Announcement

Collapse
No announcement yet.

ehjä m20b20 vanhan tilalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jyk3
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 7
    • Savonlinna

    ehjä m20b20 vanhan tilalle

    Ei haulla löytynyt selkeetä vasatausta niin kysytään eli:
    Nosti vanhan motin pois kävin ostaa ehjän tilalle, mutta vanhassa motissa on virranjakaja nokan päässä ja uudessa lohkon kyljessä äkkiseltään tutkittuna liittimiä on vähän enemmän kuin vanhassa motissa, saako tuota toimimaan vanhan motin sähköillä?
    kiitos
  • Peksu_M20
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 2122
    • Lahti

    #2
    pari vaihtoehtoa

    Originally posted by jyk3 View Post
    Ei haulla löytynyt selkeetä vasatausta niin kysytään eli:
    Nosti vanhan motin pois kävin ostaa ehjän tilalle, mutta vanhassa motissa on virranjakaja nokan päässä ja uudessa lohkon kyljessä äkkiseltään tutkittuna liittimiä on vähän enemmän kuin vanhassa motissa, saako tuota toimimaan vanhan motin sähköillä?
    kiitos
    Ei oikein selvinnyt että onko sulla ollut kaasutin vai ruiskumoottori?

    1.vaihtoehto

    Suosittelen lämpimästi päivittämään moottorinohjauksen motroniciksi samalla kertaa koska uusi moottorisi on ilmeisesti motronic mallia. Otat sen motoronicin vielä viimeisesti m20 moottoreista niin avot(dme1.3 on paras). Eli tarvitset johtosarjan ja moottorinohjaus laatikon m20b25 moottorista. Halpa homma. Samalla voit halutessasi laittaa m20b25 imusarjan ja suuttimet ja saat vähän potkuakin koneeseen. Ja toiminta ihan eri luokkaa kuin niillä vanhoilla vehkeillä. Onhan siinä vähän rakentamista mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Noilla muutoksilla pääset sinne 140hv paikkeille. Tarkkaa osalistaa jota tarvitset voidaan pohtia sitten jos päädyt tähän ratkaisuun.

    2.Vaihtoehto

    On ruuvata siitä vanhasta koneesta ne anturit siihen uuteen koneeseen ja jättää ylimääräiset vaan tyhjiksi. Virranjakajasta muodostuu sulle vähän probleemaa koska vanhassa moottorissasi on alipaineella säätyvä virranjakaja ja siinä uudessa on kiinteä jota ei voi säätää. Toimii kyllä noinkin mutta kaikki tehoreservi ei ole käytössä kun ei ole muuttuvaa ennakoa... On siinä uudessa moottorissa paikka sille vanhalle jakajallekin jos sitä haluaa käyttää en vaan muista pitäskö sit käyttää eri kampiakselia tai tms... Joku voi varmistaa

    -Pekka
    Mahtiala kustom - No connection
    Bmw E21 320A -81 "330i"
    Bmw e30 318is

    Comment

    • jyk3
      Newbiemmer
      • Nov 2011
      • 7
      • Savonlinna

      #3
      Joo siis ruisku kone... ei ole aikaa rakennella pitäis saada vaan nopeesti auto ajoon. Eli pitäis olla mahdollista saada toimimaan vanhoilla sähköillä

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        -------------------
        Last edited by jannmann; 27-02-2012, 02:22.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Peksu_M20
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 2122
          • Lahti

          #5
          tsek listaa hommaan

          Originally posted by jyk3 View Post
          Joo siis ruisku kone... ei ole aikaa rakennella pitäis saada vaan nopeesti auto ajoon. Eli pitäis olla mahdollista saada toimimaan vanhoilla sähköillä
          Joo siis meni mulla plasmat sekaisin eli siis sulla on ollut jakaja kannessa ennen?

          Eli onnistuu suht koht helposti toi homma. Tässä listaa mitä sun pitäis duunaa että saat sen toimimaan.

          1. Tukit sen virranjakajan alipaine systeemiin. Niin voit käyttää myös sitä jakajaa. Lisäät sinne yhteen tulpan johtoon sen kipinän tunnistimen. Vastaavasti voit päivittää sen koneen vastaamaan vanhaa vaihtamalla koko jakopään jakajineen hihnoineen ja hihna pyörineen jne...

          2.vaihdat termarikotelon siitä hajonneesta koneesta tähän uuteen. sisältäen lämpötila anturit ym...

          3. Vaihdat imusarjan, suuttimet, kaasuläpän ja tyhjäkäynti moottorin sekä imm mittarin siitä hajonneesta tähän uuteen kokoonpanoon.

          4. Vaihdat triggeri pyörän siitä hajonneesta koneesta ja lisäät triggerin telineen ja triggerin tähän uuteen.

          Ja jotain tietysti unohtui mutta näin suurinpiirtein homma onnistuu tai ainekin itselläni onnistui m20b20 kaasari kone muuttaa ruiskuksi. Käytin kyllä e34 johtosarjaa ja dme1.3 moottorinohjausta. No näist on useampaa variaariota näistä moottoreista joten pilkun tarkkoja ohjeita on aika vaikea antaa... Onnea projektiin...

          Mikäs siitä vanhasta koneesta hajosi.?
          Mahtiala kustom - No connection
          Bmw E21 320A -81 "330i"
          Bmw e30 318is

          Comment

          • jyk3
            Newbiemmer
            • Nov 2011
            • 7
            • Savonlinna

            #6
            Joo kiitos yritetään näillä ohjeilla... en tutkinu vanhaa mottia vielä sen tarkemmin kun sain ehjän niin halvalla, ykkös pytyssä ei ollut puristuksia ollenkaan, kuhan saan auton vaan ajoon niin laitan vanhan koneen kuntoon ja myyn pois.

            Comment

            • jyk3
              Newbiemmer
              • Nov 2011
              • 7
              • Savonlinna

              #7
              Noniin nyt on mylly muuten onnistuneesti paikallaa se ei vaan käynnnisty Mittasin puristuspaineet ja nelospytty antaa painetta välillä yleensä joka kolmannella iskulla. Venat, keinut päällisin puolin katottuna ehjät. Pyöritin myös ilman koppaa ja kaikki näytti toimivan niinkuin pitää. osaisko joku heittää hyviä arvauksia mistä moinen johtuu.

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                #8
                Kyllä sen pitäis käynnistyä vaikka yhen sylinterin puristukset oisikin huonot :think
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎