Originally posted by Jampsu87
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lukkoperä ääntää?
Collapse
X
-
No niin nyt on taas perämurikka auton alla ja nyt se vasta vituttaa. Vieläkin ujeltaa. Ei tosin niin kovaa kuin ennen remonttia mutta kumminkin huomattavan kovaa tietyissä olosuhteissa. Lukko tosin sentään toimii.
Perään on nyt vaihdettu tehdasuusi lukkoyksikkö (vanhasta oli päätylevy poikki), molemmat poskilaakerit + stefat, joku säätölevy ja perässä on nyt sisällä nämä öljyt: http://www.mag1.com/ProductDetails.a...1-89e036f74aa1
Välitykset oli korjaajan mielestä hyväkuntoisen näköiset, kuten myös omasta mielestäkin ne näytti hyviltä. Pinjonin laakeritkin on ilmeisesti olleet kunnossa kun ei niitä vaihtanut.
Hammastukset oli säätänyt maalin avulla kohdalleen.
Ääni tosiaan kuuluu ainoastaan veto päällä, loppuu saman tien kun kaasun löysää. Korjaamolla oli sitä mieltä että ääni ei voi kuulua kuin välityksestä johtuen tuosta että ääni katoaa täysin kun kaasun löysää.
Käski ottaa perän vielä irti ja viedä takaisin korjaamolle niin koittaa kuulemma kiristää vielä (ilmeisesti) hammastuksia:think
Kannattaa varmaan lähiaikoina tarkastaa öljyt ettei ole taas mallia "metallihohto". Ettei vahingossakaan pilaa tuota uutta lukkoa.E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Kuinkas helposti tuon hammastuksen kulumisen näkee päällepäin?
Mitä tuolla autolla on nyt pari päivää ajanut niin jurina\ujellus esiintyy näin:
1-2 kakkosvaihteella ääntä ei kuule. 3- vaihteella ääni ilmestyy kovana ja kuuluu lopuilla vaihteilla. Ääni on kaikista kovin pintakaasulla ajettaessa ja "pienenee" huomattavasti kun kaasua painaa syvemmälle. Kun kaasun löysää niin ääni katoaa välittömästi. Tuntuu että ääni voimistuu jonkin verran kun öljyt lämpiää.
Välitykset tosiaan näytti päällepäin hyviltä korjaajankin mielestä. Voiko pinionin laakerit noillakin oireilla olla sököt? Korjaaja oli sitä mieltä että koska ääni katoaa kun kaasun löysää niin ääni ei johdu noista laakereista vaan välityksestä.
Onko okei, että kun vetolaippoja koitti silleen pyörittää erisuuntiin niin niissä ei ollut aivan yhtään välystä?
Pikkusen ottaa aivoon jos vika tosiaan on noissa pinionin laakereissa kun eikön niiden vaihtamiseksi koko perämurikka pitäisi taas purkaa atomeiksi.E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Ei kannata arpoa, osiksi vaan. Eihän pinjonia nyt kauaa irroita. Kyllä sen laakerit pitäisi tarkastaa jos remppaa muutenkin, kun tasauspyörästö on pöydällä niin ei tarvitse avata kuin yksi mutteri ja prässätä käkkylä ulos. Pelkkä tarkistus kun ei käytännössä vaadi minkään osan vaihtamista.
Kai poskilaakereiden esijännitys muistettiin säätää?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Mulla edellinen 168 lukkoperä äänti samalla lailla. Vittumaisesti just tasakaasulla matkanopeuksissa ujelsi. Ylimäärästä välystä ei ollu, hammaskosketukset kohdillaan. Laakereiden esijännitykset myös kohdillaan ja muutenkin laakerit oli uuden veroisessa kunnossa. Äänsi siis vaikka vikaa ei löytyny. Lähti lopulta ujeltavana kiertoon...
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMulla edellinen 168 lukkoperä äänti samalla lailla. Vittumaisesti just tasakaasulla matkanopeuksissa ujelsi. Ylimäärästä välystä ei ollu, hammaskosketukset kohdillaan. Laakereiden esijännitykset myös kohdillaan ja muutenkin laakerit oli uuden veroisessa kunnossa. Äänsi siis vaikka vikaa ei löytyny. Lähti lopulta ujeltavana kiertoon...E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEihän tuossa oikein mikään muu kuin välitys enään voi ääntää jos laakerit ovat kunnossa.E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Originally posted by Jampsu87 View PostNo mikähän perhana se sitten ääntää. Tuli kyllä halpa perämurikka tuosta, ei touhutonni riittäny lähellekkään ja kaiken lisäksi perä volisee vieläkin
Comment
-
Comment