Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä ääntää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MrBubbles
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 799
    • Seinäjoki

    #31
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Kerkesin tilata uuden lukkoyksikön marmorilta kun saatiin hinta 890-580e. Pitäisipähän ainakin varmasti toimia ja oli siinä vuoden täysi takuu.

    Varmasti onnistuu tuolla Karpiolalla korjaaminen kun noita linkkaamiasi sivuja tutkin.

    Ei ollut särkikosken kanssa tarkasta hinnasta puhetta mutta tuumasi vaan että on todellakin aikaa vievä homma alkaa sorvaamaan teräksestä uutta päätylaippaa. Tullee äkkiä kalliiksi eikä se olisi nyt edes alkanut sitä tekemään kun jääpi muut hommat kuulemma tekemättä.
    Myytkö sen rikkinäisen lukon?
    No life, no friends, just motorsport!

    -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
    -jokunen e30.
    -e28

    Comment

    • Jampsu87
      BTCF Member
      • Oct 2007
      • 1335
      • Rovaniemi

      #32
      Originally posted by MrBubbles View Post
      Myytkö sen rikkinäisen lukon?
      Joudun antamaan sen vaihdossa että saan uuden, muuten kyllä.
      E91 lci 330xd.

      Comment

      • MrBubbles
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 799
        • Seinäjoki

        #33
        Originally posted by Jampsu87 View Post
        Joudun antamaan sen vaihdossa että saan uuden, muuten kyllä.
        Asia selvä
        No life, no friends, just motorsport!

        -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
        -jokunen e30.
        -e28

        Comment

        • Jampsu87
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1335
          • Rovaniemi

          #34
          No niin nyt on taas perämurikka auton alla ja nyt se vasta vituttaa. Vieläkin ujeltaa. Ei tosin niin kovaa kuin ennen remonttia mutta kumminkin huomattavan kovaa tietyissä olosuhteissa. Lukko tosin sentään toimii.

          Perään on nyt vaihdettu tehdasuusi lukkoyksikkö (vanhasta oli päätylevy poikki), molemmat poskilaakerit + stefat, joku säätölevy ja perässä on nyt sisällä nämä öljyt: http://www.mag1.com/ProductDetails.a...1-89e036f74aa1

          Välitykset oli korjaajan mielestä hyväkuntoisen näköiset, kuten myös omasta mielestäkin ne näytti hyviltä. Pinjonin laakeritkin on ilmeisesti olleet kunnossa kun ei niitä vaihtanut.

          Hammastukset oli säätänyt maalin avulla kohdalleen.

          Ääni tosiaan kuuluu ainoastaan veto päällä, loppuu saman tien kun kaasun löysää. Korjaamolla oli sitä mieltä että ääni ei voi kuulua kuin välityksestä johtuen tuosta että ääni katoaa täysin kun kaasun löysää.

          Käski ottaa perän vielä irti ja viedä takaisin korjaamolle niin koittaa kuulemma kiristää vielä (ilmeisesti) hammastuksia:think

          Kannattaa varmaan lähiaikoina tarkastaa öljyt ettei ole taas mallia "metallihohto". Ettei vahingossakaan pilaa tuota uutta lukkoa.
          E91 lci 330xd.

          Comment

          • Jampsu87
            BTCF Member
            • Oct 2007
            • 1335
            • Rovaniemi

            #35
            Kuinkas helposti tuon hammastuksen kulumisen näkee päällepäin?

            Mitä tuolla autolla on nyt pari päivää ajanut niin jurina\ujellus esiintyy näin:
            1-2 kakkosvaihteella ääntä ei kuule. 3- vaihteella ääni ilmestyy kovana ja kuuluu lopuilla vaihteilla. Ääni on kaikista kovin pintakaasulla ajettaessa ja "pienenee" huomattavasti kun kaasua painaa syvemmälle. Kun kaasun löysää niin ääni katoaa välittömästi. Tuntuu että ääni voimistuu jonkin verran kun öljyt lämpiää.

            Välitykset tosiaan näytti päällepäin hyviltä korjaajankin mielestä. Voiko pinionin laakerit noillakin oireilla olla sököt? Korjaaja oli sitä mieltä että koska ääni katoaa kun kaasun löysää niin ääni ei johdu noista laakereista vaan välityksestä.

            Onko okei, että kun vetolaippoja koitti silleen pyörittää erisuuntiin niin niissä ei ollut aivan yhtään välystä?

            Pikkusen ottaa aivoon jos vika tosiaan on noissa pinionin laakereissa kun eikön niiden vaihtamiseksi koko perämurikka pitäisi taas purkaa atomeiksi.
            E91 lci 330xd.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #36
              Ei kannata arpoa, osiksi vaan. Eihän pinjonia nyt kauaa irroita. Kyllä sen laakerit pitäisi tarkastaa jos remppaa muutenkin, kun tasauspyörästö on pöydällä niin ei tarvitse avata kuin yksi mutteri ja prässätä käkkylä ulos. Pelkkä tarkistus kun ei käytännössä vaadi minkään osan vaihtamista.

              Kai poskilaakereiden esijännitys muistettiin säätää?
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11089
                • Oulu

                #37
                Mulla edellinen 168 lukkoperä äänti samalla lailla. Vittumaisesti just tasakaasulla matkanopeuksissa ujelsi. Ylimäärästä välystä ei ollu, hammaskosketukset kohdillaan. Laakereiden esijännitykset myös kohdillaan ja muutenkin laakerit oli uuden veroisessa kunnossa. Äänsi siis vaikka vikaa ei löytyny. Lähti lopulta ujeltavana kiertoon...

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Jampsu87
                  BTCF Member
                  • Oct 2007
                  • 1335
                  • Rovaniemi

                  #38
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Mulla edellinen 168 lukkoperä äänti samalla lailla. Vittumaisesti just tasakaasulla matkanopeuksissa ujelsi. Ylimäärästä välystä ei ollu, hammaskosketukset kohdillaan. Laakereiden esijännitykset myös kohdillaan ja muutenkin laakerit oli uuden veroisessa kunnossa. Äänsi siis vaikka vikaa ei löytyny. Lähti lopulta ujeltavana kiertoon...
                  No mikähän perhana se sitten ääntää. Tuli kyllä halpa perämurikka tuosta, ei touhutonni riittäny lähellekkään ja kaiken lisäksi perä volisee vieläkin
                  E91 lci 330xd.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #39
                    Originally posted by Jampsu87 View Post
                    No mikähän perhana se sitten ääntää. Tuli kyllä halpa perämurikka tuosta, ei touhutonni riittäny lähellekkään ja kaiken lisäksi perä volisee vieläkin
                    Eihän tuossa oikein mikään muu kuin välitys enään voi ääntää jos laakerit ovat kunnossa.

                    Comment

                    • Jampsu87
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 1335
                      • Rovaniemi

                      #40
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Eihän tuossa oikein mikään muu kuin välitys enään voi ääntää jos laakerit ovat kunnossa.
                      Jännä vaan kun välitykset on uudenveroisen näköiset:think Olisihan tuo tietenkin hyvä syy nakata samalle 4.44 välitykset paikoilleen kun ameriikan ebaysta noita näkyisi löytyvän 200e hintaan. Tulee vaan asennuksineen pirun kalliiksi.
                      E91 lci 330xd.

                      Comment

                      • naukkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1222
                        • Jyväskylä

                        #41
                        Originally posted by Jampsu87 View Post
                        No mikähän perhana se sitten ääntää. Tuli kyllä halpa perämurikka tuosta, ei touhutonni riittäny lähellekkään ja kaiken lisäksi perä volisee vieläkin
                        Kannattaa säätää se hammaskosketus uusiksi, vanha perä voi jäädä ulisemaan kun hammaskosketus on eri kohdassa kuin aikaisemmin vaikka säätö muuten olisikin ok. Eli hammaskosketusta eri kohtaan vaan, kyllä se jossain asennossa hiljenee.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎