Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25:n keinu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tobbe_83
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 51
    • Espoo

    m20b25:n keinu

    pystyykö 1pytyn imupuolen keinuvivun vaihtamaan ilman kannen irrotusta
  • m-power
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 731
    • TAMPERE

    #2
    pystyy :shock:
    sitä saa mitä tilaa

    http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

    R.I.P. 327i
    R.I.P. 535i
    audi a6 2.7 t

    Comment

    • Dynamics
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1108
      • Kiiminki City

      #3
      virranjakaja irti ja sieltä nokkapyörän välistä saa keinuakselit ujutettua ulos..eli onnistuu mutta uskon että viisain ratkaisu tapauksessasi on vaihtaa kaikki keinut kerralla, sillä jos yksi on mennyt poikki niin kohta menee toinenkin..voin olla aika varma siitä..

      myös jos nokka alkaa olla urilla niin vaihtoon se myös mikäli uudet keinut laittaa paikoilleen.

      eli kantta irti vaan! :wink: siinä on hyvä myös samalla uusia kaikkea tarpeellista,esim vesipumppu, remmit yms pikkusälää mitä ei yleensä tule vaihdettua vasta kun joku sylttää.

      hommahan sinäänsä ei ole kovinkaan monimutkainen...
      Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
      Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
      Ex: e34 525Tic, e34 520

      Comment

      • Jarpeli
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 510
        • vaasa

        #4
        ei kai vaa oo käyny yli kierroksilla???
        ittellä kans sama kone ja poko keinu poikki just ton takia
        vaihdan vaan pelkän rikkinäisen ja jakohihna ja ohjuri menee kans vaihtoo ennenku tulee lisää romua

        Comment

        • Dynamics
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1108
          • Kiiminki City

          #5
          Originally posted by Jarspi
          ei kai vaa oo käyny yli kierroksilla???
          ittellä kans sama kone ja poko keinu poikki just ton takia
          vaihdan vaan pelkän rikkinäisen ja jakohihna ja ohjuri menee kans vaihtoo ennenku tulee lisää romua
          rajottajan tienoilla ne yleensä napsahtelee poikki :wink:
          Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
          Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
          Ex: e34 525Tic, e34 520

          Comment

          • tihuovin
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1422
            • Oulu

            #6
            Ei ylikierrokset niitä yleensä riko. Kyllä ne kestää vaikka 300-500 RPM enemmän kuin tarkoitettu. Mutta sitä ne ei yleensä kestä että ne "hakkaa rajoitinta vasten" (6200rpm => rajoitin puuttuu peliin => 6200rpm => rajoitin puuttuu peliin => ...).

            Siksipä muutinkin omasta motronic boxista rajoitinta, ennen 6200 RPM, nyt 6500 RPM. Mutta toki seuraan kiekkamittaria ja vaihdan ajoissa, mutta nyt ei ole sitä vaaraa että hakkaa rajoitinta vasten niin helposti, jos näet haluaa kierroksilla vinguttaa.

            t: Timo

            Comment

            • tobbe_83
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 51
              • Espoo

              #7
              ei oo menny poikki mut on väljä.eli joutuu irrottamaan koko akselin??
              eikö lähe irti toiseen suuntaan??

              Comment

              • jvakeva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2433
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by tobbe_83
                ei oo menny poikki mut on väljä.eli joutuu irrottamaan koko akselin??
                eikö lähe irti toiseen suuntaan??
                millätavalla väljä?
                B10 V8 # 108
                saab r560 8X4

                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                Comment

                • tobbe_83
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 51
                  • Espoo

                  #9
                  kirjoitus virhe.lukkopelti oli venynyt eikä pitänyt kunnolla kiinni vipua,pääsi liikkumaan sivusuunnassa.vipu näyttää olevan kulunut eikä epäkeskon vaihdollakaan saa "säksätystä" pois. mutta lähteekö toi akseli irti kannen molempiin suuntiin?

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by tobbe_83
                    kirjoitus virhe.lukkopelti oli venynyt eikä pitänyt kunnolla kiinni vipua,pääsi liikkumaan sivusuunnassa.vipu näyttää olevan kulunut eikä epäkeskon vaihdollakaan saa "säksätystä" pois. mutta lähteekö toi akseli irti kannen molempiin suuntiin?
                    Lähtee kumpaankin suuntan, paikalla vain ei kovin pitkälle tuu taakse, siis kansi paikallan. Onkos muuten imu- vai pakovena "takempana"? sen "etummaisen" ainakin luulis pystyvän vaihtamaan "taaksepäin" purkaen.
                    Olli.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎