Eli 540 yskii kun koneen lyö kylmänä tulille. Mistään vakavasta ilmiöstä ei ole kysymys, mutta muutaman sekunnin käy hiukan tutisten Ja lopullisesti käynti tasaantuu lämpömittarin noustessa sinisen alueen yli. Tiedän, että vikakoodit tarttis lukea aluksi, mutta onko jollakulla ollut samaa vikaa? Olisko kenties Motronicin lämpöanturi? Siis ei tunnu käyvän vajailla sylintereillä, vaan "paksulla" Mutten auto toimii normaalisti, eli kulutus ja vedot OK, eli imuvuodosta ei varmaan ole kyse, kun lämmettyään toimii hyvin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60B40 kylmäkäynnistys tutinat.
Collapse
X
-
Originally posted by JToivonen View PostEli 540 yskii kun koneen lyö kylmänä tulille. Mistään vakavasta ilmiöstä ei ole kysymys, mutta muutaman sekunnin käy hiukan tutisten Ja lopullisesti käynti tasaantuu lämpömittarin noustessa sinisen alueen yli. Tiedän, että vikakoodit tarttis lukea aluksi, mutta onko jollakulla ollut samaa vikaa? Olisko kenties Motronicin lämpöanturi? Siis ei tunnu käyvän vajailla sylintereillä, vaan "paksulla" Mutten auto toimii normaalisti, eli kulutus ja vedot OK, eli imuvuodosta ei varmaan ole kyse, kun lämmettyään toimii hyvin.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Originally posted by Morkai View PostItelle on ainakin tullut tuollainen M60B40 vastaan joka kävi huonosti käynnistäessä ja ennenkuin lämpötila nousi sinisen alueen yli. Pakkasella saattoi sammuakin käynnistyksen jälkeen. Vika oli kuin olikin imuvuoto, yks imusarjan tiiviste oli rikki ja ilmeisesti alkoi pitämään lämmettyään.
Hmm.. Tosiaan käy järkeen. Alumiinillahan on melkoinen tuo lämpölaajenemiskerroin :think
Ja tuo M60 omaa sen verran massaa, että kerran lämmettyään pysyy lopun päivää ilmeisesti
sen verran lämpimänä, ettei vuotoa ole. Vika kun on ilmennyt vain kun auto on päässyt kunnolla jäähtymään, esim yön aikana..Last edited by JToivonen; 14-08-2011, 22:52.E39 Touring
exät:
E34 525 TIC
E34 540 Touring
E34 535 M5 look
E36 325 Coupe Wideboby
Comment
-
-
Lainaanpa topiccia.
Oma on käynnistynyt kylmänä takkuillen, tukehtuen jne. kunnes lämpenee sinisen puoleenväliin ja käynyt kovalla tärinällä muutenkin. Vaihdoin takakannen, imusarjan tiivisteet ja putsasin tk-venttiilin. Syy tärisevään käyntiin löytyi, kun huomasin yhden suuttimen bensatukin puoleisen o-renkaan olevan rikki. Käynti tasaantui, kun uusin sen eli imuvuotoa oli sen osalta, mutta kylmäkäynnistys on edelleen tosi huono. Aina saa startata kaksi tai kolmekin kertaa ennen kuin kone alkaa käymään ja sen jälkeen odottaa muutaman minuutin ettei tukehdu, kun antaa kaasua ts. yrittää lähteä liikkeelle.
Mitä seuraavaksi katsoisi/vaihtaisi? Tulpat?E61 520dA LCI -08
Comment
-
-
Originally posted by furi View PostLainaanpa topiccia.
Oma on käynnistynyt kylmänä takkuillen, tukehtuen jne. kunnes lämpenee sinisen puoleenväliin ja käynyt kovalla tärinällä muutenkin. Vaihdoin takakannen, imusarjan tiivisteet ja putsasin tk-venttiilin. Syy tärisevään käyntiin löytyi, kun huomasin yhden suuttimen bensatukin puoleisen o-renkaan olevan rikki. Käynti tasaantui, kun uusin sen eli imuvuotoa oli sen osalta, mutta kylmäkäynnistys on edelleen tosi huono. Aina saa startata kaksi tai kolmekin kertaa ennen kuin kone alkaa käymään ja sen jälkeen odottaa muutaman minuutin ettei tukehdu, kun antaa kaasua ts. yrittää lähteä liikkeelle.
Mitä seuraavaksi katsoisi/vaihtaisi? Tulpat?sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
Comment