Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbo kaasari??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BestMotorWith
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 382
    • Hämeenlinna

    Turbo kaasari??

    Valaiskaa mua miten pitää olla kaasarikone rakennettu jos siihen laittaa turbon?
    Jostain oon kuullu että niitä on tehty silleen et se paine menee suoraan imusarjaan eli se työntää lisää ilmaa koneeseen ja imee sit alipaineella lisää ainetta kaasarista..
    Oonko ihan väärillä teillä?

    (en kaipaa mitään "osta ruisku auto" kommentteja ku mulla on sellanen.. :roll: )
    If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

    http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
  • petteriu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1164
    • Pori

    #2
    Ei toimi kuvaamallasi tavalla, ellei sitten koko kaasutin ole turbon imupuolella. Virityskaasuttimia (Dellorto, Weber tuplakaasarit jne.) saa turbokäyttöön rakennettuna, jolloin ne toimivat myös paineistettuna. Saatavuus saattaa olla nykypäivänä huonoa, kun on erilaisia jälkiasennusruiskuja.

    Petteri
    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

    Comment

    • JB
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2002
      • 210
      • Finland

      #3
      Tavallisiin kaasareihin löytyy turbotus satseja, myy mm. www.Freetechnics.fi
      en nyt suoraan muista mitä siinä vaihtu neulaventtiiliä ja tiivisteitä mutta noilla muutossatseilla kestää painetta ~1.3bar.
      E91 320d -06

      E28 M535 -85

      E114 1502 turbo -74

      E114 1600-2 -69

      E10 2002 -73

      Comment

      • ytte
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 248
        • Pyhäjärvi

        #4
        DHLA Dellortoihin tarvii vaihtaa vaan kumiset tiivisteet jonka jälkeen voi ajaa max noin 1bar ahdoilla. Yli bar menttäessä ois hyvä jo löytyä lisärikastuspiiri.

        Sitä koppaa suuttimien päälle ei tarvitse, joka yleensä löytyy tehdas mallisissa DHLA lortoissa, koska se paineistaa vaan ryyppyn.
        F10 LCI -15
        E60 LCI -08

        Comment

        • bmw harrastelija
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 757
          • -

          #5
          Myös moposport.fi:stä löytyy monenlaitasta hilpettä...
          thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
          Alex von Falkenhausen

          Comment

          • BestMotorWith
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 382
            • Hämeenlinna

            #6
            Mitäs eroa sit sillä paineistetulla kaasarilla on? onks siinä ihan täysin rakenteellisia eroavaisuuksia vai pelkät tiivisteet ja suutin?
            If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

            http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

            Comment

            • ytte
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 248
              • Pyhäjärvi

              #7
              Originally posted by BestMotorWith
              Mitäs eroa sit sillä paineistetulla kaasarilla on? onks siinä ihan täysin rakenteellisia eroavaisuuksia vai pelkät tiivisteet ja suutin?
              Jos ny katotaan vaan dellortoja, niin tiivisteet on kumia. 40mm ei ole rikastuspiiriä, mutta 45:ssa ja 48:ssa on. Kohothan on vakiona jo muovia normaaleissaki.
              F10 LCI -15
              E60 LCI -08

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by BestMotorWith
                Mitäs eroa sit sillä paineistetulla kaasarilla on? onks siinä ihan täysin rakenteellisia eroavaisuuksia vai pelkät tiivisteet ja suutin?
                Kohokammiossa täytyy vaikuttaa sama paine kuin kaasuttimen kurkussa, muuten ahtoapaine estäisi bensiinin virtauksen suutimista.

                Koho kammion paineistuksesta jotuen kohon oltava paineen kestävää materiaalia ja neula venttiilen sellainen, joka toimii myös paineen alaisena.

                Kaikkien tiivisteiden oltava myös ylipaineelle tarkoitettua mallia.(esim. läppäakseli)

                Jälkikäteen itse kaasuttimia paineistettaessa on myös huomitoitava joissain kaasuttimissa oleva kohokammion tuuletus, joka paineistettaessa pahimmillaan muuttu suihkulähteeksi .
                Olli.

                Comment

                • BestMotorWith
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 382
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  Miten sinne kohokammioon sit saa sen saman paineen koti konstein muokattua?
                  Tai onko jollain ohjeita miten sellanen tehään?
                  If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                  http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by BestMotorWith
                    Miten sinne kohokammioon sit saa sen saman paineen koti konstein muokattua?
                    Tai onko jollain ohjeita miten sellanen tehään?
                    Se on kaasarikohtaista, DHLA-dellortoissa esimerkiksi on reikä takalevyssä joka littyy nätisti samaan painekoteloon kuin kaasarin kurkutkin. Jos kohokammioon ei muuten saa fiksusti painetta koko kaasuttimen voi pistää painekotelon sisälle, säätäminen tosin tulee melkoisen ikäväksi.

                    Niin ja turbokäytössä tarvii korkeapainebensapumpun ja ahtopaineen mukaan bensanpainetta säätävän säätimen tai meno loppuu ahtopaineilla nopeasti bensan loppuessa kaasarista.

                    Comment

                    • samikarki
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 343
                      • turku

                      #11
                      Originally posted by naukkis

                      Niin ja turbokäytössä tarvii korkeapainebensapumpun ja ahtopaineen mukaan bensanpainetta säätävän säätimen tai meno loppuu ahtopaineilla nopeasti bensan loppuessa kaasarista.
                      Mistähän tollasia voisi hankkia ?

                      Comment

                      • f1zz
                        GTi:stä tuttu
                        • Sep 2003
                        • 1469
                        • Veikkola

                        #12
                        esim molemmista ylläolevista linkeistä eli:

                        huoltosarja,huoltosarjat,kaasutin,Weber,kaasuttimet,virityskaasuttimet,vakiokaasutin,tykkivanteet,minilite,imutorvet,ilmanpuhdistin,ilmanpuhdistimet,ilmanputsari,imusuppilot,freetechnics,viritys,

                        Moposport - Yli 30 000 tuotteen valikoima tuotteita mopoihin, skoottereihin, pienkoneisiin ja paljon muuta. Nopea ja edullinen toimitus!


                        tai vaikka www.kaasutinexpertti.fi

                        Comment

                        • BMWE39
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 134

                          #13
                          Originally posted by BestMotorWith
                          Valaiskaa mua miten pitää olla kaasarikone rakennettu jos siihen laittaa turbon?
                          Jostain oon kuullu että niitä on tehty silleen et se paine menee suoraan imusarjaan eli se työntää lisää ilmaa koneeseen ja imee sit alipaineella lisää ainetta kaasarista..
                          Oonko ihan väärillä teillä?
                          No, U.S. -auto puolella kaasaripannujen ahtaminen tapahtuu miehekkäästi mekaanisella ahtimella, joka toimii hieman kuvaamallasi tavalla.
                          Mitään painekotelokaasaritiiviste -hässäkkää en omaan autooni laittaisi; riski moottoripaloon on jo aika korkea! Yksikin "pissivä" O-rengas ja Whof!
                          Nelareihinkin oli aikoinaan remmiahtimia, en vaan tiedä mistä niitä saisi nykyisin...?
                          Joku "etevämpi" googlettaa...?
                          Lienee kuitenkin turvallisin/tehokkain keino kaasarilaitteen ahtamiseksi.

                          --M

                          Comment

                          • BestMotorWith
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2004
                            • 382
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Jatketaan nyt vanhaa keskustelua..
                            Eli turbo koneeseen tarvitsen paineistetun kaasuttimen, sähköisen polttoainepumpun (käykö jostain ruiskusta?), Polttoaineen paineensäätimen (Mistä ahtojen mukaan säätyvä?), tietysti turbon, ahtoputket ja (coolerin).
                            Eli hukkaportillinen turbo pakosarjan jatkeeks, siitä ahtoputkella coolerille, ja siitä putki kaasariin..? Tarviiko välille vielä jotain?
                            Minkälaiset paineet kaasutinturbokoneissa olis sopivat? Kannattaako suoraan hommata tuplakaasarit?
                            Ja minkälainen homma kaasuttimen säätö on? Paljon erilaisia suuttimia ja testailemaan? vai?
                            If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                            http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                            Comment

                            • Jarno80
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 246
                              • Riihikoski

                              #15
                              Originally posted by BestMotorWith
                              Jatketaan nyt vanhaa keskustelua..
                              Eli turbo koneeseen tarvitsen paineistetun kaasuttimen, sähköisen polttoainepumpun (käykö jostain ruiskusta?), Polttoaineen paineensäätimen (Mistä ahtojen mukaan säätyvä?), tietysti turbon, ahtoputket ja (coolerin).
                              Eli hukkaportillinen turbo pakosarjan jatkeeks, siitä ahtoputkella coolerille, ja siitä putki kaasariin..? Tarviiko välille vielä jotain?
                              Minkälaiset paineet kaasutinturbokoneissa olis sopivat? Kannattaako suoraan hommata tuplakaasarit?
                              Ja minkälainen homma kaasuttimen säätö on? Paljon erilaisia suuttimia ja testailemaan? vai?
                              Pumppu vaikka jostai turbo volvosta tai saabista, paineensäädin free technicistä, kaasariin painekotelo ja mielellään dumppi johonkin väliin lisää turbon kestoa(ilman saa hienot sakkaus äänet ) Paineet ihan mitä haluu itse laittaa ja kone kestää itse olen ajanut kaasari autoa jossa 2,4 bar ahdot. Säätäminen hyväksi onkin sitten oma juttunsa jollei ole paljon erillaisia suuttimia saatavilla. Suutinputket on turbo vehkeisiin ihan omansa(vaparin putkilla ei saa kunnolla pelaamaan) en kyllä just nyt muista niiden numeroa mutta asian tunteva suuttimien myyjä osaa kyllä sulle sellaset myydä! Jos haluat yli 200hv niin tuplat siihen asti riittää vaikka paineistettu strömppä kun vaan vähän poraa suuttimii. Olen kerran nähnyt turbo ladan jossa oli kaasari ennen turboa eli toimii mikä tahansa tavallinen kaasari.Jollei halua tuplia laitta paineitettuja kaasareita kannatta kysellä vaikka volvofoorumilta tai foortti pojilta niissä on ollut noissa jälkiasennus turboissa paineistettuja kaasareita. Itse laittaisin tuplat ja kun ne saa kerran säätöihin ovat todella kivat ajaa ja omanikin menee alle kymppiin sadalla kun vaan malttaa ajaa nätisti.
                              Ahdin määrää tahdin...

                              www.jarno80.suntuubi.com

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎