Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52b28 putkistosta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoni328
    Newbiemmer
    • Jun 2010
    • 14
    • Suomi

    M52b28 putkistosta?

    Tervehdys

    Sellaista vaan arvelin kysellä jos jolla kulla olisi kokemusta kun olen tässä pienen pääni sisällä yö pimeinä hetkinä sellaista suunnittellut, että tekisin tuohon 328:siini sellaisen viritelmän, että vetäisin pakosarjalta(Schmiedman) suoran putken tuolle omalle vakio äänenvaimentajalle ja jättäisin valistä välivaimentajat ja katit ja tekisin laippojen väliin tuon katinkorvausputken katsastusta varten. Kun tuossa vaimentajassa on tuo läppäsysteemi, ja jos se toimisi niin kuin oletan, että olisi matka-ajossa olisi hiljainen ja tarpeeksi kovasti poljettaessa alipaine saisi läpän aukeamaan... Vai tuleekohan järkyttävän kovaääninen joka kierrosalueella? Tarkoituksena ei ole saada lisää hevosvoimia ja luultavastihan ne tippuvatkin, mutta jos sellaiset sporttiset sivistyneet äänet saisi... Jos joku kehtaisi valaista kokematonta.
  • intfreak
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 2966
    • Uusikaupunni

    #2
    Helpommalla pääsee kun vaihtaa putken takaosan johonkin laadukkaaseen pönttöön. Itellä on Bastuck ja ihan hyvät äänet omaan korvaan. Pitkällä matkalla vähän siinä ja tässä olisko pikkasen liian kovat, avo kuitenkin lienee äänekkäämpi kuin muut.
    N62 Money Spender Club

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4646
      • Tuusula

      #3
      Peltisarjoilla ja katit mäkeen heivaamalla tulee oikein maukkaat äänet, ehkä jopa liian kovat kuten edellä todettua.

      Jätä sinne suosiolla myös välivaimennin, hajoaa pää (ainakin ohikulkijoilta) muuten siihen rääkymiseen ellei takavaimennin ole sitten todella hyvä..
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • zoni328
        Newbiemmer
        • Jun 2010
        • 14
        • Suomi

        #4
        Jeps. Kiitos asiallisista vastauksista. Varmastikkin pääsisi helpommalla vaihtamalla takapöntön, mutta eikö se kumise ikävästi siinä parin tonnin kieppeillä ajettaessa? En tiedä miten hyvä tuo vakiopönttö on vaimentamaan yksinään, mutta kattien ja välivaimentimien kanssa siitä kuuluu vain tasainen pöhinä.

        Comment

        • @Biimer
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 504
          • Oulu

          #5
          Itselläni on muuten vakioputki, mutta tyhjennetty viimeinen vaimennin ja ääneet on sopivat. sievässä ajossa ja matkassa ei häiritse, mutta kun kierroksia antaa niin rääkyy mukavasti.

          On myös helppo ja halpa modi

          Comment

          • zoni328
            Newbiemmer
            • Jun 2010
            • 14
            • Suomi

            #6
            Niin. Ei oo pahan hintane homma kyllä kun vaan o vehkeet millä tehdä.

            Comment

            • pope
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 687
              • Harjavalta

              #7
              Tulipa mieleen sellainen, että mitä jos poistaisikin vaan keskipöntön? Jättäisi katit ja takapöntön. Ei tarvitsisi katsastukseen aina ruuvailla katteja takaisin. Tosin ei ole mitään kokemusta paljonko katit + takapönttö yhdessä vaimentaa.

              Putkea suunniteltaessa kannattaa huomioida ainakin se, ettei putki kasva missään kohtaa loppua päin mentäessä. Ymmärtääkseni matalasta kuminasta saatta päästä eroon pienentämällä hieman putkea juuri ennen ulostuloa, jolloin pakokaasun virtausnopeus kasvaa.
              e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16460
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by pope_ View Post
                Ymmärtääkseni matalasta kuminasta saatta päästä eroon pienentämällä hieman putkea juuri ennen ulostuloa, jolloin pakokaasun virtausnopeus kasvaa.
                325i vakiopöntössä on tehty näin jo tehtaalla, reiät 2 x n. 30 mm. Näkyy kun kurkkaa ulostulosta pöntön sisään.

                Comment

                • pope
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 687
                  • Harjavalta

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  325i vakiopöntössä on tehty näin jo tehtaalla, reiät 2 x n. 30 mm. Näkyy kun kurkkaa ulostulosta pöntön sisään.
                  Kyllä ja vakiopöntön kanssa ei sitä matalaa kuminaa olekaan. Sitten kun sen tilalle lyödään n.2 x vakiota putkea suurempaa tuninki ääkkäriä niin alkaakin olemaan jo vähän enemmän sitä matalaa kuminaa
                  e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                  Comment

                  • biglimited
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2006
                    • 1519
                    • Turku

                    #10
                    Itellä juuri peltisarjat tuplavanoskakskasissa ja bastückin putkisto sarjoista taaksepäin. Kattia ei ole, mutta pakko kai se on katsastukseen laittaa keväällä... Äänet on 3000 ylöspäin terävän repivät, nuoret tykkää, itse en niinkään Penkistä selvitetään vielä syksyllä mikä on nettohyöty kyseisillä modeilla :think
                    Deutchland uber alles!

                    Comment

                    • zoni328
                      Newbiemmer
                      • Jun 2010
                      • 14
                      • Suomi

                      #11
                      Jepulis. Pitää varmaan kokeilla ensin suoralla putkella ja jos tulee mahittoman kova ääninen niin pitää laittaa joku pönttö sinne väliin vielä...:think Tuossa kaks kasissakin on melko pienet reijät takapöntössä.
                      Last edited by zoni328; 31-08-2011, 21:40.

                      Comment

                      • Juchelius
                        BTCF Member
                        • Sep 2009
                        • 298
                        • Oulu

                        #12
                        Lainaan topiccia härskisti mutta 328 putkessa pysytään..
                        Mites äänet ja ominaisuudet muuttuisi, jos putkiston muuttaisi menemään yhdellä putkella pakosarjojen jälkeen. Kuitenkin katteineen ja vaimentimin.
                        Paljonko halkaisija pitäisi olla, jotta virtaus ei kärsi tai toisaalta mennä överiksi? Tarviiko väliin vieläkin kaksi katalysaattoria vai riittäisikä väliin esim yksi kpl 200 cel metallikatteja, että katsastuksesta selviää? Taakse tietenkin joku pikkkuisen paremmin virtaava vaimennin. Äänet pitäisi pysyä kohtuullisena kun auto on käyttis. Tavoitteena olisi tiputtaa auton painoa ja saada siinä sivussa muutama lisä heppa käyttöön. Tällaisia täällä tulee illan pikku tunneilla tuumittua.
                        1985 e30 320i Baur Cabriolet
                        1995 328 ex ratakikkare

                        Comment

                        • zoni328
                          Newbiemmer
                          • Jun 2010
                          • 14
                          • Suomi

                          #13
                          Originally posted by Juchelius View Post
                          Lainaan topiccia härskisti mutta 328 putkessa pysytään..
                          Mites äänet ja ominaisuudet muuttuisi, jos putkiston muuttaisi menemään yhdellä putkella pakosarjojen jälkeen. Kuitenkin katteineen ja vaimentimin.
                          Paljonko halkaisija pitäisi olla, jotta virtaus ei kärsi tai toisaalta mennä överiksi? Tarviiko väliin vieläkin kaksi katalysaattoria vai riittäisikä väliin esim yksi kpl 200 cel metallikatteja, että katsastuksesta selviää? Taakse tietenkin joku pikkkuisen paremmin virtaava vaimennin. Äänet pitäisi pysyä kohtuullisena kun auto on käyttis. Tavoitteena olisi tiputtaa auton painoa ja saada siinä sivussa muutama lisä heppa käyttöön. Tällaisia täällä tulee illan pikku tunneilla tuumittua.
                          Itsekkin mietin tuota vaihtoehtoa, mutta pähkäiltyäni ja lueskeltuani netistä asiasta totesin, että sillä tavalla on helpompi saada sotkettua virtauksia ja tehokäyrää kun minulla ei ole käytännön kokemusta tuollaisesta muutoksesta. Luultavasti on melko tarkkaan laitettava oikeaan kohtaan tuo kollektori ja tuo putkikoko myöskin aiheutti päänvaivaa. Uskoisin, että joku 70mm olisi melko lähellä oikeaa ja kollektorien oikeita paikkoja oli yhtä monta kuin kirjoittajaa. Eiköhän tuo mene katsastuksesta läpi kun kaikki kaasu menee kuitenkin sen katin läpi... :think Äänethän kasvaa jonkin verran putkikoon kasvaessa.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16460
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by Juchelius View Post
                            Lainaan topiccia härskisti mutta 328 putkessa pysytään..
                            Mites äänet ja ominaisuudet muuttuisi, jos putkiston muuttaisi menemään yhdellä putkella pakosarjojen jälkeen. Kuitenkin katteineen ja vaimentimin.
                            Paljonko halkaisija pitäisi olla, jotta virtaus ei kärsi tai toisaalta mennä överiksi? Tarviiko väliin vieläkin kaksi katalysaattoria vai riittäisikä väliin esim yksi kpl 200 cel metallikatteja, että katsastuksesta selviää? Taakse tietenkin joku pikkkuisen paremmin virtaava vaimennin. Äänet pitäisi pysyä kohtuullisena kun auto on käyttis. Tavoitteena olisi tiputtaa auton painoa ja saada siinä sivussa muutama lisä heppa käyttöön. Tällaisia täällä tulee illan pikku tunneilla tuumittua.
                            65 mm. on sama pinta-ala kuin 2 x 45 mm.

                            Comment

                            • dumppi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 4351
                              • sotkamo

                              #15
                              itselläni on tuossa m52b25:ssa peltisarjat isommat (kiina) ja äänet muuttu jo niillä melko paljon maukkaimmiksi
                              oottamassa tosin olis suora 2.5" putki ilman katteja ja välivaimentimia.. joku hyvä takapönttö vaan pitäis raskia laittaa.. epäilisin että menis äänet jo liian kovaksi jos tohon vielä laittais jonkun läpivirtaavan pöntön
                              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                              e36 325i coupé R.I.P
                              e30 316 2d
                              e36 318is coupé
                              e36 323i 4d ac schnitzer replica


                              Käyttis: e39 523i 4d
                              Originally posted by rizzo
                              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                              |Sotkamo Connection|

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎