Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 4.4 lämpimänä käyntiinlähtö huono

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timelord
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 504
    • Loimaa

    #16
    Originally posted by Morkai View Post
    Takaiskuventtiili.. jossain se sijaitsee bensalinjassa (pumpussa, missälie?)

    Edit: kokeile teoriaa käyttämällä virrat päällä useaan kertaan, niin pumppu vähitellen kerää painetta linjaan jos se sieltä puuttuu ennen starttia.

    Virtojen päälle/ pois-runkkausta kokeiltu eilen ja tänään aamuna. Vaihtelevan vaihtelevasti lähti käymään. Eilen kerran neljästä startista mitä tossa päivän mittaan asioilla oli. Tänä aamuna kun töihin lähtiessä tallissa räppäsin virtoja päälle/ pois niin lähti ihan normisti käymään. Mut tuntuu ehkä vähän henkimaailman jutuilta kun ei toi virtojen runkuttelu aina auta...
    Noh, seurataas tilsua ja katotaan viikonloppuna kun kerkeen vaihtaan uuden suodattimen...

    Kiitos kaikille vinkeistä.
    W201 2,5D
    W123 280ce
    E21 316
    ex-E60 530ia
    ex-E53 4,4i
    ex-E39 523i
    ex-E34 520ia
    ex-E21 318i

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Originally posted by Morkai View Post
      Takaiskuventtiili.. jossain se sijaitsee bensalinjassa (pumpussa, missälie?)

      Edit: kokeile teoriaa käyttämällä virrat päällä useaan kertaan, niin pumppu vähitellen kerää painetta linjaan jos se sieltä puuttuu ennen starttia.
      Ainakaan M52-koneiset E39:t ei pyöritä pumppua kuin kerran jos rämppää virtoja, pitää olla virrat tietyn aikaa pois ennenkuin pyöräyttää uudestaan. Pitäis inpalla pyöritellä pumppua ja sitten koittaa :think
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #18
        Originally posted by Cell View Post
        Ainakaan M52-koneiset E39:t ei pyöritä pumppua kuin kerran jos rämppää virtoja, pitää olla virrat tietyn aikaa pois ennenkuin pyöräyttää uudestaan. Pitäis inpalla pyöritellä pumppua ja sitten koittaa :think
        Juuri näin.
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Timelord
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 504
          • Loimaa

          #19
          Originally posted by Dunky View Post
          Juuri näin.
          Tukee kyllä mun empiiristä testaamista.
          W201 2,5D
          W123 280ce
          E21 316
          ex-E60 530ia
          ex-E53 4,4i
          ex-E39 523i
          ex-E34 520ia
          ex-E21 318i

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #20
            Originally posted by Cell View Post
            Autossasi on rakenne muutenkin kovin erilainen kun ei ole TU-kone, tässä säätimellä ei ole alipainesäätöä ja se tulee filtterin mukana.
            Tuo totta.

            Sitä lähinnä hain takaa että luultavasti paine johonkin karkaa.

            Comment

            • Timelord
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 504
              • Loimaa

              #21
              [QUOTE=Supa;2495126]mutta siis idea oli alunperin että tarkista lambdaohjauksen adaptaatiot eli korjausarvot, näkee jos on imuvuotoa tai muuta.


              Hmm, tolla mun vikakoodinlukija-harpyysilla on pitkin mennyttä kesää tullut tsekkailtua mitä autossa tapahtuu ja löysinpä kännykästä viime heinäkuulta pitkäaikaisen seoskorjauksen vasen ja oikea puoli. Ohjelman listassa oli myös itte lambdojen arvoista muutamakin rivi mutta tää tuli ainoastaan pistettyä muistiin.

              Vas 3,12% ja Oik 4,69%. Nämät siis viime heinäkuussa ja nippanappa ennen jakopään laahureiden kesälomille lähtöä.

              Mielenkiinnosta katsoin tänään mitä arvoja näyttää:

              Vas -1,56% ja Oik -0,78%

              Onkos nämä Supa tai muut arvoja joita kaipasitte? Mulle nämät ei sano yhtikäs mitään muuta kuin että täysin päinvastaiset ovat kuin ennen remonttia.

              Tuo autosähköpuoli kun ei oo ihan avautunu tähän ikäänkään, johtuu kai lukiosta. Mekaaninen puoli on suurinpiirtein hallussa vaikkei sitäkään lukiossa liiemmälti harjoiteltu...
              W201 2,5D
              W123 280ce
              E21 316
              ex-E60 530ia
              ex-E53 4,4i
              ex-E39 523i
              ex-E34 520ia
              ex-E21 318i

              Comment

              • Timelord
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 504
                • Loimaa

                #22
                Päivitellääs tätäkin.
                Vaihdoin polttoainesuodattimen säätimineen eikä ainakaan kahden päivän ajoissa ole enää esiintynyt ongelmia käyntiinlähdön suhteen, oli kyse sitten kylmästä tai kuumasta moottorista. Herkkiä nämä nykyajan vehkeet.
                Vaikea uskoa että bosch:in kaltaisessa laatu-varaosassa on ollut mitä suurimmalla todennäköisyydellä vikaa.

                Koputellaas puuta kuitenkin kun kohta tarvis iltavuoroon lähteä...
                W201 2,5D
                W123 280ce
                E21 316
                ex-E60 530ia
                ex-E53 4,4i
                ex-E39 523i
                ex-E34 520ia
                ex-E21 318i

                Comment

                • BMWFW24
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 276
                  • Jämsä

                  #23
                  Pakko komentoida näinkin vanhaan ketjuun, melkein offtopiciakin. Selailin omista tiedoista, että mihinkäs sitä on tullut kirjoitteltua vuosien varrella. Tämä ketju pisti silmään, rupes nimittäin pikkasen hymyilyttää...(hyvä että edes tässä vaiheessa) Nimittäin omalle kohdalle sattui täsmälleen sama juttu kesällä 2015, vaihdoin X5:een tarvike polttoainesuodattimen. Auton käynnistymisvaikeudet alkoi heti ekalla kerralla kun kone oli lämmin. Suodatin oli ostettu BMW:hin erikoistuneesta varaosaliikkeestä. Tästä alkoi armoton googletus ja pähkäily, että missä vika. Etsin ja kyselin tältäkin foorumilta, mutta en löytänyt vastausta ongelmaan. Mistään ei tuntunut löytyvän vinkkiä, kaikkea mahdollista epäiltiin ja tutkittiin. Käytin suuttimetkin mitattavana ja putsattavana. Sitten josatin syystä Xoutpostin foorumille tuli samasta aiheesta ketju, jossa yksi kertoi samoista oireista ja että uuden suodattimen vaihto toiseen uuteen, ei oem-suodattimeen mutta joka on oemvalmistajan tekemä, oli ratkaisu. Tein saman tempun, vaihdoin suodattimen uuteen Mahlen suodattimeen. Tämän jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia käynnistymisen suhteen.
                  Voi kun joku osaisi tehdä hakukoneen mikä osaisi hakea juuri sen mitä haluat tietää. Ja osaisi vielä näyttää, jos itse olet kirjoittanut samaa aihetta sivuavaan ketjuun vuosia vuosia aikaisemmin... Olis nimitäin säästänyt aikaa ja rahaa, etenkin aikaa - nyt kärsittiin melkein 2kk ennen kuin uskottiiin että uusi suodatin ei toimi...
                  ex. 316i e36 1991
                  ex. 318iS Coupe e36 1992
                  ex. 528iA Touring e39 1997
                  ex 316i e30 1990, vaimon
                  ex. X5 4.4i e53 2001
                  ex 316 e46 2003, vaimon
                  525iX e60 2008
                  Z4 e85 2003, vaimon​

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎