Nyt rupeaa meikäläisen tietotaito olemaan lopussa tekniikan suhteen. Olen tässä jo vuoden päivät korjaillut yhtö 316i:tä, mutta yhtä asiaa en ole saanut korjattua. Vaihdoin autoon kansipahvin ja kaasarin (Weber DCD). Nyt kuitenkin auton käytyä noin 30-60 sek. alkaa ventiilikopasta ja öljyn mittatikusta tulemaan pakokaasua. Tein puristusmittauksen jokaiselle pytylle (lämpimänä), ja lukemat olivat 10-12 bar. välillä. Kun konettaa pyörittää käsin voi kuulla miten paine pihisee ulos männän saavutetua YKK:n. Miten tämä paine pääsee öljyn joukkoon jos puristukset ovat OK??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10B18 savua öljytikusta ja venttiilikopasta.
Collapse
X
-
Onko varmasti pakokaasua vai olisko öljysumua, onko huohotinputki auki?
Kyllä se paine sylinteristä karkaa aina jotain kautta, venttiileistä tai männänrenkaista.
Ei se sylinteri ihan pullo ole.
Puristusmittaus ei aina kerro ohivuotoja, täytyis tehdä ohivuotomittaus.
Haittaako ominaisuus ajoa.Last edited by Yyz; 25-08-2011, 00:31.
-
-
Ei vaadi, vaan mittaus tehdään ajamalla paineilmaa sylinteriin ja mittaamalla vuoto... löytyy mahdolliset pahemmat vuotokohdatkin. Tarkista nyt kuitenkin ihan livenä huohotinpiirin toiminta, öljykorkki auki sinne kopan sisään pitäisi käydä melkoinen imu imusarjasta moottorin käydessä; ellei käy, on värkki joko aivan horo, tai sitten huohotinpiiri letkuineen ja venttiileineen tukossa, auki, poikki, rikki tms...
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostJos tiedot on tätä tasoa niin pitäisikö joku osaava kaveri etsiä :think
Ei pahalla mutta ei tulisi tehtyä turhaa hommaa...
Olen käsittänyt että (jonkinlaisen) ohivuotomittauksen voi tehdä ottamalla kannen pois ja kaatamalla petroolia männän päälle. Sitten lasketaan kuinka monta mm pinta laskee tietyssä ajassa.
Comment
-
-
Just. Ihme porukkaa. Kysyin mielestäni ihan asiallisen kysymyksen ja esitin vaihtoehdon josta olen lukenut, en tehnyt, ohivuodon mittaukselle. Sitten alkaa tää " joo jos istuu jne jne...." jutut. Pitääkö tommoset ohivuoto seikat muka tietää jo vaippaikäisenä, ja jos ei tiedä, on ihan mämmikoura ja pitää ettiä joku asiantuntia paikalle?
Trollaus on niin 2009.
Comment
-
-
Originally posted by Chamade View PostJust. Ihme porukkaa. Kysyin mielestäni ihan asiallisen kysymyksen ja esitin vaihtoehdon josta olen lukenut, en tehnyt, ohivuodon mittaukselle. Sitten alkaa tää " joo jos istuu jne jne...." jutut. Pitääkö tommoset ohivuoto seikat muka tietää jo vaippaikäisenä, ja jos ei tiedä, on ihan mämmikoura ja pitää ettiä joku asiantuntia paikalle?
Trollaus on niin 2009.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by Pretoriaani View PostHelpommalla pääset, kun viet sen auton jonnekin nyrkkipajalle, jossa on vehkeet noita mittauksia varten.
Comment
-
-
Originally posted by Chamade View PostJust. Ihme porukkaa. Kysyin mielestäni ihan asiallisen kysymyksen ja esitin vaihtoehdon josta olen lukenut, en tehnyt, ohivuodon mittaukselle. Sitten alkaa tää " joo jos istuu jne jne...." jutut. Pitääkö tommoset ohivuoto seikat muka tietää jo vaippaikäisenä, ja jos ei tiedä, on ihan mämmikoura ja pitää ettiä joku asiantuntia paikalle?
Trollaus on niin 2009.
olisko ensin kannattanut vaikka näpytellä googleen ohivuotomittaus, ennenkö heittää tollasen jutun. noh, onhan näitä hauskaa lukea ainakin
onks se vähän niinku virtsankarkailu, paljonko kusta valuu kuppiin tunnissa?
Comment
-
Comment