Oliko jollakulla tarkempaa tietoa koodeista? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
540i M62B44TU tyhjäkäynti notkahtelee ja auto sammuilee!
Collapse
X
-
Originally posted by Jube View Post
18 Lambda-Probe2 for cat.
Error frequency : 1
Logistic counter: 27
exhaust temperature from Bank2 before ca 415.00 Grd C
Time after start (tnse_u) 204.80 s
rinv2 384.00 Ohm
Sensor voltage v. Cat. Bank2 0.14 V
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
--
Short circuit o. def. Probe with limitation Voltage excursion current,
Oliko jollakulla tarkempaa tietoa koodeista? :think
En ole asiantuntija, mutta ilmeisesti tuo lambdaherja tulee siitä kun on mittausalueen jännite mennyt alle raja-arvon. Normaalisti kait alueella 0.2 volts (lean) to 0.8 volts (rich). Tuosta voi softa tehä hätäisen päätelmän, että "oikarissa" kun noin alhainen jännite vaikka auto käy. Mutta ei välttämättä ole oikarissa vaan seos on niin laihalla, että sensori on aivan tapissa. Ja tuo siis voi olla seuraus jostain muusta syystä mikä aiheuttaa sen alhaisen tyhjäkäynninkin.
Laiha seos tulee kait yleensä imuvuodoista tai MAF, mutta mulla ainakin oli myös muitakin herjoja laihaan seokseen liittyen. On toki toisestakin samanlaisesta kaverin autosta löytyny selitys huonolle tyhjäkäynnille MAFin (ja tarvike MAFin) lisäksi jostain päin olevasta letkusta mistä pääsi imuuttamaan ilmaa.
Comment
-
-
Itsellä oli aikanaan hyvin vastaava vika eli sammui puolilämpimänä aina välillä ja tyhjäkäynti oli myös liian alhaalla. Korjaantui ilmamassamittarin vaihdolla. Herjasi jotain laihasta seoksesta silloin kyllä.BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
-
Pystyikö sitä MAF:in toimintaa testaamaan samalla tapaa kuin dieseleissä, eli että ottaa johdon irti ja jos pelaa paremmin niin MAF:issa on vikaa? :thinkNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostPystyikö sitä MAF:in toimintaa testaamaan samalla tapaa kuin dieseleissä, eli että ottaa johdon irti ja jos pelaa paremmin niin MAF:issa on vikaa? :think
Tuolla saattaisi olla jotain lisätietoa:
BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
-
Ei voi päätellä maffia irroittamalla.
Inpaan kannattaisi melkein vähän päivitellä skriptejä, aika kököt käännökset tuntuis olevan. Veikkaisin että tuo vikakoodi on käännetty vor cat -> for cat. Tuolla myöhemmin se onkin v. cat nimellä. Meinaisi siis että kakkospankin seosta säätävä lambda on död/johto poikki jne. Tämän voit varmistaa kun menet ihmettelemään livedatasta mikä anturi siellä ei pelaa niin kuin pitää, en muista numerokoodeja ulkoa ja toi käännös on mitä on.
Maffiongelman tiedät kun imuvuodot ja hajonneet katit on suljettu pois, ja korjausarvot on silti korkealla.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Auto on tosiaan ollut viimeaikoina muiden käytössä enkä ole livearvoja ehtinyt lukemaan mutta tänään oli taas käynnistyksen jälkeen (puolilämpimänä) kaksi kertaa sammunut ja kolmannella kerralla kierrokset käyneet lähes nollassa mutta sitten kuitenkin "potkaissut" uudelleen käyntiin :think
Tätä ennen pelannut taas parikuukautta matalahkos tyhjäkäyntiä lukuunottamatta normaalisti jotta imuvuodosta tai hajonneesta katista tuskin on kyse kun ajoittain värkkäyttää, mutta pystyykö tuota MAF:in viallisuutta jotenkin testaamaan/sulkemaan pois?
Tämähän nyt on vain "minusta tuntuu" spekulointia mutta oireet viitaavat kyllä aikalailla MAF vikaan ja vaikka vika ei siinä olisikaan niin ei MAF:n vaihdosta varmasti haittaakaan ole koska on 280tkm ajettu ja "99" leima mittarissa...Last edited by Jube; 21-12-2011, 13:11.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
MAF ja imusarjan päätytiiviste menee huomenna vaihtoon puhtaasti "minusta tuntuu" pohjalta koska vanha on alkuperäinen ja mittarissa 285tkm, kyseessä kun on "kuluva" osa niin eipä tuo investointi periaatteessa hukkaan voi mennä :think
Raportoidaan sitten miten käy?
Samalla jos saisi viimein uusittua jakoketjun kiristimen ja repullisen muuta pikkunippeliä...
Taloudellisesti järkeväähän vanhan auton laittaminen ei tapaa olla mutta tähänkin alkaa olla jakopäätä lukuunottamatta kaikki vähänkään tyypillinen vikakohde laatikkoa myöten uusittu.
Positiivisena puolena mainittakoon että antaa se alustaltaan uudenveroisessa kunnossa oleva 540ia huippuvarusteineen kaikesta huolimatta hienon kyydin ja riittävän suorituskyvyn arkikäyttöönLast edited by Jube; 13-01-2012, 22:06.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Noniin MAF ja imusarjan päätytiiviste vaihdettu mutta sammahtelu ja notkahtelu jatkuu...
Ensimmäistä kertaa sain nyt vian päälle kun olin sellaisessa paikassa että pystyin hieman tutkimaan asiaa :think
Elikkä tyhjäkäynti notkahtelee satunnaisesti ja ns. jyrkästi eli aivan niinkuin kävisi sytytys hetken pimeänä, joskus vain notkahtaa ja "potkaisee" uudelleen käyntiin ja joskus sammahtaa kokonaan. Saattaa joskus myöskin täristää autoa ja pitää tyhjäkäyntikierroksia liian alhaalla mutta tämä poistuu kun painauttaa kaasua.
Kun sammahtaa ja starttaa uudelleen niin saattaa joko jäädä käyntiin tai sitten vain hörähtää ja sammahtaa samantien...
Mitään vikakoodeja ei jää muistiin poislukien "output engine fan" mikä tarkoittaa kaiketi ilmastoinnin flektiä?
MAF:in johdon kun nyppää irti niin auto sammuu välittömästi ja MAF:issa tuskin on vikaa kun tänään vaihdettu uusi Boschilainen ja vanhalla sama homma!
Asiaa tutkittuani huomasin että separaattorin lähettyviltä kuuluu suhinaa ja kuvasta osa numero 5 vuotaa.
Suhina loppuu kun painaa tumppia mutta ei kyllä mielestäni vaikuta käyntiin ainakaan oleellisesti.
Kuntoonhan tuo pitää laittaa mutta voiko vika johtua kyseisestä vuodosta, notkahtelee kuitenkin vain sillointällöin ja nimenomaan puolilämpimällä moottorilla...
Voiko nokan tai kampiakselin asentotunnistin oireilla jättämättä vikakoodia kun sellaiselta vialta tuo omasta mielestä tuntuu
Kaikki Lambdat näyttää livedatalla toimivan normaalisti, olikohan 0,45V tyhjäkäyntiarvo seoksensäätölambdoilla ja kattien jälkeiset näyttivät aikalailla tasan 1 (en muista yksikköä)
Kiinnitin huomiota kun auto sammahti niin livedatan camsaft position bank 1 ja vanos angle 1 arvot jäivät lukemaan 0,75 ku taas kakkospankissa samat arvot olivat kumpikin 0,06
Auton käydessä normaalisti ovat 1 ja 2 pankkien arvot samat, juuri luokkaa 0,06 mutta kertooko tämä sitten mitään?Last edited by Jube; 14-01-2012, 23:28.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Mitä tarkoittaa että tuli vikakoodi vain koneen ollessa käynnissä?
Mitä se viallinen separaattori tekee M62:ssa, entä onko kaasuläppämoottoreissa ollu vikaa?Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by Jube View PostMitä tarkoittaa että tuli vikakoodi vain koneen ollessa käynnissä?
Mitä se viallinen separaattori tekee M62:ssa, entä onko kaasuläppämoottoreissa ollu vikaa?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Ok, ja koodi katosi kun moottorin sammutti?
Täytyypä tuotakin tutkia, itseasiassa luulin ettei vikakoodeja voi edes lukea moottori käynnissä
Nyt kaivataan alan miehiä, Supa? Cell? Jelppikää miestä mäessä :thinkLast edited by Jube; 15-01-2012, 00:08.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Mittaa bensapaineet ja koita saada katottua ongelman aikana. Toki livedataa seuraamalla myös selviää missä pätkii.
DISsillä kannattaisi ajaa vertailutestiajo missä se tarkistaa antureiden paikkaansapitävyydet, adaptaatiot ja vanoksen toiminnan yms.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Mitä livedata-arvoja pitäisi seurata?
Ne on oikeastaan ainoa asia mitä itse pystyn tekemään :think
Mietin edelleen myös tuota separaattoria, imusarjassa oli hieman öljyä mutta ei kuitenkaan paljoa.
Tuonhan pystyy vaihtamaan kyllä imusarja paikoillaan mutta kuinka helposti se imusarjan sisällä oleva huohotinputki irtoaa?
Kun käynti notkahtaa mutta auto ei sammu niin kuuluu voimakas imuääni mutta tämä kaiketi siksi että kaasuläppä aukeaa kierroksia nostaessa hetkellisesti enemmän mitä normaali tyhjäkäynnillä?
Samanlainen ääni kuuluu kun lipsauttaa kaasua...Last edited by Jube; 15-01-2012, 01:18.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
Comment