24v M30B34
Collapse
X
-
Originally posted by Tonton View Postmiksi tälläisissä asioissa yritetään mennä pykälien mukaan kun sieltä ollaan kuitenkin ottamassa yli 204hv ulos
Originally posted by c0200325 View PostOnko varma tieto, että käyttävät tuollaista laskentatapaa? Minä muistelisin moniventtiilikannen vaihdoissa olevan joku kiinteä prosenttiluku millä laskevat tehonlisäyksiä. Voin toki muistaa ihan väärinkin..
2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin. "
Ellei muuta osoiteta.. Dynolapuilla voi osoittaa mitä haluaa, mut mikään ei estä random Trafinherraa ilmottamasta että ei tällänen dynolappu oo millään lailla uskottava.Last edited by petrolhead; 08-11-2011, 20:01.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postei ole mitään hyötyä kun 12v m30 moottorissakin on jo liikaa tehoa
ja eikö se myöhemmin valmistettu b34 kattilakin ole liian iso
miksi tälläisissä asioissa yritetään mennä pykälien mukaan kun sieltä ollaan kuitenkin ottamassa yli 204hv ulos
miten muutenkaan se konttorilla katsotaan mitä siellä kuoren sisällä todellisuudessa on
leimaat omavalmisteena, siihen s38:iin on siis "vaihdettu lyhyempi iskuinen kampi"-> vähemmän kuutioita= leimapaperiin
vai meinaatko että ne konttorilla pistää sut irroittamaan öljypohjan tarkistaakseen iskunpituuden
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostJos joku pyytää sua mittaamaan iskunpituuden, niin alkaisitko itse tosiaan irroittamaan öljypohjaa? Muutenkin sulla taitaa olla koko homman pointti pikkasen hämärän peitossa.
ja sit vielä tosta 320iS:n käytöstä vertailumallina, ni ainakin h-vallan konttorilla oli vastaus tämä "Ei löydy kyseistä automallia trafin tietokannasta" ja "tarvii BMW:ltä saada joku dokumentti että käy vertailumalliksi"......
aika jännä vaan mun mielestä ettei muka löydy trafin tietokannasta jos noita on suomessakin rekisterissä:think
tietenkin kaikki konttorit on erilaisia mut täälläpäin ainakin ollaan ihan saatana natseja harrastajia kohtaan....Skoda Octavia RS 2016
EX:3xE30, 8xE34, 2xE39, 2xE36, 1xE46
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostJos joku pyytää sua mittaamaan iskunpituuden, niin alkaisitko itse tosiaan irroittamaan öljypohjaa? Muutenkin sulla taitaa olla koko homman pointti pikkasen hämärän peitossa.
jos viitsit hieman valaista mitäs tässä sitten on se pointti?
vaihdetaan m30b34 koneeseen 24v kansi jotta saadaan siitä 204hv
voitko valaista tosta eatonin käyttö tarkoituksestakin
onko se jokin imuilman kuristin????
edit: mun mielestä on ihan yksi vitn maku miten kusettaa
varsinkin tuollaisessa omavalmisteessa olkoon se sitten 1hv tai 1L tilavuudessa huijaus mikä huijausLast edited by Tonton; 08-11-2011, 21:38.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postniimpä niin
Originally posted by Rikke_ View Posttietenkin kaikki konttorit on erilaisia mut täälläpäin ainakin ollaan ihan saatana natseja harrastajia kohtaan....
Comment
-
-
Originally posted by .:Dam:. View PostNiin?
sama se sitten oliko kaasari tai ruisku
Originally posted by Rikke_ View Postaika jännä vaan mun mielestä ettei muka löydy trafin tietokannasta jos noita on suomessakin rekisterissä:think
tietenkin kaikki konttorit on erilaisia mut täälläpäin ainakin ollaan ihan saatana natseja harrastajia kohtaan....
eikä ne sen enempää natseja ole kuin missään muuallakaan, työtään ne tekee niiden sääntöjen mukaan mitä on annettu siinä pelossa että yksikin lipsahdus niin työt menee altaLast edited by Tonton; 08-11-2011, 22:04.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postniin tossa lukee m30b34 siihen kun laittaa 24v kannen niin tehot paukkuu yli
sama se sitten oliko kaasari tai ruisku
Jos joku suomes haluu rakentaa ja kokeilla uutta, ei mun mielest kannattais heti teilata. Teknisistä mahdottomuuksista infota toki mut muuten mun puolest saa vääntää kättä ja ryystää kahvia konttorilla ihan omasta puolestaan kunnes vatsahaava korjaa... Helppoo se ei oo kuten ei täl forumillakaan.
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postnäkeekös sen porauksen sitten samalla reissulla siitä tulpan rei´ästä?
jos viitsit hieman valaista mitäs tässä sitten on se pointti?
vaihdetaan m30b34 koneeseen 24v kansi jotta saadaan siitä 204hv
voitko valaista tosta eatonin käyttö tarkoituksestakin
onko se jokin imuilman kuristin????
edit: mun mielestä on ihan yksi vitn maku miten kusettaa
varsinkin tuollaisessa omavalmisteessa olkoon se sitten 1hv tai 1L tilavuudessa huijaus mikä huijaus
Onko tässä viestiketjussa puhuttu jo ahtamisesta? Ihan sama onko vai ei, mutta samalla tavalla se menee tuon omavalmisteen piikkiin, on se moottori sitten ahdettu tai ei. Omavalmistettahan ei ole pakko suoraan verrata tai rinnastaa mihinkään tiettyyn moottoriin, jos tehot kerran osoitetaan muilla tavoin, esim. mittaamalla.
Kaikkihan sen tietää, että jos 3-litraisesta ahdetusta moottorista on mitattu tehoa 200 hevosvoimaa, niin varmasti ei ole kaikki panokset pelissä, mutta ei se siitä vielä kusettamista tee. Pitääkö kaikki aina väkisin nähdä aina kusettamisena?
Porauksen voi yrittää osoittaa olevan rajojen sisällä esim. laskennallisesti. Katsastusmiehet ovat viisaita miehiä, monet ovat käyneen 4 vuotta korkeakoulua, eli kyllä ne jotain laskemisestakin ymmärtää, jos vaan laskujen esittäjä itse tietää mistä puhuu.
Jos moottori on kerran omavalmiste, niin ehkä rakennusvaiheessa tehty dokumentointikin jotain merkitsee.
Tälläisen projektin läpivieminen on haastavaa varmaa joka vaiheessa rakentamisesta katsastamiseen asti, mutta mahdollisuus siihen ehkä on. Onko tässä järkeä, tai tuleeko tällaisia moottoreita lähiaikoina kukaan saamaan katsastuksesta oikeasti läpi, onkin sitten eri asia. Itse veikkaan, että jää pelkästään suunnitteluksi ja haaveiluksi. Kuinka iso veto pistetään?Last edited by Bullitt; 08-11-2011, 22:36.
Comment
-
-
voihan sitä olettaa mitä kukin haluaa
onhan niitä muitakin isoja 24v:ä valmiinakin joita saa ilman arpomista leimattua omavalmisteena e30:iin
eikä sitä s38:a ole tarkoitus sellaisenaan saadakkaan, ainakaan paperilla vaikka siinä olisi enempikin potentiaalia
viestiketjussa puhuttiin ekassa postissa ahtamisesta
jos satuit alusta asti lukemaan, silloin myös varmasti huomasit tämän
"Männät ei sovi kun ei oo venttiileille tilaa joten ne tarvii S38:sta kankineen ja lohko on yhtä öljynpaluuta vaille aikalailla sama. Ei noissa koneissa ole oikein mitään eroa, niin ei ole mitään erikoista ristisiitos -ongelmaakaan. Eikä kyllä hirveästi järkeä tehdäkkään, menee lohkon koneistuksiin ihan turhaan rahaa ja saa kaiken pikkunippelin ostaa erikseen jos on vaan irtokansi ja m30 lähtökohtana. Lopputuloksena on kuitenkin S38 mutta hankalamman kautta."
mikäli kyse on pelkästä rakentamisen ilosta niin miksi kysyä kannattaako? minä sen ymmärrän aina €/hv hyötynä
mikäli on muutoin tekemisen intoa niin siitä vaan ei ole missään nimessä tarkoitus teilata tälläistä vaihtoehtoa
niin ja m60 miesten tavoitteet on tiedossa ja se ei ole pelkkä venojen määräLast edited by Tonton; 09-11-2011, 00:46.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostMiten nyt oli E30 320is:n kelpaaaminen vertailumalliksi joka antaisi tehorajaksi 230 hevosvoimaa.
"
2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin. "
Ellei muuta osoiteta.. Dynolapuilla voi osoittaa mitä haluaa, mut mikään ei estä random Trafinherraa ilmottamasta että ei tällänen dynolappu oo millään lailla uskottava.
Eli omaan E34 535i:hin homma menis esim.:
E28 M5 (260hv) kansi.
M30B30 lohko.
= noin 223hv, eli pysyisi tehorajoissa.Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
Ex: 325i Turbo Drift, jne..
Power2Drift Team
Comment
-
-
Originally posted by c0200325 View PostNo näinhän se olikin. Vasta pari päivää sitten tuon tekstin itsekin lukenu prkeles..
Eli omaan E34 535i:hin homma menis esim.:
E28 M5 (260hv) kansi.
M30B30 lohko.
= noin 223hv, eli pysyisi tehorajoissa.
E30 tapauksessa fiksuinta olis tehdä M52B28 B30 alakerran hiluilla. Sen saa laillisesti leimaankin, jopa vähäpäästöisenä kun laki antaa mahdollisuuden kasvattaa tilavuutta ilman pussitestejä tai mun käsittääkseni muitakaan todisteluja. Siinä olis tehokkain ja kevyin mahdollinen 24v motti mikä menee laillisesti leimaan ja oikeilla nokilla, imusarjalla ja säädöillä luovuttaa kuitenkin sen reilu 260hp varsin sivistyneesti.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostNo oliskohan se pointti se, että on ainakin jonkinlainen mahdollisuus saada auto kilpiin isolla 24 valve-moottorilla. Varmaan ihan vastaava tavoite kuin niillä, jotka ovat valinneet M60 moottorin. S38-moottorilla sellaisenaan se ei taida onnistua. M20 ja M30 on varmaan monien mielestä jo niin nähtyjä, vaikka jotkut niitäkin vielä harrastaa. Ja tässähän ei ole kyse kusetuksesta. Näin mä ainakin asian käsitin, että auto on tosiaan niin kuin otteessa lukee, vaikka koneessa potentiaalia muuhun olisikin.
Onko tässä viestiketjussa puhuttu jo ahtamisesta? Ihan sama onko vai ei, mutta samalla tavalla se menee tuon omavalmisteen piikkiin, on se moottori sitten ahdettu tai ei. Omavalmistettahan ei ole pakko suoraan verrata tai rinnastaa mihinkään tiettyyn moottoriin, jos tehot kerran osoitetaan muilla tavoin, esim. mittaamalla.
Kaikkihan sen tietää, että jos 3-litraisesta ahdetusta moottorista on mitattu tehoa 200 hevosvoimaa, niin varmasti ei ole kaikki panokset pelissä, mutta ei se siitä vielä kusettamista tee. Pitääkö kaikki aina väkisin nähdä aina kusettamisena?
Porauksen voi yrittää osoittaa olevan rajojen sisällä esim. laskennallisesti. Katsastusmiehet ovat viisaita miehiä, monet ovat käyneen 4 vuotta korkeakoulua, eli kyllä ne jotain laskemisestakin ymmärtää, jos vaan laskujen esittäjä itse tietää mistä puhuu.
Jos moottori on kerran omavalmiste, niin ehkä rakennusvaiheessa tehty dokumentointikin jotain merkitsee.
Tälläisen projektin läpivieminen on haastavaa varmaa joka vaiheessa rakentamisesta katsastamiseen asti, mutta mahdollisuus siihen ehkä on. Onko tässä järkeä, tai tuleeko tällaisia moottoreita lähiaikoina kukaan saamaan katsastuksesta oikeasti läpi, onkin sitten eri asia. Itse veikkaan, että jää pelkästään suunnitteluksi ja haaveiluksi. Kuinka iso veto pistetään?
Eli ei se homman niinkään järki homma ole pääasia, tekemisen ilosta ja tosiaan ihan paperille oikeita lukuja oli tarkoitus präntätä, eli se kusettaminen tässä se pää takoitus on, vaikkakin ihan sinisin silmin ei näitä siellä todistellakkaan.
Jos tavoite ahtimen kanssa tai ilman on alle 230hp niin se olkoon niin.
Ei autosta ole kuitenkaan mitään drifti hirmua tekemässä, muutenkin koko auto jakaa mielipiteet niin tehdään tekniikastakin jotain erilaista mitä ei ole jokapäivä nähty :think
TÄSSÄ se homma nyt selvennettynä lähinnä. Ekassa postissakin tosiaan tiedustelin hommaa järjen kannalta. Jos nyt tässä ilmenee että homma on toivoton/muuten vaan tyhmä.
Katsastuksesta itsestä en ressiä ota tässä vaiheessa ollenkaa kyllä.
Mutta niinkuin Bullitt mainitsi juuri "Itse veikkaan, että jää pelkästään suunnitteluksi ja haaveiluksi. Kuinka iso veto pistetään"
En uskalla kantaa ottaa suuntaan toiseen, mutta himo tämmönen kuitenkin olisi valmistaa ja olla vähän erisuunnan rakentaja joka vetäis sen viivan johonki erotakseen "massasta".
Mitään vetoja tästä ei ala se on vissiPEACE
Bmw e91 330xd -06 msport
Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition
Freude am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by Coltti View PostPieni välikysymys.
Voikohan tuota millin isommalla porauksella olevaa s38b36 kansipahvia käyttää 1mm ylikokoon poratussa alpinan korkeapuristeisessa m30 moottorissa? Vakiopahvilla ei taida mahtua pyörimään, kun ottaa männät kiinni liekkirenkaiden reunoihin.
Ainakaan kuvan perusteella erot ei ole kovin suuria, vähän vaan öljyn paluupuolella.
635Csi:ssä olisi ainakin Elringin kuvaston perusteella 94.5mm porauksella olevaa m30 pahvia, mutta niitä ei tunnu juuri mistään löytyvän.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEihän tuollaisessa mitään järkeä olis, kun kokonainen S38B36 menee tehorajoihin heittämällä. Muistetaan, että 20% vain mallisarjan tehokkaimmasta = 540, ja muista heppakin yli niin nousee seuraavaan vertailumalliin.
E30 tapauksessa fiksuinta olis tehdä M52B28 B30 alakerran hiluilla. Sen saa laillisesti leimaankin, jopa vähäpäästöisenä kun laki antaa mahdollisuuden kasvattaa tilavuutta ilman pussitestejä tai mun käsittääkseni muitakaan todisteluja. Siinä olis tehokkain ja kevyin mahdollinen 24v motti mikä menee laillisesti leimaan ja oikeilla nokilla, imusarjalla ja säädöillä luovuttaa kuitenkin sen reilu 260hp varsin sivistyneesti.
Tosin S38B36 ei taasen mene 7,0 kg/kW rajaan, 535:sen painaessa 1600kg.Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
Ex: 325i Turbo Drift, jne..
Power2Drift Team
Comment
-
Comment