Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18 -> M42B16

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TMr.SS
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 9
    • Rovaniemi/ Sodankylä

    M42B18 -> M42B16

    Kuinkahan kyseinen operaatio olisi paras toteuttaa? M40B16 kampi M42:een, M42B18 kammen "hiominen" lyhyempään iskuun, jos jollakin ois tietoa/kokemusta?
    ETK:n mukaan lohkot on samat M40/M42/M43, joten kampiakseleiden tulisi olla lohkon osalta ristiin käyvät, tietysti jakopää M42 ketjulla ja M40 hihnalla, mutta kysehän on vain hienohkosta koneistamisesta vai?
    Helpoin vaihtoehto olisi varmaan: M40B16 kammella 72mm isku, M42 kiertokangilla 140mm ja M40B16 männillä p.korkeus 36.65mm, jolloin männistä tulisi ottaa vain 0,65mm pois. Tosin kampi/kanki suhde olis silloin 1,944... Viisaammat jatkakoon
  • Xhawk
    OBTCF Member
    • Jul 2004
    • 2326
    • Kierrosalueella (hki)

    #2
    No miks sinä haluut pienentää iskua?

    Joo, tää on vuoden vanha kysymys Mut joku saa vastata jos haluaa.
    Last edited by Xhawk; 25-11-2005, 20:54.
    "Position One, Position One"
    Punainen miesten voimisteluauto

    BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

    Comment

    • Freak
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2539
      • .

      #3
      Originally posted by Xhawk
      No miks sinä haluut pienentää iskua?

      Joo, tää on vuoden vanha kysymys Mut joku saa vastata jos haluaa.
      Jantteri meinas tehä alle 1600 kuutioisen ralli- tai sprinttiauton.
      Ei sitten jostain syystä tehnytkään.
      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

      Vanha Uuden liiton mies...

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎