Announcement

Collapse
No announcement yet.

TYP 210 lukottomaan perään M5 lukkoyksikkö. Apuja kaivataan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mrrk
    BTCF Member
    • Sep 2007
    • 515
    • Satakunta.

    #16
    Pultteja tarkoitin. Kun välitys pysyi samana niin ei ole iso homma, vai mitä?

    Saitko ehjän vaiko poltetun lukon?

    Comment

    • Playpig
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 888
      • Iisalmi

      #17
      Originally posted by mrrk View Post
      Pultteja tarkoitin. Kun välitys pysyi samana niin ei ole iso homma, vai mitä?

      Saitko ehjän vaiko poltetun lukon?
      Myyjän mukaan pitäisi olla ihan toimiva lukko kyllä... Mutta että pultit nyt jotenkin kuluisi? Venyähän ne kyllä voi kun kiristetään momenttiin, tätäkö tarkoitit?

      Niin eikait tuo lukollisen tasauspyörästön vaihto lukottoman tilalle nyt iso homma ole, mitä olen ymmärtänyt. Kunhan vaan välykset ja hammaskosketus sattuu kohilleen.
      Nyt: E39 530DA Touring -98

      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

      Comment

      • AlpinWeiss
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 927
        • West coast

        #18
        Originally posted by Playpig View Post
        TIS ohjeessa kerrotaan, että lautaspyörän pultit pitäisi uusia. Onko tämä tosiaan tarpeen? Ovat kuitenkin melko kovia, 12.9 M12. Kiristysmomentin kohdalla sanotaan näin:

        M12x1.5

        Jointing Torque 100 + 10Nm

        Torque angle 50 + 5°

        Nii että mittees tää nyt tarkottaa? Vedetään 100Nm momenttiin ja siitä 50 astetta yli?
        Sitähän se tarkoittaa!
        MBCLK240 -02
        E36 318 -93
        E46 320 Ci -01
        E46 330 CiA -01
        E60 520i -04
        E93 325i -07
        F36 420xi -16

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #19
          Hommaa vanha takaveto Ladan korjausopas kirjastosta. Siinä kerrotaan perän purku ja kasaus. Paras opas aloittelijalle.

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1363
            • Lempäälä

            #20
            kaikki pultit mitkä vedetään kulmakiristykseen on uusittava. Vrt kannenpultit ja muut venyvät pultit.
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • Playpig
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 888
              • Iisalmi

              #21
              Originally posted by repsa View Post
              kaikki pultit mitkä vedetään kulmakiristykseen on uusittava. Vrt kannenpultit ja muut venyvät pultit.
              Joo, näin minä arvelinkin.

              Ja ovat sitte perkele erikoisia pultteja, kun ei muka löytynyt 3 eri puljusta Kuopiosta eikä marmoriltakaan! Mistä mä nyt ne pultit siihen löydän sitte... Vanhoillakaan kehtaa rueta kokeilee kestääkö.
              Nyt: E39 530DA Touring -98

              ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

              Comment

              • Perlenbacher
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2010
                • 1103
                • Suomi

                #22
                Meikäläisen kannenpultit ei ole ikinä olleet venyviä.. Tosin olivatkin jotain tarvikkeita.

                Comment

                • mrrk
                  BTCF Member
                  • Sep 2007
                  • 515
                  • Satakunta.

                  #23
                  Kyllähän ne kestää

                  Katso onko kaikki samanpituisia/muotoisia.

                  Oman 75 % kasasin vanhoilla + lukite ja on hyvin kestänyt kovaakin käyttöä, noin 600 hv.

                  Comment

                  • Playpig
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 888
                    • Iisalmi

                    #24
                    Originally posted by mrrk View Post
                    Kyllähän ne kestää

                    Katso onko kaikki samanpituisia/muotoisia.

                    Oman 75 % kasasin vanhoilla + lukite ja on hyvin kestänyt kovaakin käyttöä, noin 600 hv.
                    Nojoo, eiköhän ne vanhat sitten uskalla laittaa sinne takasin. Eivät olleet vääntyneet, tai muutenkaan epäkelvon näköiset.

                    Muistatko minkälaiseen momenttiin laitoit?
                    Nyt: E39 530DA Touring -98

                    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                    Comment

                    • Playpig
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 888
                      • Iisalmi

                      #25
                      Soitin Särkikoskelle. Kertoi että ei tarvitse vaihtaa pultteja mun tapauksessa. Eri asia jos niitä ois veivattu auki moneen kertaan. Toivotti onnea rojektiin ja sanoi, että jossei onnistu niin laita hälle laitettavaksi.
                      Nyt: E39 530DA Touring -98

                      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎