Kuinkahan kyseinen operaatio olisi paras toteuttaa? M40B16 kampi M42:een, M42B18 kammen "hiominen" lyhyempään iskuun, jos jollakin ois tietoa/kokemusta?
ETK:n mukaan lohkot on samat M40/M42/M43, joten kampiakseleiden tulisi olla lohkon osalta ristiin käyvät, tietysti jakopää M42 ketjulla ja M40 hihnalla, mutta kysehän on vain hienohkosta koneistamisesta vai?
Helpoin vaihtoehto olisi varmaan: M40B16 kammella 72mm isku, M42 kiertokangilla 140mm ja M40B16 männillä p.korkeus 36.65mm, jolloin männistä tulisi ottaa vain 0,65mm pois. Tosin kampi/kanki suhde olis silloin 1,944... Viisaammat jatkakoon
ETK:n mukaan lohkot on samat M40/M42/M43, joten kampiakseleiden tulisi olla lohkon osalta ristiin käyvät, tietysti jakopää M42 ketjulla ja M40 hihnalla, mutta kysehän on vain hienohkosta koneistamisesta vai?
Helpoin vaihtoehto olisi varmaan: M40B16 kammella 72mm isku, M42 kiertokangilla 140mm ja M40B16 männillä p.korkeus 36.65mm, jolloin männistä tulisi ottaa vain 0,65mm pois. Tosin kampi/kanki suhde olis silloin 1,944... Viisaammat jatkakoon
Comment