Mielenkiintoista. Perusteita tuolle? Entä alulohkosissa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilokaasut
Collapse
X
-
Originally posted by Perlenbacher View PostMielenkiintoista. Perusteita tuolle? Entä alulohkosissa?
Asiasta tietämättä veikkaan että lämpöleikkaamisen riski pienenee huomattavasti kun on suuremmat välykset..Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
-On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
Kiitos ajastasi? :think
Comment
-
-
Originally posted by A.I View PostAsiasta tietämättä veikkaan että lämpöleikkaamisen riski pienenee huomattavasti kun on suuremmat välykset..
Esim. eri männänrengasvalmistajat antavat jo ohjeissaan kaavan tarkkaan välyksen laskemiseen vapari, ahdin, Ilokaasu yms käytössä. Meillä tehdyissä koneissa ollaan aina toimittu ohjeissa olevien tietojen+välyksen laskemiseen tarkoitettujen kaavojen mukaan, ja ongelmia ei ole ollut minkääntyyppisissä moottoreissa.
Tuo sanomani "tuplavälys" tuli juurikin siitä, että usean eri rengasvalmistajan ohjeissa mitä itse olen moottoreihin laittanut, on ilokaasukäyttöön ohjeiden mukaan laskettu välys noin tuplat ahtamattomaan vapariin nähden. Lopulliseen välykseen tietty vaikuttaa kaikki porauksen halkaisijasta lähtien jne.
Jos budjettikaasuja on asentamassa, vähin mitä kannattaa tehdä on hoonata+rengastaa alakerta jonkun kunnon valmistajan renkailla ja noudattaa ohjeita välyksestä kaasukäytössä. Muuten sen moottorin saa hajalle helpommilla+halvemmillakin konsteilla.
ex: viitisenkymmentä bmw+muut
Comment
-
-
niinkuin moni monessa topicissa täälläkin toteaa että virittäminen on kallista, ja samalla rahalla saa jo tehokkaamman mallin, niin luulenpa että esim. 50hv hetkellisellä tehonlisällä ei päihitetä edes 323:ea, joten pistän kaasut kiertoon eli myyntiin, ja rahoilla ostan vanteet & kaljaaIhan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
Comment
-
-
Originally posted by A.I View Postniinkuin moni monessa topicissa täälläkin toteaa että virittäminen on kallista, ja samalla rahalla saa jo tehokkaamman mallin, niin luulenpa että esim. 50hv hetkellisellä tehonlisällä ei päihitetä edes 323:ea, joten pistän kaasut kiertoon eli myyntiin, ja rahoilla ostan vanteet & kaljaaEi muuta kuin kaasut kiinni, dynotus ennen ja jälkeen ja tänne infoa. Mua ainakin kiinnostaa.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostNo tuohan on tylsää, noin just tekee kaikki.Ei muuta kuin kaasut kiinni, dynotus ennen ja jälkeen ja tänne infoa. Mua ainakin kiinnostaa.
Osta sää ne pois, mulla on tällähetkellä opiskelut sillä mallilla että ei lompakko kestä uutta moottoria ostaa...
toisaalta voisihan sitä jonku 50e ritsan ostaa missä olisi leimaa jäljellä ja kaasutella sillä
taas toisaalta eihän sitä koskaan tiedä mitä keväällä taas tekee mieli tehdä ja jos ne vielä silloin mulla on niin kyllä ne johonki joutuvat kiinni..Last edited by Takalo_kari; 16-11-2011, 22:39.Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
Comment
-
-
Tuli kaasuista tämä High octane leffa mieleen: http://www.youtube.com/watch?v=DGX72jKMrWEE61 520Da
Comment
-
-
Originally posted by A.I View PostOsta sää ne pois, mulla on tällähetkellä opiskelut sillä mallilla että ei lompakko kestä uutta moottoria ostaa...
toisaalta voisihan sitä jonku 50e ritsan ostaa missä olisi leimaa jäljellä ja kaasutella sillä
taas toisaalta eihän sitä koskaan tiedä mitä keväällä taas tekee mieli tehdä ja jos ne vielä silloin mulla on niin kyllä ne johonki joutuvat kiinni..
No, etkö sä tuossa edellä maininnu et ostat kaljaa ja vanteet... jätät ne ostamatta niin pystyy tän tieteellisen kokeen toteuttamaan.Ite lähtisin kyllä tunnustelemaan pienimmillä suuttimilla ja tarvittaessa suurentais sit jos ei tapahtunut mitään.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostTuskin täälläpäin missään saa pulloa täytettyä..?
Comment
-
-
Kyllähän pullon on saanut aina täytettyä..
Pyörässä +200 takapallolta ja kaasuilla 75 lisää. Renkaalle ja muutamassa eri dynossa mitattu
Kai tuommoinen matalaviritteinen tuplat kestää? Ei esim. 50 hp paikkoja riko, suhteessa aika mieto
Voi tietysti olla että muutamia muuttujia on mukana.
Putkisto vaikuttaa aika paljon.
Jännä homma että ne ketä tietää, ei paljon kommentoi nykyään
Comment
-
Comment