Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaihteistoöljy ei kierrä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cmph
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 2
    • tohmajärvi

    vaihteistoöljy ei kierrä?

    Kyseessä siis E38 728. vaihdettiin autosta laatikko, kun entinen laatikko toimi vain R-vaihteella "automaattilaatikko,tiptronic". Uudella laatikolla auto ei vieläkään liikkunut?!
    käytin testerissä ja tulokset sanovat että öljyn lämpötila ei nouse muualta ei vikaa löytyny. Eli siis ONKO kyseisessä laatikossa joku muunlainen öljympumppu vai toimiiko se turbiinin kautta, eli korjaantuisko ongelma turbiinin vaihdolla.ja pystyykö vanhasta lootasta ottamaan turbiinin,onko se ehjä? kiitoksia vastauksista.
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9146
    • Oulu

    #2
    Automaattilaatikon oma öljypumppu on laatikon etuosassa heti momentinmuuntimen (kansankielellä turbiini) jälkeen. Eli pumppuvika ei korjaannu momentinmuuntimen vaihdolla.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • BCS-Beemer
      Newbiemmer
      • Aug 2010
      • 16
      • Vantaa

      #3
      En oo ihan varma tosta bemarin lodjusta mutta ainakin audissa on melkosta tarkkuutta vaativaa työtä saada öljypumppussa olevat hahlot paikoilleen turbiinipyörään (varsinkaan jos ei tiedä asiasta) ja se aiheuttaa varmasti ongelmia öljyn kierrossa.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9146
        • Oulu

        #4
        Tyypillinen ongelma on se, että laatikkoa asentaessa momentinmuunnin ei tosiaan ole kunnolla hahloissaan (ei lukittu paikalleen) ja laatikko vedetään väkisin kopan pulteilla paikalleen ja samalla rikotaan öljypumppu.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by BCS-Beemer View Post
          En oo ihan varma tosta bemarin lodjusta mutta ainakin audissa on melkosta tarkkuutta vaativaa työtä saada öljypumppussa olevat hahlot paikoilleen turbiinipyörään (varsinkaan jos ei tiedä asiasta) ja se aiheuttaa varmasti ongelmia öljyn kierrossa.
          Nimenomaan juuri näin. Jos/kun turbiini ei uppoa asennuksessa sitä viimeistä "kloksausta", eli turbiini ei ole oikeasti täysin pohjassa ja laatikkoa lähdetään asentamaan, on katasrofi valmis.
          Nimittäin sitä turbiinia saa ihan tosissaan pyöritellä ennen kuin se on oikeasti pohjassa.
          Eli kun laatikko sitten vedetään väkisin pulteilla koneeseen kiinni, korkkaa öljypumppu ja se on sitten siinä.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎