Ohivuototesti tai korjausarvot eivät välttämättä kumpikaan kerro sitä jos suuttimen kärki on kulunut ja ruikkaa polttoaineen päin v*ttua ja kone siksi nakuttaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Ohivuototesti tai korjausarvot eivät välttämättä kumpikaan kerro sitä jos suuttimen kärki on kulunut ja ruikkaa polttoaineen päin v*ttua ja kone siksi nakuttaa.
Juu, kannattaahan kaikki mahdolliset testit tottakai tehdä ennekuin ottaa suuttimet irti mutta haen nyt sitä että suutinvikaa ei pysty täysin pois sulkemaan ennekuin kaikki suuttimet on kunnostettu tai testattu penkissä
Tulee työelämässä eteen niin monesti että en pidä em. seikkoja eteenkään Bmw suuttimissa avainasemassa, Mb:ssä noista voi päätellä enemmän (eteenkin ohivuodosta) mutta käytännössä samanlainen osa vaan käyttäytyy erilaisen moottorinohajuksen kanssa niin eritavalla...
Tavallaan hankalaa kuten kaikki muukin "nykyautojen" kanssa mutta taas tavallaan erittäin haastavaa
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Juu, kannattaahan kaikki mahdolliset testit tottakai tehdä ennekuin ottaa suuttimet irti mutta haen nyt sitä että suutinvikaa ei pysty täysin pois sulkemaan ennekuin kaikki suuttimet on kunnostettu tai testattu penkissä
Tulee työelämässä eteen niin monesti että en pidä em. seikkoja eteenkään Bmw suuttimissa avainasemassa, Mb:ssä noista voi päätellä paljon enemään (eteenkin ohivuodosta) mutta käytännössä samanlainen osa vaan käyttäytyy erilaisen moottorinohajuksen kanssa niin eritavalla.
Tavallaan hankalaa mutta taas tavallaan erittäin haastavaa
Tässä harraste-elämässä taas tulee liiankin usein esiin, että testaamatta tai paikantamatta kunnollisesti vikaa, vaihdetaan kaikki, kun vika on oikeesti ihan muualla. Nuo kaksi helppoa testiä auttaa paikallistamaan viallisen suuttimen, tai johtosarjan tai jtn. muuta
Myönnettäköön että itsekkin kerran vaihdoin "selvään tapaukseen" suuttimen kun kone rytkytti ja korkajausarvo makasi e39 530d vitosen suuttimeessa tapissa mutta vika oli johtosarjassa, tämä vaan vahvisti sitä että kaikki mahdollinen ja mahdoton pitäisi aina tutkia ennenkuin alkaa toimenpiteisiin :think
Oli johto murtunut liittimen sisältä siten että hommaa sai tutkia suuttimen vaihdon jälkeenkin aivan huolella ennenkuin syy löytyi...
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment