Originally posted by Jax_KiBez
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 Mystistä vikaa, ideoita kaivataan.
Collapse
X
-
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
mulla ollut saman oloista ongelmaa m52b25 koneella,autossa ei ole kuin keskikulutus mittari ja kulutus ollut +9l/satasella ja tuntuu heräävän kulkemaan jossain 3000-4000rpm välillä,alavääntö jotenkin väsynyttä verrattuna entiseen?? ennen väänti tasaisesti tyhjäkäynniltä saakka ilman selvää tehopiikkiä ja keskikulutus oli 8.2-8.3L/100km.
kylmällä koneella nykii muttei lämpimällä,vikakoodeja ei ole ja kaikki imupuolen vuotomahdollisuudet käyty läpi.
pitääkö kokeeksi vaihtaa vielä kampuran, nokan anturit ja vanoksen tiivisteet?
oireet alkoivat viime talvena kovilla pakkasilla pikkuhiljaa.
Comment
-
-
Originally posted by escort View Postmulla ollut saman oloista ongelmaa m52b25 koneella,autossa ei ole kuin keskikulutus mittari ja kulutus ollut +9l/satasella ja tuntuu heräävän kulkemaan jossain 3000-4000rpm välillä,alavääntö jotenkin väsynyttä verrattuna entiseen?? ennen väänti tasaisesti tyhjäkäynniltä saakka ilman selvää tehopiikkiä ja keskikulutus oli 8.2-8.3L/100km.
kylmällä koneella nykii muttei lämpimällä,vikakoodeja ei ole ja kaikki imupuolen vuotomahdollisuudet käyty läpi.
pitääkö kokeeksi vaihtaa vielä kampuran, nokan anturit ja vanoksen tiivisteet?
oireet alkoivat viime talvena kovilla pakkasilla pikkuhiljaa.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Kertokaas nyt meneekö kulutuslukemat lähellekkään oikeita, kun nyt ajellut vähän enemmän kilometrejä niin todennut Tampere-Hämeenlinna moottoritiellä kulutukset vakkarilla seuraavat:
130km/h - n. 10-11l/100km
120km/h - n. 9-10l/100km
100km/h - n. 8-9l/100km
Ja kaava jatkuu samaan tyyliin pienempiin nopeuksiin.
Kun taas aikaisempi samanlainen auto paitsi automaatti ja sedan söi sekalaista n. 9,5l/100km kun n. 30% kaupunkia ja 70% maantietä, kun perus maantiekulutus jossain 110km/h vauhdissa oli n. 8l/100km.
Kun ei viitsis nokka-akselin asentotunnistinta vaihtaa huvikseen, jos ei ole mitään hyötyä.
Vikakoodeissa ei näy mitään, ja ainoat oireet on pienillä kierroksilla (800-1500rpm) nypytys/nykiminen, tyhjäkäynnillä hetkellisen ltr/h mittarin pomppiminen 0,0 ja n. 2,0 välillä ja omaan ajatukseen liian korkea kulutus.
Mitä 523i Touring manuaalin pitäisi kuluttaa?Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
pystyykö anturi vikoja selvittämään varmasti esim. livedatasta mitä moottorin ohjauksesta saa? aikaisemmin vika koodeja ei ole ollut.
en viitsi ihan huvikseen ostaa n:100€ anturia jos vika ei ole siinä.
kaveri tulee loppuviikosta käymään pakokaasumittarin ym. kamojen kanssa tutkimaan mitä vikaa tuossa oikein on????
kulutus nyt 9.4L/100km
Comment
-
-
Nyt on vaihdettu nokka-akselin asentotunnistin, eikä juuri tuntunut vaikutusta mihinkään. Kaikki samat oireet tallella. Mitäs seuraavaksi? Imuvuotoja ei ainakaan ole ilmamassamittarin jälkeen, ja separaattorin letkut lampulla ja käsin katsottuna ehjät.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Eli nyt videota ongelmasta, TÄSSÄ
Vaikuttaa esim. alaväännön puutteena, ja kun kuormittaa autoa ilman kaasua tai pienellä kaasulla. Nykii varsinkin kylmänä.
Autoon jo vaihdettuja osia ja koitettua:
- Kampiakselin asentotunnistin
- Nokka-akselin asentotunnistin
- MAF:fin puhdistusInstagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostEli nyt videota ongelmasta, TÄSSÄ
Vaikuttaa esim. alaväännön puutteena, ja kun kuormittaa autoa ilman kaasua tai pienellä kaasulla. Nykii varsinkin kylmänä.
Autoon jo vaihdettuja osia ja koitettua:
- Kampiakselin asentotunnistin
- Nokka-akselin asentotunnistin
- MAF:fin puhdistusVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Anturit joo orkkiksia, ja imuvuotoja tutkiessa irroitettu kaikki osat ennen kaasuläppää, öljyseparaattoria en lähtenyt irroittamaan ja tutkimaan. Mutta toi ltr/h heittelee ihan samalla lailla vaikka olis IMM piuha irti, ja vaikka ei olis mitään kiinni ennen kaasuläppää. En usko kyllä imuvuotoon koska ei tunnu sellaisia oireita. Itsellä olisi veikkauksen lambdat, mutta en niitä viitsi huvikseen ruveta vaihtaa. Jos nyt joku keksis jotain ehdotuksia mihin ongelmat viittaa, esim. mistä auto laskee ltr/h kulutuksen ja mikä voisi aiheuttaa tuon 0,0 lukeman mitä se heittelee sekaan.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
ööö... moottorinohjausboksi?
Sen mitä minä moottoreista tiedän, niin ohjausboksi laskee tarvittavan bensamäärän kierrosten, kaasuläpän aukeamisen, ilmamäärän ja lamda-arvon perusteella. Ruiskutetun bensamäärän perusteella tulee sitten kojetauluun kulutuslukemat, minkä se laskee vielä nopeuden mukaan. (paikallaan pelkkä ruiskutettu bensamäärä [l/h] ja liikkeessä nopeuden mukaan [l/100km])
Eli jos kampuranasentotunnistin, MAF, lamdat ja kaasuläpän asentotunnistin on ehjä, niin eikö jäljelle jää vain itse boksi. Lamdat ja kaasuläpänanturin toiminta pitäs saada selville live-dataa lukemalla. Nokka-akselin asentotunnistin sitten liittyy lähinnä sytytyksen säätöön, mutta voin olla täysin väärässäkin.Last edited by Pazi88; 16-10-2011, 20:49.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Niin no lambdoista on paha sanoa, jos nyt ei tän suuremmin häiritse niin pitää katsoa kun katsastus koittaa helmikuun paikkeilla että mitä päästöt näyttää. Vaihtaa sitten lambdoja jos niissä vikaa.
Toi moottorinohjausvika kuulostaa vaan niin oudolta vialta vm. 98 BMW:ssä, en kyllä netistäkään mitää tarinaa rikkonaisesta moottorinohjauksestakaan löytänyt.
En muutenkaan netistä etsimällä löytänyt mitään vastaavaa vikaa mikä itsellä on.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Jos kiinnostaa, voin tulla kurkkaamaan tänään illalla kun olen tampereella. Pistä privalla puh. nro. jos haluat.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment