Announcement

Collapse
No announcement yet.

vanos tiivisteiden vaihto - vaihettu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mad_Mike
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 177
    • Oulun seutu

    #16
    Dieselissä on toinen iso mutteri josta voi pitää vastaan esim. wurthin ohutleukasella jakarilla, mut bensassa ei oo sitä toista mutteria.
    Ja lyömällähän tuo lähtee bensassakin kuhan jaksaa napautella.
    Kerran kysyin marmorilta tota oikeaa avainta ja se makso 70€ , siis lattaraudan pätkä jossa pari reikää...
    530XD LCI M-Sport

    ex E39 530iA M-Sport
    ex E39 530dAT

    Comment

    • kalevik
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 958
      • Salo

      #17
      Voi tehdä myöskin niin naputtelee sopivan raudan avulla siivapyörän pulttiin.

      Normaali kiintoleuka painaa sen verran että toimii hyvin kunhan avain on paikoillaan viskon mutterissa, ei tarvitse sen kummemmin pitää vastaan.
      E61 525i, Suzuki VS1400
      Exät: Jaana, Susanna, Maija

      Comment

      • Laakoli
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 60
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by Mad_Mike View Post
        Dieselissä on toinen iso mutteri josta voi pitää vastaan esim. wurthin ohutleukasella jakarilla, mut bensassa ei oo sitä toista mutteria.
        Ja lyömällähän tuo lähtee bensassakin kuhan jaksaa napautella.
        Kerran kysyin marmorilta tota oikeaa avainta ja se makso 70€ , siis lattaraudan pätkä jossa pari reikää...
        Naputeltiin varmaan 3h sitä mutteria eikä lähteny aukeamaan

        Ebaysta saa sellasen työkalun mikä on juuri tehty tuohon viskon irrottamiseen ja hintaa oli 20dollaria.

        Mutta yritetään nyt itse työstää tuollainen työkalu. katsotaan toimiiko
        Bmw 330CiA E46

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #19
          Hihnapyörän pulttien alle latikasta sellainen työkalu jolla pitää vastaan. Vesipumpun hihnapyörä on muovia eli siitä ei kannata älyttömän kovasti vastaan pitää.
          Tuota viskon mutteria ei sitten kuulu kiristää takaisin laitettaessa hampaat irvessä.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Mad_Mike
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 177
            • Oulun seutu

            #20
            Originally posted by Laakoli View Post
            Naputeltiin varmaan 3h sitä mutteria eikä lähteny aukeamaan
            Itellä riitti vaan n.50 napakkaa iskua kyllähän se turhauttaa jos hommat tyssää yhen rupelin irrotukseen...
            530XD LCI M-Sport

            ex E39 530iA M-Sport
            ex E39 530dAT

            Comment

            • Laakoli
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 60
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by Mad_Mike View Post
              Itellä riitti vaan n.50 napakkaa iskua kyllähän se turhauttaa jos hommat tyssää yhen rupelin irrotukseen...
              Kyllähän se vähän hajottaa ku tyssää heti ensimmäiseen osaan joka pitäs irti saada
              Bmw 330CiA E46

              Comment

              • SJHP44
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 86
                • PKS

                #22
                Tuossa jo joku asiasta varoittelikin, eli moottorin muoviosia esim. hihnapyörä ja termarin kotelo kannattaa tosiaan varoa, ettei käy ku entiselle miehelle. Sieltä saa helposti muutakin, kuin vanoksen tiivisteet vaihtoon

                Ja se viskon mutteri osaa olla TODELLA tiukassa, jos se sille päälle sattuu. Uskoo kuka haluaa, mutta itse väänsin kaksi ruuvimeisseliä poikki ja yhden vääntöraudan (kyllä, vääntöraudan) täysin S-mutkalle, ennekuin aukesi. Kirosanojen määrää projektin aikana lienee turha mainita...
                e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

                Comment

                • Ovlov
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 171
                  • Tre/Jvi

                  #23
                  Ite huomasin, kun M57:sta irrottelin sitä viskoa, että pienempi vasara on parempi. Koitin kauan sitä taputella isolla vasaralla, eikä visko hievahtanukkaa, vesipumppu vain pyöri mukana. Sitte kun otti riittävän pienen vasaran, niin sai lyötyä huomattavasti napakammin ja heti aukes.
                  E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

                  Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

                  Comment

                  • Laakoli
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2010
                    • 60
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Nonii nyt sit on vanoksen tiivisteet vaihettu ja aikaa ei menny kuin 9-10h , tosiaan siinä tuli pari ongelmaa vastaan mut niistä selvittiin kuitenkin.

                    Ensimmäisten 40km aikana auton käynti tai muukaan ei oo muuttunut.:think
                    Bmw 330CiA E46

                    Comment

                    • polonen
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2011
                      • 37
                      • vihti

                      #25
                      täällä myös vaihdettu noin 6 tuntia siinä meni.
                      vaihdoin tiivisteet paikallaan en siis irrottanut mäntää nokka-akselin päästä.
                      eniten sai tapella tuulettimen irrottamisessa piru kun oli lujassa.

                      ennen auto nykäs 4000 ja 5500 kohdalla ne nykimiset ainakin hävisivät
                      ja vähän paremmin kiihtyy 4000 jälkeen
                      e39 525d-03

                      Comment

                      • Laakoli
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2010
                        • 60
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by polonen View Post
                        täällä myös vaihdettu noin 6 tuntia siinä meni.
                        vaihdoin tiivisteet paikallaan en siis irrottanut mäntää nokka-akselin päästä.
                        eniten sai tapella tuulettimen irrottamisessa piru kun oli lujassa.

                        ennen auto nykäs 4000 ja 5500 kohdalla ne nykimiset ainakin hävisivät
                        ja vähän paremmin kiihtyy 4000 jälkeen
                        Joo, itselläni ei vielä oo muutosta. Oisin toivunu itsekkin että tyhjäkäynti nousis vähän ku tuntuu että vaihe päällä jyrisee vähän.
                        Bmw 330CiA E46

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16486
                          • Asikkala

                          #27
                          Originally posted by Laakoli View Post
                          Oisin toivunu itsekkin että tyhjäkäynti nousis vähän ku tuntuu että vaihe päällä jyrisee vähän.
                          ?????

                          Comment

                          • Laakoli
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2010
                            • 60
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by jr66 View Post
                            ?????
                            Tarkoitan että D-Vaihde päällä kierrokset käyvät niin matalalla että koko auto vähän tärisee.

                            Mutta ei se tiivisteiden vaihto vaikuttanut siihen mitenkään.
                            Bmw 330CiA E46

                            Comment

                            • Lari Pari
                              Newbiemmer
                              • Aug 2010
                              • 3
                              • Finland

                              #29
                              ja taas kerran yksi onnistunut tiivisteiden vaihto

                              Omat kokemukset m54b22 tiivisteiden vaihdosta beisanin mallisiin olivat erittäin positiiviset, aluksi ei tuntunut juurikaan eroa, mutta 400km:n jälkeen moottori heräsi taas eloon. Autolla oli vaihtohetkellä ajettu 170tkm, joten aikakin oli jo vaihtaa. Varsinaista vikaa en moottorissa ollut aikaisemmin huomannut, oletin vain, että autossa on liian pieni moottori e39:iin(niin kuin varmaan onkin). Sen verran vaihto vaikutti, että luovuin myyntiaikeista ja nautin tällä hetkellä kasvaneesta väännöstä ja huipputehosta. Voisin sanoa, että ero on kuin yöllä ja päivällä vaihdon jälkeen.

                              Comment

                              • jannel
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2002
                                • 283

                                #30
                                Mulla ainaki luki lonttooksi paketissa että 250 mailia sekalaista kaupunkiajoa ja sitten vasta on katellu paikkansa ja toimii oikein! Ja niin on tehnykki! Alaväännöt tuli takasi ja ei oo pykäliä kiihtyvyydessä. Vaikka lahjattomathan niitä ohjeita lukee...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎