Kone m20b25 turbo, vm. 86. Toimi hienosti 150 km. Yksi pytty putosi pelistä pois pintakaasulta, nesteet normaali lämpötilassa. Sytytys oli hyvinkin turvallisella, ei päässyt nakuttamaan missään vaiheessa, afr myös ok. Öljyt ja nesteet eivät menneet sekaisin. Tulpat irti -> 2. sylinterin männän päällä öljyä. Auto tallille ja kansi irti. Puristuksia en mitannut, koska ajattelin että vika löytyisi hyvinkin helposti.
- Kannentiiviste (cometic) silmämääräisesti ehjä ja pitävä.
- Männän päällä arviolta 15 ml öljyä.
- Mäntä ehjän näköinen, saman verran välystä kuin muissakin sylintereissä.
- 2. sylinteri vs. 5. sylinteri pitää naftan samalla tavalla männän päällä, 2. sylinteri jopa paremmin, joten en usko johtuvan männänrenkaistakaan.
- Imusarjan irroituksen jälkeen 2. sylinterin imuventtiilin päällä n. teelusikallinen öljyä, imusarja kuiva.
- 2. sylinterin imukanava piti hyvin 2 bar ilmanpaineella, ei vuotanut.
- Turbolta ei ole vuotanut öljyä.
- Venttiilivarren kumi ja ohjuri kunnossa, venttiilikoneistosta ei löytynyt muutenkaan mitään kummallista.
- Kannessa ei näkyviä halkeamia missään. (Ei edes nokkapukissa nokka-akselin alla.)
Itse en kertakaikkiaan enää keksi muuta syytä kuin että kannessa halkeama josta öljy vuotaa vasta kun kansi normaali käyntilämpöinen.
Tuleeko muita tarkastettavia / testattavia asioita mieleen ennenkuin vien kannen perusteelliseen koeponnistukseen? Muita näkemyksiä tai mielipiteitä mistä öljy tulee männän ja imuventtiilin päälle?
- Kannentiiviste (cometic) silmämääräisesti ehjä ja pitävä.
- Männän päällä arviolta 15 ml öljyä.
- Mäntä ehjän näköinen, saman verran välystä kuin muissakin sylintereissä.
- 2. sylinteri vs. 5. sylinteri pitää naftan samalla tavalla männän päällä, 2. sylinteri jopa paremmin, joten en usko johtuvan männänrenkaistakaan.
- Imusarjan irroituksen jälkeen 2. sylinterin imuventtiilin päällä n. teelusikallinen öljyä, imusarja kuiva.
- 2. sylinterin imukanava piti hyvin 2 bar ilmanpaineella, ei vuotanut.
- Turbolta ei ole vuotanut öljyä.
- Venttiilivarren kumi ja ohjuri kunnossa, venttiilikoneistosta ei löytynyt muutenkaan mitään kummallista.
- Kannessa ei näkyviä halkeamia missään. (Ei edes nokkapukissa nokka-akselin alla.)
Itse en kertakaikkiaan enää keksi muuta syytä kuin että kannessa halkeama josta öljy vuotaa vasta kun kansi normaali käyntilämpöinen.
Tuleeko muita tarkastettavia / testattavia asioita mieleen ennenkuin vien kannen perusteelliseen koeponnistukseen? Muita näkemyksiä tai mielipiteitä mistä öljy tulee männän ja imuventtiilin päälle?
Comment