Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i kannen jälkikiristys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #16
    Originally posted by jusa_71 View Post
    kyllä on löysällä näijen kannet verrattuna erääseen erimerkkiin jonka momentti on vaatimaton 125-140N jälkikiristettynä
    Kyllähän se melko kierällä on, kun kiristys tehdään oikein. Kuten tuolla ylempänä kerrottiin, niin pultit vedetään ensin 30Nm, jonka jälkeen vielä yhteensä puoli kierrosta.
    Tuolla nyt kiristämälläsi 60Nm:llä kansi ei ole kunnolla kiristetty ja ongelmia tulee ihan varmasti.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16492
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by kaol View Post
      Kyllähän se melko kierällä on, kun kiristys tehdään oikein. Kuten tuolla ylempänä kerrottiin, niin pultit vedetään ensin 30Nm, jonka jälkeen vielä yhteensä puoli kierrosta.
      Tuolla nyt kiristämälläsi 60Nm:llä kansi ei ole kunnolla kiristetty ja ongelmia tulee ihan varmasti.
      Jep. Miksi jusa_71 et tehnyt ohjeen mukaan ?

      Comment

      • jusa_71
        Newbiemmer
        • Aug 2011
        • 11
        • lahti

        #18
        Originally posted by jr66 View Post
        Jep. Miksi jusa_71 et tehnyt ohjeen mukaan ?
        koska avatutu pultit kun ensin veti 30N ja sitten 90 ja toinen 90 aste
        tuli tulokseksi 60N
        (tosin momentin täydellisestä tarkkuudesta ei ole todistepaperia olemassa)
        ja viisarikin antaa vaan osviittaa momentin suunnasta
        Last edited by jusa_71; 10-09-2011, 06:30.
        autojen hitsausta.(katsotaan tapaus kohtaisesti)
        kysy rohkeasti

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎