Announcement

Collapse
No announcement yet.

L-jet lisäilmaventtiili

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    L-jet lisäilmaventtiili

    Olen niin kauan ihmetelly kun tuo 323i on ollut mulla minkätakia siihen ei saa kunnon tyhjäkäyniä. Imuvuotoja oli aikoinaan reilusti. Niitä paikkaamalla parani pikkuhiljaa.

    Kun ton koneen tein niin se ei vuotanut mistään. Mutta silti oli vaikee saada hyvää tyhjäkäyntiä. Rikastin suuttimen vieressä oleva tyhjäkäynti säädön sai vääntää kokonaan kiinni.


    Nyt meni hermot ja selvitin itselleni miten toi lisäilma systeemi oikeesti toimii.

    Eli:

    Kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välisesta kumiputkesta menee rikastin suuttimen toiseen letku paikkaan suoraan letku. Ja kumiputkesta menee semmosen termostaatti härvelin kautta myös rikastinsuuttimen viereen. Siinä paikassa ei ole säätöä.

    Eli se toinen letku menee tämmösen härvelin kautta. Siihen tulee ja lähtee vesi ja ilma. Ilmeiseti pitäs toimia niin kun vesi on tarpeeks lämmintä niin se sulkee ton ilma puolen?

    Vastaava osa mikä on nyt kiinni ei toimi niin. Eli aiheuttanut ton tyhjäkäynti vian.
    Mullapa sattui olemaan toinenkin vastaava härveli tossa.
    Pistin sitten pannuun vettä ja kiehumaan. Siinä se oli 10min ja ei sekään mennyt kokonaan kiinni. Meni kumminkin vähänsen. Eli pitääkö ton mennä kokonaan kiinni, jotta se toimii oikein?

    Voishan ton kokonaan jättää pois mutta sillon vois kylmänä VÄHÄN rökeltää
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'
  • Hebbu ///M3
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1627
    • Dallas

    #2
    ei se mitään rökellä se sammuu jos et anna kaasua mut kun lämpee niin jaksaa pysyä käynnissä ja sit voi säätää tyhjäkäynnin. kyllä sen pitää mennä kokonaan kiinni ja melko pienessä lämmössä. mulla meni hermot sen humppauksen kans niin otin kesän ajaksi pois sen lisäilmaluistin, mut nyt talvella ku pitää raapata laseja niin on hyvä että auto pysyy ite käynnissä.. vittumainen oli ajaa risteykseen kun piti painaa kaikkia polkimia yhtäaikaa että pysyy käynnissä.. ilmamäärä mittarissa olevaa ruuvia kun kääntelee niin sekin vaikuttaa ainakin mulla.
    Sotkamo Connection

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Mä korvasin tuon vesiventtiilin sähköisellä, siinä on vastus joka lämpenee ja sulkee ilmankulun saavutettuaan tietyn lämpötilan. Hyvin toimi, sähköt bensapumpun releeltä, joten lämpeni vain kun kone käynnissä. Jos kiinnostaa niin ko. osa on vapaana...

      Comment

      • Hebbu ///M3
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1627
        • Dallas

        #4
        tota mäki suunnittelin että laittas jonku magneetti venttiilin ja sit napilla säätäs kiinni sen kun kone lämpee, tympee ku nyt kylmänä huutaa 1700rpm ja lämpinä sitte 900rpm
        Sotkamo Connection

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎