Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä öljy männän päälle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rekoil
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 5
    • Keski-Pohjanmaa

    Mistä öljy männän päälle?

    Kone m20b25 turbo, vm. 86. Toimi hienosti 150 km. Yksi pytty putosi pelistä pois pintakaasulta, nesteet normaali lämpötilassa. Sytytys oli hyvinkin turvallisella, ei päässyt nakuttamaan missään vaiheessa, afr myös ok. Öljyt ja nesteet eivät menneet sekaisin. Tulpat irti -> 2. sylinterin männän päällä öljyä. Auto tallille ja kansi irti. Puristuksia en mitannut, koska ajattelin että vika löytyisi hyvinkin helposti.

    - Kannentiiviste (cometic) silmämääräisesti ehjä ja pitävä.
    - Männän päällä arviolta 15 ml öljyä.
    - Mäntä ehjän näköinen, saman verran välystä kuin muissakin sylintereissä.
    - 2. sylinteri vs. 5. sylinteri pitää naftan samalla tavalla männän päällä, 2. sylinteri jopa paremmin, joten en usko johtuvan männänrenkaistakaan.
    - Imusarjan irroituksen jälkeen 2. sylinterin imuventtiilin päällä n. teelusikallinen öljyä, imusarja kuiva.
    - 2. sylinterin imukanava piti hyvin 2 bar ilmanpaineella, ei vuotanut.
    - Turbolta ei ole vuotanut öljyä.
    - Venttiilivarren kumi ja ohjuri kunnossa, venttiilikoneistosta ei löytynyt muutenkaan mitään kummallista.
    - Kannessa ei näkyviä halkeamia missään. (Ei edes nokkapukissa nokka-akselin alla.)

    Itse en kertakaikkiaan enää keksi muuta syytä kuin että kannessa halkeama josta öljy vuotaa vasta kun kansi normaali käyntilämpöinen.

    Tuleeko muita tarkastettavia / testattavia asioita mieleen ennenkuin vien kannen perusteelliseen koeponnistukseen? Muita näkemyksiä tai mielipiteitä mistä öljy tulee männän ja imuventtiilin päälle?
    Last edited by Rekoil; 27-09-2011, 20:53.
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Originally posted by Rekoil View Post
    Kone m20b25 turbo, vm. 86. Toimi hienosti 150 km. Yksi pytty putosi pelistä pois pintakaasulta, nesteet normaali lämpötilassa. Sytytys oli hyvinkin turvallisella, ei päässyt nakuttamaan missään vaiheessa, afr myös ok. Öljyt ja nesteet eivät menneet sekaisin. Tulpat irti -> 2. sylinterin männän päällä öljyä. Auto tallille ja kansi irti. Puristuksia en mitannut, koska ajattelin että vika löytyisi hyvinkin helposti.

    - Kannentiiviste (cometic) silmämääräisesti ehjä ja pitävä.
    - Männän päällä arviolta 15 ml öljyä.
    - Mäntä ehjän näköinen, saman verran välystä kuin muissakin sylintereissä.
    - 2. sylinteri vs. 5. sylinteri pitää naftan samalla tavalla männän päällä, 2. sylinteri jopa paremmin, joten en usko johtuvan männänrenkaistakaan.
    - Imusarjan irroituksen jälkeen 2. sylinterin imuventtiilin päällä n. teelusikallinen öljyä, imusarja kuiva.
    - 2. sylinterin imukanava piti hyvin 2 bar ilmanpaineella, ei vuotanut.
    - Turbolta ei ole vuotanut öljyä.
    - Venttiilivarren kumi ja ohjuri kunnossa, venttiilikoneistosta ei löytynyt muutenkaan mitään kummallista.
    - Kannessa ei näkyviä halkeamia missään. (Ei edes nokkapukissa nokka-akselin alla.)

    Itse en kertakaikkiaan enää keksi muuta syytä kuin että kannessa halkeama josta öljy vuotaa vasta kun kansi normaali käyntilämpöinen.

    Tuleeko muita tarkastettavia / testattavia asioita mieleen ennenkuin vien kannen perusteelliseen koeponnistukseen? Muita näkemyksiä tai mielipiteitä mistä öljy tulee männän ja imuventtiilin päälle?
    Ei kai tuohon tarvita muuta kuin kipinän puuttuminen. Työtahdilla kun seos ei räjähdäkään ei tule painetta ja öljy tulee polttoaineseoksen mukana sen mitä turbon laakerilta ajan oloon imukanavan vuotaa. Raskaampi öljy ei poistu kunnolla pakokanavaan niinkuin varsinainen polttoaine tässä tapauksessa tekee.

    Comment

    • Rekoil
      Newbiemmer
      • Jun 2007
      • 5
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Turbolta ei edelleenkään ole vuotanut öljyä, ahtoputket / imusarja 100 % kuiva.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎