Announcement

Collapse
No announcement yet.

Onglema 540ia zf 5hp30 lattikon kansa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    Onglema 540ia zf 5hp30 lattikon kansa

    Noniin!

    mikä on että laatikko ei toimi, siis ku laitat automaatit laatikosta D vaihteen päälle niin auto ei siltikään liiku mihinkään?

    auto: E34 540ia 4 litranen V8

    laatikko tyyppi: zf 5hp30
    1.0

    vikakoodi: 106

    autakaa vähäsen ja kertokaa mikä toi vikakoodi 106 o?
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Jos autosta on ollut laatikko tai moottori irti ja asennettu paikoilleen turbiini kiinni vetolevyssä, niin laatikko on mennyt rikki. Öljypumpun vetopinnit katki ja lootassa ei ole öljynkiertoa ollenkaan->ei vaihteita.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • asvirkku
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 514
      • Bern

      #3
      Ei ainakaan viittaa kuulavikaan, koska silloin häviää pakki.



      AV
      e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

      Comment

      • tonnizi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1501
        • Mäntsälä

        #4
        Originally posted by Morkai View Post
        Jos autosta on ollut laatikko tai moottori irti ja asennettu paikoilleen turbiini kiinni vetolevyssä, niin laatikko on mennyt rikki. Öljypumpun vetopinnit katki ja lootassa ei ole öljynkiertoa ollenkaan->ei vaihteita.
        miten voi olla mahdolista?

        mutta laitakaa lisää näitä?

        että mikä tuo 106 vikakoodi tarkkoitaa tai on?
        Social Media:
        - Twitter
        - Instagram
        - Twitch

        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

        Nykyinen:
        E61 530d -04
        Ex:
        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          106 Speed monitoring

          Trans/engine speed ratio not correct for gear selected
          Speed sensor signal faulty
          Slip in transmission too high

          Kyllä siellä nyt on pahasti jotain pielessä jos auto ei mihinkään enään liiku, todennäkösesti käynyt juuri kuten Morkai arveli.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • LASSI-S
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 4918
            • hattula/hämeenlinna.

            #6
            Originally posted by Morkai View Post
            Jos autosta on ollut laatikko tai moottori irti ja asennettu paikoilleen turbiini kiinni vetolevyssä, niin laatikko on mennyt rikki. Öljypumpun vetopinnit katki ja lootassa ei ole öljynkiertoa ollenkaan->ei vaihteita.
            mites sen askin saa irti ja paikoilleen vetolevyn kanssa. vetolevyhän on kampuran päässä kiinni ja vetolevy taasen turbiinissa kiinni. eli jos ei ota vetolevystä turbiinin pultteja irti niin ei saa laatikkoa pois. jos vetolevy on kiinni turbiinissa kun aski laitetaan paikalleen niin mites sen sitten kampuran päähän enää pulttaat kun aski kiinni on.

            en muista miten tuon zf:n kanssa on mutta luulisin että sama homma kun mersunkin laatikossa, eli jos turbiini lupsahtaa pois paikaltaan kun aski otetaan irti tai laitetaan paikalleen niin loota täytyy kääntää pystyasentoon ja turbiini lasketaan paikalleen ja aletaan pyöritteleen niin kauan kunnes loksahtaa öljypumpun rattaalle (mersun lootassa 2 kertaa loksahtaa niin on paikallaan)

            jos se turbiini on irronnu ja vaan tökätty paikalleen, vedetty pultit kiinni vaikkei laatikko meinaa istua niin öljypumpun ratas tai mitkä lie vitun vetopinnit on paskana. lootan öljypumppu ei pyöri, eikä nosta paineita. automaatti toimii öljynpaineella joten ei liiku mihkään suuntaan.

            voi tietty olla että sulla ei vaan ole öljyä tarpeeks lootassa. se on yks vaihtoehto jos ei liiku mihkään suuntaan. kato ny ne öljyt ennenkuin rupeet tutkiskeleen onko vaihteiden välit paskana ja 7&2 pyttty aivn muusina saatana ne vaihteiden välit on aika pahoja, moni bensalenkkari sekoo niistä. jos lootan otat irti niin muista vaihdella käytettyjen stefojen tilalle käytettyjä stefoja eikä vahingossakaan uusia kun ne maksaa kuitenkin ainaki vitosen.
            E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

            Comment

            • tonnizi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 1501
              • Mäntsälä

              #7
              No siis tässä se onki ku auto ei siis liiku minekään eli takapyörät ei pyöri,

              ja laattikko toimi ihan hyvin ennenku vietiin moottorin vaihtoo

              mutta nyt ku kaikki o kiinni jne niin eipä tuo liiku mihinkää aivan sama laitaako D vai R vai pakko vaihe 2 vai 3, niin mitään ei tapahdu,

              mutta ku laitaat noi niin kyllä se kuuluu että se on laitettu se naksahdus tai mikä ny onkaa ku se laitaa sen ns lukkoo mutta siis ei rupee liikumaan auto jne

              ja mistään ei vikaa löydy.

              ja kysyn viellä mitä toi morkai sanoi niin miten se voi olla mahdolista?

              PS: Moderatorit voisi taas ruveta siivoilemaan tätäkin postia, meinnan rupee taas tulee näitä. ja niinku tossa lukee mä kysyin jne eli ei mitään vituillua nytten


              ja niin kone otettu irti laattikon kansa ja myös laitettu laattikon kansa kiinni takaisin uusi kone

              PSS: sinne on laitettu öljyä se määrä mitä sinne pitää laitaa
              Last edited by tonnizi; 17-08-2011, 23:18.
              Social Media:
              - Twitter
              - Instagram
              - Twitch

              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

              Nykyinen:
              E61 530d -04
              Ex:
              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                No kysy asentajalta miten turbiinin kanssa toimittiin? Jäikö se kiinni laatikkoon vai oliko se koneen perässä. Jos jälkimmäinen niin kasauksessakin mennyt aika varmasti vituiks.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • cba
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 3464
                  • Ylivieska

                  #9
                  Originally posted by jani1632
                  Asennevammaisia tällä foorumilla riittää!
                  Latvakakkoset täällä tosiaan näkyy viisastelevan, hienoja miehiä

                  En hoksannut vittuilujen seasta, että oliko kukaan vinkannut kiinnittämättä jääneitä turbiinin pultteja? Ei olisi ensimmäinen kerta maailmassa, että ne jäisivät kiinnittämättä. Turbiini jää tällöin pelkän keskinavan varaan vetolevyyn. Helppo tsekata laatikon luukusta että pyöriikö turbiini koneen käydessä vaiko ei..

                  Tuo öljypumppuvaurio on helppo tsekata silleen, että irrottaa turbiinin pultit ja pyörittää sitä käsipelillä. Jos haraa kovasti vastaan tai on jumissa kokonaan, on melko todennäköistä, että ne turbiinin kaulan hahlot ovat menneet vääriin kohtiin öljypumpun hahloihin nähden.

                  Comment

                  • tonnizi
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 1501
                    • Mäntsälä

                    #10
                    Originally posted by Supa View Post
                    No kysy asentajalta miten turbiinin kanssa toimittiin? Jäikö se kiinni laatikkoon vai oliko se koneen perässä. Jos jälkimmäinen niin kasauksessakin mennyt aika varmasti vituiks.
                    se sano että kaikki on laitettu niinku ne on otettukin riti ja kaikki pultit ja ruuvit myös laitettu kiinni,

                    epäilevät että laatikko ei saa sähköä siis käskyä että mikä laitetaan pälle, ku laattikkolle menee sähkö piuhat jne vastaavat. ku toi vaikkuttaa sähkö onglemalta.

                    mutta siis, ku toi asentajaki sano että miten tuo voi olla mahdolista mitä toi morkai ny sanoi
                    Last edited by tonnizi; 18-08-2011, 01:05.
                    Social Media:
                    - Twitter
                    - Instagram
                    - Twitch

                    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                    Nykyinen:
                    E61 530d -04
                    Ex:
                    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                    Comment

                    • tonnizi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1501
                      • Mäntsälä

                      #11
                      Originally posted by asvirkku View Post
                      Ei ainakaan viittaa kuulavikaan, koska silloin häviää pakki.



                      AV
                      joo ei oo ykskää noista vioistam itä tuossa on

                      PS: sul tainu mennä automaatti ja manuali sekasin !

                      meinnan mun bemaris automaattissa on ainakin 4 vaihetta

                      P R D N 4 3 2
                      Social Media:
                      - Twitter
                      - Instagram
                      - Twitch

                      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                      Nykyinen:
                      E61 530d -04
                      Ex:
                      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9992
                        • KVLA

                        #12
                        Originally posted by cba View Post
                        En hoksannut vittuilujen seasta, että oliko kukaan vinkannut kiinnittämättä jääneitä turbiinin pultteja? Ei olisi ensimmäinen kerta maailmassa, että ne jäisivät kiinnittämättä. Turbiini jää tällöin pelkän keskinavan varaan vetolevyyn. Helppo tsekata laatikon luukusta että pyöriikö turbiini koneen käydessä vaiko ei..
                        Luulisi kyllä äänestä huomaavan,kun moottorin käynnistää...

                        Comment

                        • tonnizi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 1501
                          • Mäntsälä

                          #13
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Luulisi kyllä äänestä huomaavan,kun moottorin käynnistää...
                          no nättisti tuo käy toi moottori mutta eipä tuo liiku eteen eikä kyllä taaksekaan.

                          ei niinku mee ns vaihe päälle, vaikka se D:lle o laitettu, ja eipä kyllä taka pyörät pyöri.

                          mutta haluaisin myös varmuuden mitä tuo 106 vikakoodi tarkoitaa?

                          tarkkoitakaa ko se näitä?

                          Trans/engine speed ratio not correct for gear selected
                          Speed sensor signal faulty
                          Slip in transmission too high

                          PS: konesta ei anna vikakoodeija, mutta laattikosta antaa ton vikakoodi 106
                          Last edited by tonnizi; 18-08-2011, 06:05.
                          Social Media:
                          - Twitter
                          - Instagram
                          - Twitch

                          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                          Nykyinen:
                          E61 530d -04
                          Ex:
                          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                          Comment

                          • r.w.
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2007
                            • 2510
                            • Länsirannikko

                            #14
                            Originally posted by TareJR View Post
                            se sano että kaikki on laitettu niinku ne on otettukin riti ja kaikki pultit ja ruuvit myös laitettu kiinni,

                            epäilevät että laatikko ei saa sähköä siis käskyä että mikä laitetaan pälle, ku laattikkolle menee sähkö piuhat jne vastaavat. ku toi vaikkuttaa sähkö onglemalta.

                            mutta siis, ku toi asentajaki sano että miten tuo voi olla mahdolista mitä toi morkai ny sanoi
                            Se on siten mahdollista, että laatikon saa irti ja takaisin sekä a) irroittamalla turbiinin vetolevystä, että b) irroittamatta turbiinia vetolevystä. Kun sitä askia ruvetaan laittamaan takaisin, saa asialla olla melkoinen velho, että taikoo sen vetolevyssä killuvan turbiinin oikein paikalleen samalla kun sihtaa sitä vaihteistoa alkuperäisille sijoilleen. Sitä turbiinia saa meinaan välillä hiukan pidemmänkin hetken pyöritellä kohdilleen vaikka aski olisi irtonaisena pöydällä. Jos sitä turbiinia ei tosiaan ole lainkaan vetolevystä irroitettu, niin voi helvetti sentään millaisia korjaajia leipä elättää. Jos rasvanäppi tämänkään selvityksen jälkeen ei tajua mitä Morkai tarkoittaa, niin kysy pulauttiko aski öljyä irroittaessa... Kuten tässä vaiheessa lienee selvää, on turbiinin oikeanlainen asennus aivan ensiarvoisen tärkeää, sen pitää olla kunnolla akselin booreilla ja öljypumpun pinnien välissä, eli ns. pohjassa saakka. Jos ei, niin a) laatikko ei toimi ja b) romua tulee käynnistäessä ihan varmasti, ehkä jo ennen.

                            Onko siinä askissa kaikki johdot kiinni?
                            Last edited by r.w.; 18-08-2011, 07:19.
                            1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                            Comment

                            • tonnizi
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 1501
                              • Mäntsälä

                              #15
                              Originally posted by r.w. View Post
                              Se on siten mahdollista, että laatikon saa irti ja takaisin sekä a) irroittamalla turbiinin vetolevystä, että b) irroittamatta turbiinia vetolevystä. Kun sitä askia ruvetaan laittamaan takaisin, saa asialla olla melkoinen velho, että taikoo sen vetolevyssä killuvan turbiinin oikein paikalleen samalla kun sihtaa sitä vaihteistoa alkuperäisille sijoilleen. Sitä turbiinia saa meinaan välillä hiukan pidemmänkin hetken pyöritellä kohdilleen vaikka aski olisi irtonaisena pöydällä. Jos sitä turbiinia ei tosiaan ole lainkaan vetolevystä irroitettu, niin voi helvetti sentään millaisia korjaajia leipä elättää. Jos rasvanäppi tämänkään selvityksen jälkeen ei tajua mitä Morkai tarkoittaa, niin kysy pulauttiko aski öljyä irroittaessa... Kuten tässä vaiheessa lienee selvää, on turbiinin oikeanlainen asennus aivan ensiarvoisen tärkeää, sen pitää olla kunnolla akselin booreilla ja öljypumpun pinnien välissä, eli ns. pohjassa saakka. Jos ei, niin a) laatikko ei toimi ja b) romua tulee käynnistäessä ihan varmasti, ehkä jo ennen.

                              Onko siinä askissa kaikki johdot kiinni?
                              kaikki johdot on irti ja laatikkosta öljyä pääs tulee ulos jonkun verran mutta uudet öljyt lisätty tilalle, mutta ei vaikkuta mitään, ja kuulema on ihan pohjaan asti laitettu noi jutut, ja pultitki on kiinni jne eli kaikki pitäisi olla ok, mutta miksi ei tämä niinku sitten liiku mihinkää?

                              korjaaja epäilee että laatiikko ei saa jotain signaalia.

                              voiko olla toi signaali uhkassa?
                              Social Media:
                              - Twitter
                              - Instagram
                              - Twitch

                              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                              Nykyinen:
                              E61 530d -04
                              Ex:
                              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎