Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60B40 kylmäkäynnistys tutinat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JToivonen
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 489
    • Turku

    M60B40 kylmäkäynnistys tutinat.

    Eli 540 yskii kun koneen lyö kylmänä tulille. Mistään vakavasta ilmiöstä ei ole kysymys, mutta muutaman sekunnin käy hiukan tutisten Ja lopullisesti käynti tasaantuu lämpömittarin noustessa sinisen alueen yli. Tiedän, että vikakoodit tarttis lukea aluksi, mutta onko jollakulla ollut samaa vikaa? Olisko kenties Motronicin lämpöanturi? Siis ei tunnu käyvän vajailla sylintereillä, vaan "paksulla" Mutten auto toimii normaalisti, eli kulutus ja vedot OK, eli imuvuodosta ei varmaan ole kyse, kun lämmettyään toimii hyvin.
    Last edited by JToivonen; 14-08-2011, 21:08.
    E39 Touring
    exät:
    E34 525 TIC
    E34 540 Touring
    E34 535 M5 look
    E36 325 Coupe Wideboby
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Originally posted by JToivonen View Post
    Eli 540 yskii kun koneen lyö kylmänä tulille. Mistään vakavasta ilmiöstä ei ole kysymys, mutta muutaman sekunnin käy hiukan tutisten Ja lopullisesti käynti tasaantuu lämpömittarin noustessa sinisen alueen yli. Tiedän, että vikakoodit tarttis lukea aluksi, mutta onko jollakulla ollut samaa vikaa? Olisko kenties Motronicin lämpöanturi? Siis ei tunnu käyvän vajailla sylintereillä, vaan "paksulla" Mutten auto toimii normaalisti, eli kulutus ja vedot OK, eli imuvuodosta ei varmaan ole kyse, kun lämmettyään toimii hyvin.
    Itelle on ainakin tullut tuollainen M60B40 vastaan joka kävi huonosti käynnistäessä ja ennenkuin lämpötila nousi sinisen alueen yli. Pakkasella saattoi sammuakin käynnistyksen jälkeen. Vika oli kuin olikin imuvuoto, yks imusarjan tiiviste oli rikki ja ilmeisesti alkoi pitämään lämmettyään.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • JToivonen
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 489
      • Turku

      #3
      Originally posted by Morkai View Post
      Itelle on ainakin tullut tuollainen M60B40 vastaan joka kävi huonosti käynnistäessä ja ennenkuin lämpötila nousi sinisen alueen yli. Pakkasella saattoi sammuakin käynnistyksen jälkeen. Vika oli kuin olikin imuvuoto, yks imusarjan tiiviste oli rikki ja ilmeisesti alkoi pitämään lämmettyään.

      Hmm.. Tosiaan käy järkeen. Alumiinillahan on melkoinen tuo lämpölaajenemiskerroin :think
      Ja tuo M60 omaa sen verran massaa, että kerran lämmettyään pysyy lopun päivää ilmeisesti
      sen verran lämpimänä, ettei vuotoa ole. Vika kun on ilmennyt vain kun auto on päässyt kunnolla jäähtymään, esim yön aikana..
      Last edited by JToivonen; 14-08-2011, 22:52.
      E39 Touring
      exät:
      E34 525 TIC
      E34 540 Touring
      E34 535 M5 look
      E36 325 Coupe Wideboby

      Comment

      • JToivonen
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 489
        • Turku

        #4
        Niin juu tämä ongelma olis nyt sitten ratkaistu. Eli se imusarjan takakansi/takaisiniskuventtiili siellä veteli viimeisiään.
        E39 Touring
        exät:
        E34 525 TIC
        E34 540 Touring
        E34 535 M5 look
        E36 325 Coupe Wideboby

        Comment

        • furi
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 135
          • Turku

          #5
          Lainaanpa topiccia.

          Oma on käynnistynyt kylmänä takkuillen, tukehtuen jne. kunnes lämpenee sinisen puoleenväliin ja käynyt kovalla tärinällä muutenkin. Vaihdoin takakannen, imusarjan tiivisteet ja putsasin tk-venttiilin. Syy tärisevään käyntiin löytyi, kun huomasin yhden suuttimen bensatukin puoleisen o-renkaan olevan rikki. Käynti tasaantui, kun uusin sen eli imuvuotoa oli sen osalta, mutta kylmäkäynnistys on edelleen tosi huono. Aina saa startata kaksi tai kolmekin kertaa ennen kuin kone alkaa käymään ja sen jälkeen odottaa muutaman minuutin ettei tukehdu, kun antaa kaasua ts. yrittää lähteä liikkeelle.

          Mitä seuraavaksi katsoisi/vaihtaisi? Tulpat?
          E61 520dA LCI -08

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Originally posted by furi View Post
            Lainaanpa topiccia.

            Oma on käynnistynyt kylmänä takkuillen, tukehtuen jne. kunnes lämpenee sinisen puoleenväliin ja käynyt kovalla tärinällä muutenkin. Vaihdoin takakannen, imusarjan tiivisteet ja putsasin tk-venttiilin. Syy tärisevään käyntiin löytyi, kun huomasin yhden suuttimen bensatukin puoleisen o-renkaan olevan rikki. Käynti tasaantui, kun uusin sen eli imuvuotoa oli sen osalta, mutta kylmäkäynnistys on edelleen tosi huono. Aina saa startata kaksi tai kolmekin kertaa ennen kuin kone alkaa käymään ja sen jälkeen odottaa muutaman minuutin ettei tukehdu, kun antaa kaasua ts. yrittää lähteä liikkeelle.

            Mitä seuraavaksi katsoisi/vaihtaisi? Tulpat?
            Tarkista bensanpaine, ehkäpä takaiskuventtiili mennyt huonoksi pumpulta tai bensanpaineensäätimen O-renkaat.
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎