Announcement

Collapse
No announcement yet.

540i M62B44TU tyhjäkäynti notkahtelee ja auto sammuilee!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    #16
    Oliko jollakulla tarkempaa tietoa koodeista? :think
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

    Comment

    • -KK-
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 265

      #17
      Originally posted by Jube View Post

      18 Lambda-Probe2 for cat.
      Error frequency : 1
      Logistic counter: 27
      exhaust temperature from Bank2 before ca 415.00 Grd C
      Time after start (tnse_u) 204.80 s
      rinv2 384.00 Ohm
      Sensor voltage v. Cat. Bank2 0.14 V
      --
      --
      --
      --
      --
      --
      --
      --
      --
      --
      --
      Short circuit o. def. Probe with limitation Voltage excursion current,


      Oliko jollakulla tarkempaa tietoa koodeista? :think


      En ole asiantuntija, mutta ilmeisesti tuo lambdaherja tulee siitä kun on mittausalueen jännite mennyt alle raja-arvon. Normaalisti kait alueella 0.2 volts (lean) to 0.8 volts (rich). Tuosta voi softa tehä hätäisen päätelmän, että "oikarissa" kun noin alhainen jännite vaikka auto käy. Mutta ei välttämättä ole oikarissa vaan seos on niin laihalla, että sensori on aivan tapissa. Ja tuo siis voi olla seuraus jostain muusta syystä mikä aiheuttaa sen alhaisen tyhjäkäynninkin.

      Laiha seos tulee kait yleensä imuvuodoista tai MAF, mutta mulla ainakin oli myös muitakin herjoja laihaan seokseen liittyen. On toki toisestakin samanlaisesta kaverin autosta löytyny selitys huonolle tyhjäkäynnille MAFin (ja tarvike MAFin) lisäksi jostain päin olevasta letkusta mistä pääsi imuuttamaan ilmaa.

      Comment

      • heijani
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 220
        • Turku

        #18
        Itsellä oli aikanaan hyvin vastaava vika eli sammui puolilämpimänä aina välillä ja tyhjäkäynti oli myös liian alhaalla. Korjaantui ilmamassamittarin vaihdolla. Herjasi jotain laihasta seoksesta silloin kyllä.
        BMW e61 525dA 2006
        ex BMW e39 530dT 2000
        ex Volvo V70 2.4T AWD :think
        ex BMW e39 540iA sedan 1999
        ex BMW e28 520i Bavaria 1987
        ex BMW e46 316i sedan 2000

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          #19
          Pystyikö sitä MAF:in toimintaa testaamaan samalla tapaa kuin dieseleissä, eli että ottaa johdon irti ja jos pelaa paremmin niin MAF:issa on vikaa? :think
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • heijani
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 220
            • Turku

            #20
            Originally posted by Jube View Post
            Pystyikö sitä MAF:in toimintaa testaamaan samalla tapaa kuin dieseleissä, eli että ottaa johdon irti ja jos pelaa paremmin niin MAF:issa on vikaa? :think
            Kyllä sen pitäisi ihan vastaavasti onnistua. Omassani vika oli kuitenkin sen verran satunnainen, että ei tuolla tavalla pystynyt kyllä päättelemään.

            Tuolla saattaisi olla jotain lisätietoa:
            Last edited by heijani; 23-11-2011, 13:14. Reason: linkki vielä
            BMW e61 525dA 2006
            ex BMW e39 530dT 2000
            ex Volvo V70 2.4T AWD :think
            ex BMW e39 540iA sedan 1999
            ex BMW e28 520i Bavaria 1987
            ex BMW e46 316i sedan 2000

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #21
              Ei voi päätellä maffia irroittamalla.

              Inpaan kannattaisi melkein vähän päivitellä skriptejä, aika kököt käännökset tuntuis olevan. Veikkaisin että tuo vikakoodi on käännetty vor cat -> for cat. Tuolla myöhemmin se onkin v. cat nimellä. Meinaisi siis että kakkospankin seosta säätävä lambda on död/johto poikki jne. Tämän voit varmistaa kun menet ihmettelemään livedatasta mikä anturi siellä ei pelaa niin kuin pitää, en muista numerokoodeja ulkoa ja toi käännös on mitä on.

              Maffiongelman tiedät kun imuvuodot ja hajonneet katit on suljettu pois, ja korjausarvot on silti korkealla.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Jube
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 9636
                • ...

                #22
                Auto on tosiaan ollut viimeaikoina muiden käytössä enkä ole livearvoja ehtinyt lukemaan mutta tänään oli taas käynnistyksen jälkeen (puolilämpimänä) kaksi kertaa sammunut ja kolmannella kerralla kierrokset käyneet lähes nollassa mutta sitten kuitenkin "potkaissut" uudelleen käyntiin :think
                Tätä ennen pelannut taas parikuukautta matalahkos tyhjäkäyntiä lukuunottamatta normaalisti jotta imuvuodosta tai hajonneesta katista tuskin on kyse kun ajoittain värkkäyttää, mutta pystyykö tuota MAF:in viallisuutta jotenkin testaamaan/sulkemaan pois?

                Tämähän nyt on vain "minusta tuntuu" spekulointia mutta oireet viitaavat kyllä aikalailla MAF vikaan ja vaikka vika ei siinä olisikaan niin ei MAF:n vaihdosta varmasti haittaakaan ole koska on 280tkm ajettu ja "99" leima mittarissa...
                Last edited by Jube; 21-12-2011, 13:11.
                Näillä mennään:
                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #23
                  MAF ja imusarjan päätytiiviste menee huomenna vaihtoon puhtaasti "minusta tuntuu" pohjalta koska vanha on alkuperäinen ja mittarissa 285tkm, kyseessä kun on "kuluva" osa niin eipä tuo investointi periaatteessa hukkaan voi mennä :think
                  Raportoidaan sitten miten käy?

                  Samalla jos saisi viimein uusittua jakoketjun kiristimen ja repullisen muuta pikkunippeliä...
                  Taloudellisesti järkeväähän vanhan auton laittaminen ei tapaa olla mutta tähänkin alkaa olla jakopäätä lukuunottamatta kaikki vähänkään tyypillinen vikakohde laatikkoa myöten uusittu.
                  Positiivisena puolena mainittakoon että antaa se alustaltaan uudenveroisessa kunnossa oleva 540ia huippuvarusteineen kaikesta huolimatta hienon kyydin ja riittävän suorituskyvyn arkikäyttöön
                  Last edited by Jube; 13-01-2012, 22:06.
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • Jube
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 9636
                    • ...

                    #24
                    Noniin MAF ja imusarjan päätytiiviste vaihdettu mutta sammahtelu ja notkahtelu jatkuu...
                    Ensimmäistä kertaa sain nyt vian päälle kun olin sellaisessa paikassa että pystyin hieman tutkimaan asiaa :think

                    Elikkä tyhjäkäynti notkahtelee satunnaisesti ja ns. jyrkästi eli aivan niinkuin kävisi sytytys hetken pimeänä, joskus vain notkahtaa ja "potkaisee" uudelleen käyntiin ja joskus sammahtaa kokonaan. Saattaa joskus myöskin täristää autoa ja pitää tyhjäkäyntikierroksia liian alhaalla mutta tämä poistuu kun painauttaa kaasua.
                    Kun sammahtaa ja starttaa uudelleen niin saattaa joko jäädä käyntiin tai sitten vain hörähtää ja sammahtaa samantien...
                    Mitään vikakoodeja ei jää muistiin poislukien "output engine fan" mikä tarkoittaa kaiketi ilmastoinnin flektiä?
                    MAF:in johdon kun nyppää irti niin auto sammuu välittömästi ja MAF:issa tuskin on vikaa kun tänään vaihdettu uusi Boschilainen ja vanhalla sama homma!

                    Asiaa tutkittuani huomasin että separaattorin lähettyviltä kuuluu suhinaa ja kuvasta osa numero 5 vuotaa.

                    Suhina loppuu kun painaa tumppia mutta ei kyllä mielestäni vaikuta käyntiin ainakaan oleellisesti.
                    Kuntoonhan tuo pitää laittaa mutta voiko vika johtua kyseisestä vuodosta, notkahtelee kuitenkin vain sillointällöin ja nimenomaan puolilämpimällä moottorilla...

                    Voiko nokan tai kampiakselin asentotunnistin oireilla jättämättä vikakoodia kun sellaiselta vialta tuo omasta mielestä tuntuu
                    Kaikki Lambdat näyttää livedatalla toimivan normaalisti, olikohan 0,45V tyhjäkäyntiarvo seoksensäätölambdoilla ja kattien jälkeiset näyttivät aikalailla tasan 1 (en muista yksikköä)

                    Kiinnitin huomiota kun auto sammahti niin livedatan camsaft position bank 1 ja vanos angle 1 arvot jäivät lukemaan 0,75 ku taas kakkospankissa samat arvot olivat kumpikin 0,06
                    Auton käydessä normaalisti ovat 1 ja 2 pankkien arvot samat, juuri luokkaa 0,06 mutta kertooko tämä sitten mitään?
                    Last edited by Jube; 14-01-2012, 23:28.
                    Näillä mennään:
                    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                    MB c124 230CE -90 "Badboy"
                    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #25
                      Veikkaisin kanssa nokan tai kampiakselin asentotunnistinta.

                      Yhdessä m52 tuli vikakoodi vain koneen ollessa käynnissä joten kai sekin on mahdollista :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Jube
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 9636
                        • ...

                        #26
                        Mitä tarkoittaa että tuli vikakoodi vain koneen ollessa käynnissä?
                        Mitä se viallinen separaattori tekee M62:ssa, entä onko kaasuläppämoottoreissa ollu vikaa?
                        Näillä mennään:
                        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                        MB c124 230CE -90 "Badboy"
                        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          #27
                          Originally posted by Jube View Post
                          Mitä tarkoittaa että tuli vikakoodi vain koneen ollessa käynnissä?
                          Mitä se viallinen separaattori tekee M62:ssa, entä onko kaasuläppämoottoreissa ollu vikaa?
                          Luin vikakoodeja moottori käynnissä. Aluksi koodi poistui eikä tullut kun käytettiin autoa paikallaan, sitten luin koodeja samalla kun kävi ja kampurantunnistinta herjasi ja pätki. Toki eri moottori mutta tämmöinen tapaus tuli vastaan.
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            #28
                            Ok, ja koodi katosi kun moottorin sammutti?
                            Täytyypä tuotakin tutkia, itseasiassa luulin ettei vikakoodeja voi edes lukea moottori käynnissä

                            Nyt kaivataan alan miehiä, Supa? Cell? Jelppikää miestä mäessä :think
                            Last edited by Jube; 15-01-2012, 00:08.
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #29
                              Mittaa bensapaineet ja koita saada katottua ongelman aikana. Toki livedataa seuraamalla myös selviää missä pätkii.
                              DISsillä kannattaisi ajaa vertailutestiajo missä se tarkistaa antureiden paikkaansapitävyydet, adaptaatiot ja vanoksen toiminnan yms.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Jube
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 9636
                                • ...

                                #30
                                Mitä livedata-arvoja pitäisi seurata?
                                Ne on oikeastaan ainoa asia mitä itse pystyn tekemään :think

                                Mietin edelleen myös tuota separaattoria, imusarjassa oli hieman öljyä mutta ei kuitenkaan paljoa.
                                Tuonhan pystyy vaihtamaan kyllä imusarja paikoillaan mutta kuinka helposti se imusarjan sisällä oleva huohotinputki irtoaa?

                                Kun käynti notkahtaa mutta auto ei sammu niin kuuluu voimakas imuääni mutta tämä kaiketi siksi että kaasuläppä aukeaa kierroksia nostaessa hetkellisesti enemmän mitä normaali tyhjäkäynnillä?
                                Samanlainen ääni kuuluu kun lipsauttaa kaasua...
                                Last edited by Jube; 15-01-2012, 01:18.
                                Näillä mennään:
                                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎