Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilokaasut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perlenbacher
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2010
    • 1103
    • Suomi

    #16
    Mielenkiintoista. Perusteita tuolle? Entä alulohkosissa?

    Comment

    • Takalo_kari
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 1359
      • tku

      #17
      Originally posted by Perlenbacher View Post
      Mielenkiintoista. Perusteita tuolle? Entä alulohkosissa?

      Asiasta tietämättä veikkaan että lämpöleikkaamisen riski pienenee huomattavasti kun on suuremmat välykset..
      Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
      -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
      Kiitos ajastasi? :think

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        #18
        300tkm ajettu kone hoitanee saman asian =)

        Comment

        • 426Hemi
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 621
          • Pälkäne

          #19
          Originally posted by A.I View Post
          Asiasta tietämättä veikkaan että lämpöleikkaamisen riski pienenee huomattavasti kun on suuremmat välykset..
          Juurikin näin. Esim googlella kannattaa etsiä tietoa moottoreista jotka on tehty ilokaasukäyttöön. Saattaa se toimia ilmankin suurempaa välystä, mutta jokainen ymmärtää sen lämpölaajenemisen määrän sielä hetkellisesti kun kaasuilla aletaan menemään.

          Esim. eri männänrengasvalmistajat antavat jo ohjeissaan kaavan tarkkaan välyksen laskemiseen vapari, ahdin, Ilokaasu yms käytössä. Meillä tehdyissä koneissa ollaan aina toimittu ohjeissa olevien tietojen+välyksen laskemiseen tarkoitettujen kaavojen mukaan, ja ongelmia ei ole ollut minkääntyyppisissä moottoreissa.

          Tuo sanomani "tuplavälys" tuli juurikin siitä, että usean eri rengasvalmistajan ohjeissa mitä itse olen moottoreihin laittanut, on ilokaasukäyttöön ohjeiden mukaan laskettu välys noin tuplat ahtamattomaan vapariin nähden. Lopulliseen välykseen tietty vaikuttaa kaikki porauksen halkaisijasta lähtien jne.

          Jos budjettikaasuja on asentamassa, vähin mitä kannattaa tehdä on hoonata+rengastaa alakerta jonkun kunnon valmistajan renkailla ja noudattaa ohjeita välyksestä kaasukäytössä. Muuten sen moottorin saa hajalle helpommilla+halvemmillakin konsteilla.

          Last edited by 426Hemi; 16-11-2011, 15:46. Reason: Tekstin ulkoasun korjailu
          ex: viitisenkymmentä bmw+muut

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            #20
            niinkuin moni monessa topicissa täälläkin toteaa että virittäminen on kallista, ja samalla rahalla saa jo tehokkaamman mallin, niin luulenpa että esim. 50hv hetkellisellä tehonlisällä ei päihitetä edes 323:ea, joten pistän kaasut kiertoon eli myyntiin, ja rahoilla ostan vanteet & kaljaa
            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • Thuppu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 3626
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by A.I View Post
              niinkuin moni monessa topicissa täälläkin toteaa että virittäminen on kallista, ja samalla rahalla saa jo tehokkaamman mallin, niin luulenpa että esim. 50hv hetkellisellä tehonlisällä ei päihitetä edes 323:ea, joten pistän kaasut kiertoon eli myyntiin, ja rahoilla ostan vanteet & kaljaa
              No tuohan on tylsää, noin just tekee kaikki. Ei muuta kuin kaasut kiinni, dynotus ennen ja jälkeen ja tänne infoa. Mua ainakin kiinnostaa.
              BMW 740iA "ALPINA"
              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

              Comment

              • Takalo_kari
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1359
                • tku

                #22
                Originally posted by Thuppu View Post
                No tuohan on tylsää, noin just tekee kaikki. Ei muuta kuin kaasut kiinni, dynotus ennen ja jälkeen ja tänne infoa. Mua ainakin kiinnostaa.

                Osta sää ne pois, mulla on tällähetkellä opiskelut sillä mallilla että ei lompakko kestä uutta moottoria ostaa...

                toisaalta voisihan sitä jonku 50e ritsan ostaa missä olisi leimaa jäljellä ja kaasutella sillä

                taas toisaalta eihän sitä koskaan tiedä mitä keväällä taas tekee mieli tehdä ja jos ne vielä silloin mulla on niin kyllä ne johonki joutuvat kiinni..
                Last edited by Takalo_kari; 16-11-2011, 22:39.
                Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                Kiitos ajastasi? :think

                Comment

                • Mik@
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1413
                  • Nurmes

                  #23
                  Tuli kaasuista tämä High octane leffa mieleen: http://www.youtube.com/watch?v=DGX72jKMrWE
                  E61 520Da

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #24
                    Originally posted by A.I View Post
                    Osta sää ne pois, mulla on tällähetkellä opiskelut sillä mallilla että ei lompakko kestä uutta moottoria ostaa...

                    toisaalta voisihan sitä jonku 50e ritsan ostaa missä olisi leimaa jäljellä ja kaasutella sillä

                    taas toisaalta eihän sitä koskaan tiedä mitä keväällä taas tekee mieli tehdä ja jos ne vielä silloin mulla on niin kyllä ne johonki joutuvat kiinni..
                    Tuskin täälläpäin missään saa pulloa täytettyä..?

                    No, etkö sä tuossa edellä maininnu et ostat kaljaa ja vanteet... jätät ne ostamatta niin pystyy tän tieteellisen kokeen toteuttamaan. Ite lähtisin kyllä tunnustelemaan pienimmillä suuttimilla ja tarvittaessa suurentais sit jos ei tapahtunut mitään.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #25
                      Originally posted by Thuppu View Post
                      Tuskin täälläpäin missään saa pulloa täytettyä..?
                      Toista se on ollut 80 luvulla kun jokapaikasta on saanut pullon täyteen. Lysti loppui valitettavasti -86.

                      Comment

                      • mrrk
                        BTCF Member
                        • Sep 2007
                        • 515
                        • Satakunta.

                        #26
                        Kyllähän pullon on saanut aina täytettyä..

                        Pyörässä +200 takapallolta ja kaasuilla 75 lisää. Renkaalle ja muutamassa eri dynossa mitattu

                        Kai tuommoinen matalaviritteinen tuplat kestää? Ei esim. 50 hp paikkoja riko, suhteessa aika mieto

                        Voi tietysti olla että muutamia muuttujia on mukana.

                        Putkisto vaikuttaa aika paljon.

                        Jännä homma että ne ketä tietää, ei paljon kommentoi nykyään

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎