Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin vaihto M52B25 - M52B25TU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timbe_
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 5
    • Punkalaidun

    Moottorin vaihto M52B25 - M52B25TU

    Elikkäs ostin vuoden 1997 BMW e39 523i:n ainoa vika oli että moottorista oli tullut kiertokanki lohkonkyljestä lävitse. Joten nyt edessä moottorinvaihto tuohon uudempaan moottoriin M52B25TU.
    Tuo vanhempi M52B25 oli manuaali vaihteistolla ja tavoitteena saada myös uusi M52B25TU moottori samaan manuaaliin kinni. Uudempi vuoden 1999 M52B25TU moottori on ollut automaattilaatikossa kiinni, joten kysymys on että tarviiko vaihtaa moottorin johdot jotta saisin toimimaan vanhemmalla ecu:lla vai toimiiko M52B25TU moottori omalla uudemmalla ECU:lla vaikka se on ollut automaattivaihteisessa autossa kiinni?
    Vanhemmassa Siemens MS41 ja uudemmassa MS42 ECU ja liittimet on erilaiset molemmissa.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Tavaraa menee vaihtoon paljon muutakin kuin vain ecu ja johtosarja, auton päässä muutoksia ohjaustavoissa ym. Yhtäläisyyksiä on niin vähän, että wds:stä löytyy kokonaan oma osionsa erikseen 9/98 ennen ja jälkeen valmistetuille. TU-kone ei toimi vanhalla eculla.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • kal3
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 113
      • Keminmaa

      #3
      Ainakin m54:ssa on eri kampiakseli manuaalissa ja automaatissa.
      Kuulemma sama myös vanhemmissa??

      Eli automaattilaatikolla ollutta konetta ei välttämättä pysty istuttaan manuaalin jatkeeksi.(vaihtamatta kampiakselia)

      Joku viisaampi korjatkoon.
      635csi -85, e34x2

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by Timbe_ View Post
        Elikkäs ostin vuoden 1997 BMW e39 523i:n ainoa vika oli että moottorista oli tullut kiertokanki lohkonkyljestä lävitse. Joten nyt edessä moottorinvaihto tuohon uudempaan moottoriin M52B25TU.
        Tuo vanhempi M52B25 oli manuaali vaihteistolla ja tavoitteena saada myös uusi M52B25TU moottori samaan manuaaliin kinni. Uudempi vuoden 1999 M52B25TU moottori on ollut automaattilaatikossa kiinni, joten kysymys on että tarviiko vaihtaa moottorin johdot jotta saisin toimimaan vanhemmalla ecu:lla vai toimiiko M52B25TU moottori omalla uudemmalla ECU:lla vaikka se on ollut automaattivaihteisessa autossa kiinni?
        Vanhemmassa Siemens MS41 ja uudemmassa MS42 ECU ja liittimet on erilaiset molemmissa.
        Kyseessä on täysin eri tekniikka, jonka asennus vanhempaan on käytännön tasolla mahdotonta. Kyseessä on siis täysin eri autot, vaikka mallimerkintä molemmissa e39 onkin.
        Eli auton KOKO elektroniikka/sähköt pitää vaihtaa ja mm.jarrujen koko abs järjestelmä pitää uusia.
        Kaikki jäähdytyksestä ja sen ohjauksesta koko moottorin ohjaukseen/elektroniikkaan on täysin eri ja siis uusittava ajonestoa myöden.
        Myös koko pakojärjestelmä on täysin erilainen kuten tietenkin mm.muuttuvapituuksisen imusarjan ja tuplavanosten ohjaus,jne,jne,jne.
        Ei tule ikävä kyllä onnistumaan, ainakaan mitenkään kannattavasti.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Originally posted by kal3 View Post
          Ainakin m54:ssa on eri kampiakseli manuaalissa ja automaatissa.
          Kuulemma sama myös vanhemmissa??

          Eli automaattilaatikolla ollutta konetta ei välttämättä pysty istuttaan manuaalin jatkeeksi.(vaihtamatta kampiakselia)

          Joku viisaampi korjatkoon.
          Ei ole mitenkään erilainen, manuaalissa on vaan silmälaakeri kampurassa paikallaan kun automaatissa ei. Laakerin asennus tai irroitus vie joitain kymmeniä sekunteja irtomotissa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Matias A
            Newbiemmer
            • Feb 2017
            • 3
            • Lahti

            #6
            Moottorin vaihto edessä?

            Moro. Mulla tässä edessä joko kannen hitsaus tai kokonaan koneen vaihto 523ia m52b25.. kumpi on järkevämpi vaihtoehto ja jos koneen vaihto niin mistä sais kys. koneen automaatti vaihteiselle toukalle? ja onko tuolla merkitystä mikä vaihteisto jos on saman tyypin kone?:think

            Comment

            • Miku
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 2624
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by Matias A View Post
              Moro. Mulla tässä edessä joko kannen hitsaus tai kokonaan koneen vaihto 523ia m52b25.. kumpi on järkevämpi vaihtoehto ja jos koneen vaihto niin mistä sais kys. koneen automaatti vaihteiselle toukalle? ja onko tuolla merkitystä mikä vaihteisto jos on saman tyypin kone?:think
              Miksei pelkän kannen vaihto ole vaihtoehto?
              TEAM "Peli Menetetty"
              Nyt:
              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
              E30 320i 2d m20b27 tic project
              E38 728ia
              E46 316i sedan
              Ex:
              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

              Comment

              • _Rontti
                BTCF Member
                • Sep 2008
                • 1192
                • Raahe

                #8
                Originally posted by Matias A View Post
                Moro. Mulla tässä edessä joko kannen hitsaus tai kokonaan koneen vaihto 523ia m52b25.. kumpi on järkevämpi vaihtoehto ja jos koneen vaihto niin mistä sais kys. koneen automaatti vaihteiselle toukalle? ja onko tuolla merkitystä mikä vaihteisto jos on saman tyypin kone?:think
                Katso tuolta myydään osiosta, siellä useampia e39 purettavana. Luulis niistä koneen löytyvän
                -Raahe connection-
                E39 LeMans BlueM5
                E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                E39 523i Montrealblau
                E34 DiamantSchwartz 535i
                Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎