täysin lukemalla se pelican partsista.
Esim: http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...ft-removal.htm
Comment
-
-
Originally posted by ^slayer^ View PostNoita uusia nostimia kannattaa katsella ebay:sta. Itse kun edelliseen autoon etsin nostimia niin löysin sieltä tuohon koneeseen sopivan sarjan suht edukkaasti.
Marmorillahan nuo olivat pari vuotta sitten ainakin m50 koneeseen ~22€, joten tekisi about 352€ uudet nostajat moottoriisi.
Muuten tuo remontin tekeminen onnistuu täysin lukemalla se pelican partsista.
Esim: http://www.pelicanparts.com/bmw/tech...ft-removal.htm
Comment
-
-
Originally posted by t.kunnari View PostVielä sen verran, onko kellään täälä kokemusta noiden vaihdosta ? näyttäisi olevan melko monimutkainen operaatio ja monen tunnin homma, onko tosi ? o.o
Tuo linkki ylempänä tässä ketjussa on sitten ihan eri moottorille, sinulla näkymät on huomattavasti yksinkertaisemmat.
Kantta ei tarvitse irroittaa, sen sijaan suositellaan vaihtamaan kaikki kerralla ('nostimet', nokka-akseli ja seuraajat) ja tietysti jakohihna.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by kalevik View PostKantta ei tarvitse irroittaa, sen sijaan suositellaan vaihtamaan kaikki kerralla ('nostimet', nokka-akseli ja seuraajat) ja tietysti jakohihna.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Tiivistettynä/pääpiirteittäin:
-visko,venakoppa,jakokopat yms. pois
-Ykkönen yläkuoloon
-jakoremmi+rojut pois
-kampiakselin kääntö varttikierroksen (kaikki männät n.puolessa iskussa)
-öljyn paluureiät kannessa umpeen rätinpaloilla tms.
-erikoistyökalulla 11 3 180 painetaan venttiili kerrallaan auki ja napataan "hilut" pois nokan alta.
-nostellaan hydrauliset "nostimet" roskiin ja pudotellaan uudet paikalleen
-nokka pois
-uusi nokka kiinni
-painellaan taas venoja ja ujutetaan uudet hilut paikalleen.
-uusi voiteluputki paikalleen
-öljyreikien tukkeet pois
-uusi jakopää paikalleen ja jako kohdalleen jne.
-kopat,visko yms. takaisin
Samalla vaihtuu helposti esim.vesipumppu,termari,virranjakajan kansi+pyörijä tms.
n. 3-5 tuntia varmaan saa tuhraantumaan.
Comment
-
Comment