Nyt tarvii neuvoa tosi asiantuntijoilta. Kysymys ei ehkä ole vaikea niille jotka tuosta ymmärtävät mutta itsellä ei riitä tietämys kyseiseen aiheeseen.
Auto on -06 318d e91, josta laukesi turbo. Turbo rupesi ulvomaan ja todettiin väljäksi. Päätin (älkää kysykö miksi) hankkia tehdaskunnostetun turbon. Kyseinen turbo toimitettiin (ilman ohjainyksikköä)korjattaksi erääseen yritykseen, josta se palautui kunnostettuna. Autolla ehdittiin ajaa n. 100 km jonka jälkeen se sanoi työsopimuksen irti. Lämmöt alkoi nousemaan, ei ottanut kierroksia yli 1500 ja nopeus oli 30km. Tätä ennen nuo 100 juhlallista kilometriä ajeltiin vaihtelevalla menestyksellä kierrosten ollessa välillä enintään 1500. Syytä yritettiin välillä etsiä pikahuollossa mutta vikakoodin nollauksella selvittiin silloin. Matka (tunkkainen) jatkui hetken. Nyt auto on ollut pajalla reippaamman aikaa ja turbo on irroitettu. Turbossa näkyi lievää mekaanista kulumista (naarmuja) siipien reunoilla sekä ahtimen seinämissä.
Ahdin toimitettiin takaisin korjaajalle, joka ilmoitti etteivät he ole voineet tehdä siihen oikeanlaisia säätöjä jos heillä ei ole ollut alipainekelloa mukana turbossa. Korjaamolta kertoivat, että kyseisessä mallissa se on sähköohjattu ja se on erillinen laite. Ohjainlaite tulee erillisenä myös tilattaessa turboa eikä kuulu siihen. Mites on..onko näin? Kuka tässä on oikeassa jne..
Auto on -06 318d e91, josta laukesi turbo. Turbo rupesi ulvomaan ja todettiin väljäksi. Päätin (älkää kysykö miksi) hankkia tehdaskunnostetun turbon. Kyseinen turbo toimitettiin (ilman ohjainyksikköä)korjattaksi erääseen yritykseen, josta se palautui kunnostettuna. Autolla ehdittiin ajaa n. 100 km jonka jälkeen se sanoi työsopimuksen irti. Lämmöt alkoi nousemaan, ei ottanut kierroksia yli 1500 ja nopeus oli 30km. Tätä ennen nuo 100 juhlallista kilometriä ajeltiin vaihtelevalla menestyksellä kierrosten ollessa välillä enintään 1500. Syytä yritettiin välillä etsiä pikahuollossa mutta vikakoodin nollauksella selvittiin silloin. Matka (tunkkainen) jatkui hetken. Nyt auto on ollut pajalla reippaamman aikaa ja turbo on irroitettu. Turbossa näkyi lievää mekaanista kulumista (naarmuja) siipien reunoilla sekä ahtimen seinämissä.
Ahdin toimitettiin takaisin korjaajalle, joka ilmoitti etteivät he ole voineet tehdä siihen oikeanlaisia säätöjä jos heillä ei ole ollut alipainekelloa mukana turbossa. Korjaamolta kertoivat, että kyseisessä mallissa se on sähköohjattu ja se on erillinen laite. Ohjainlaite tulee erillisenä myös tilattaessa turboa eikä kuulu siihen. Mites on..onko näin? Kuka tässä on oikeassa jne..
![Eek](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_eek.gif)
Comment