Pultteja tarkoitin. Kun välitys pysyi samana niin ei ole iso homma, vai mitä?
Saitko ehjän vaiko poltetun lukon?
Myyjän mukaan pitäisi olla ihan toimiva lukko kyllä... Mutta että pultit nyt jotenkin kuluisi? Venyähän ne kyllä voi kun kiristetään momenttiin, tätäkö tarkoitit?
Niin eikait tuo lukollisen tasauspyörästön vaihto lukottoman tilalle nyt iso homma ole, mitä olen ymmärtänyt. Kunhan vaan välykset ja hammaskosketus sattuu kohilleen.
TIS ohjeessa kerrotaan, että lautaspyörän pultit pitäisi uusia. Onko tämä tosiaan tarpeen? Ovat kuitenkin melko kovia, 12.9 M12. Kiristysmomentin kohdalla sanotaan näin:
M12x1.5
Jointing Torque 100 + 10Nm
Torque angle 50 + 5°
Nii että mittees tää nyt tarkottaa? Vedetään 100Nm momenttiin ja siitä 50 astetta yli?
kaikki pultit mitkä vedetään kulmakiristykseen on uusittava. Vrt kannenpultit ja muut venyvät pultit.
Joo, näin minä arvelinkin.
Ja ovat sitte perkele erikoisia pultteja, kun ei muka löytynyt 3 eri puljusta Kuopiosta eikä marmoriltakaan! Mistä mä nyt ne pultit siihen löydän sitte... Vanhoillakaan kehtaa rueta kokeilee kestääkö.
Soitin Särkikoskelle. Kertoi että ei tarvitse vaihtaa pultteja mun tapauksessa. Eri asia jos niitä ois veivattu auki moneen kertaan. Toivotti onnea rojektiin ja sanoi, että jossei onnistu niin laita hälle laitettavaksi.
Comment