Samoin sinulle, tällä foorumilla ei onneksi tarvi olla kilpailijoita vaan kolleegoja
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Myönnettäköön että itsekkin kerran vaihdoin "selvään tapaukseen" suuttimen kun kone rytkytti ja korkajausarvo makasi e39 530d vitosen suuttimeessa tapissa mutta vika oli johtosarjassa, tämä vaan vahvisti sitä että kaikki mahdollinen ja mahdoton pitäisi aina tutkia ennenkuin alkaa toimenpiteisiin :think
Oli johto murtunut liittimen sisältä siten että hommaa sai tutkia suuttimen vaihdon jälkeenkin aivan huolella ennenkuin syy löytyi...
Autolla oli ajettu 570tkm!
käytinpäs autoa wetterillä vikakoodin luvussa ja 5pytyn suutin todettiin paskaksi testien mukaan, korjausarvo oli 6,5mm3 ja vuoti siis paluupuolelta. auto käy rytkyttämällä tyhjäkäyntiä ja vedot kateissa. ei reagoi kunnolla kun painaa kaasua, saa pumpata pitkään että vetoja alkaa löytymään.
alotanko vian etsinnän tuosta johtosarjasta ja sitte edetä tuohon suuttimen o-renkaaseen.
tai kertokaas mistä lähteä liikkeelle ja missä järjestyksessä tarkistaa/kokeilla missä vika?
-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
kävinpäs kokeilemassa että puran koneen päältä ne muovit pois ja heiluttelen suutinten johtoja, niin auto käy aivan normaalisti, ei rytkytä yhtään ja tehotkin tuntus olevan tallella pienen testilenkin jälkeen. en tosin kasannut vielä muoveja takasin. Vaan aattelin huomenna kasata ne katsoa miten toimii täysin kylmällä loneella. Nyt oli lämmöt puolessa välissä ja toimi normaalisti. Vika näyttäisi siis olevan johtosarjassa tai liittimissä, joten seuraillaampa mitä huominen näyttää
-Raahe connection-
E39 LeMans BlueM5
E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
E39 523i Montrealblau
E34 DiamantSchwartz 535i
Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla
kävinpäs kokeilemassa että puran koneen päältä ne muovit pois ja heiluttelen suutinten johtoja, niin auto käy aivan normaalisti, ei rytkytä yhtään ja tehotkin tuntus olevan tallella pienen testilenkin jälkeen. en tosin kasannut vielä muoveja takasin. Vaan aattelin huomenna kasata ne katsoa miten toimii täysin kylmällä loneella. Nyt oli lämmöt puolessa välissä ja toimi normaalisti. Vika näyttäisi siis olevan johtosarjassa tai liittimissä, joten seuraillaampa mitä huominen näyttää
Ohhoh,... mielenkiintoista kuulla mistä vika lopulta löytyy..
Comment