Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dieseliä öljyn seassa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Härkönen
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 87
    • Ylämylly/Liperi

    Dieseliä öljyn seassa?

    Otsikon mukainen murhe olisi.

    Käytin auton eilen öljynvaihdossa ja huoltomies sanoi että ihan kun olis dieselin haju vanhojen öljyjen joukossa.

    Mistä tuo voi johtua? Männänrenkaan välistä laskenu naftaa sekaan?
    Pitäskö tässä huolestua miten pahasti vai kovaa ajoa vain?
    E61 530d -06 & VW Transporter T5 4motion -05
    Ex: Skoda Octavia vRS -06
    Ex: E46 330cd -03
    Ex: Volvo S40 T4 -01
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    Originally posted by Härkönen View Post
    Otsikon mukainen murhe olisi.

    Käytin auton eilen öljynvaihdossa ja huoltomies sanoi että ihan kun olis dieselin haju vanhojen öljyjen joukossa.

    Mistä tuo voi johtua? Männänrenkaan välistä laskenu naftaa sekaan?
    Pitäskö tässä huolestua miten pahasti vai kovaa ajoa vain?
    Ehdottomasti ainakin huolestua jos sitä löpöä on öljyjen seassa..Voitelu heikkenee radikaalisti, sama kuin ajaisit ainaiset fortet koneessa.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • ttw
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1016
      • Vantaa

      #3
      Ei huolta, partikkelisuodattimen polton yhteydessä pääsee ihan pikkasen menemään naftaa öljyn sekaan.

      Jos on isompia määriä (kannattaa katsoa öljytikkuun välillä) niin sitten vasta kannattaa huolestua.
      728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
      Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
      MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Originally posted by ttw View Post
        Ei huolta, partikkelisuodattimen polton yhteydessä pääsee ihan pikkasen menemään naftaa öljyn sekaan.

        Jos on isompia määriä (kannattaa katsoa öljytikkuun välillä) niin sitten vasta kannattaa huolestua.
        Eikös tukkeutunut suodin saa aikaan sen että sitä dieseliä tosiaan menee sinne? Mielestäni tuo että sen huomaa öljyn vaihdon yhteydessä on jo kyllä liikaa..

        Haittaa ei varmasti ole tarkistaa että kaikki pelaa kuten pitää.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Raine
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2603
          • N/A

          #5
          ..........
          Last edited by Raine; 16-05-2013, 20:43.
          ///Motorporot

          Comment

          • Härkönen
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 87
            • Ylämylly/Liperi

            #6
            Originally posted by ttw View Post
            Ei huolta, partikkelisuodattimen polton yhteydessä pääsee ihan pikkasen menemään naftaa öljyn sekaan.

            Jos on isompia määriä (kannattaa katsoa öljytikkuun välillä) niin sitten vasta kannattaa huolestua.
            Ihan pikkusen jos suomentasit asiaa niin mitä tarkoittaa partikkelisuodattimen poltto?

            Öljyt oli kyllä ihan sen näköiset kuin voi olettaa 22tkm ajetuilta longlifeilta.
            E61 530d -06 & VW Transporter T5 4motion -05
            Ex: Skoda Octavia vRS -06
            Ex: E46 330cd -03
            Ex: Volvo S40 T4 -01

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              #7
              Jos tosiaankin menisi nesteet sekaisin niin luulisi että auto käy silloin huonommin. Varmaan muutenkin suorituskyky heikkenee ja moottorin lämmöt yli keskiviivan yms.
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9138
                • Oulu

                #8
                Tosiaan korkeapainepumpun akselitiivistys ikävä paikka. Vuotaa dieselit jakopään kautta öljypohjaan. Ainakin Britti-foorumeilta löytyy kohtalotovereita.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • sirkus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 2195
                  • kaustinen

                  #9
                  Joo on niitä railpumppu vuotoja ollu suomessakin ja johtanut moottorin täys tuhoon kun on alkanu käymään öljyillä. Toki ekana mieleen tulisi vuotavat suuttimet?
                  Chrysler 300c crd touring 2010
                  Daily driver
                  Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                  Man cave on wheels
                  Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                  Built not bought
                  V8, only juice&milk come in 2 litres

                  Kawasaki zzr1100 fighter


                  Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                  Comment

                  • _juha_
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 36
                    • Finland

                    #10
                    ADAC on tutkinut asiaa ja mitä google translatorin avulla ymmärsin niin karkeasti ottaen 10% saa olla naftaa öljyn seassa. Naftan kertyminen johtuu dpf regeneroinnin vuoksi syötettävästä ylimääräisestä naftasta ja lyhyistä ajomatkoista (matalat käynti / öljynlämmöt). Sillointällöin kannattaa öljytikkua seurata uudemmissakin dieselmoottoreissa

                    http://www.adac.de/infotestrat/repar...g/default.aspx

                    Comment

                    • timpa
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 257
                      • Akaa

                      #11
                      Onhan noissa alkanut myös joskus suuttimet kusemaan.Ja pientä vuotoa ei
                      ei näy diaknostiikassa..:think
                      speed limits are for pussies

                      Comment

                      • JML
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 112
                        • Jämsä

                        #12
                        Mulla kusi viime keväänä kp-pumpulta jakopäähän dieseliä ja kun öljyn+dieselin määrä oli noin 16 litraa, meni se niin litkuksi, että puskee turbon laakerista läpi imupuolelle ja sitten mennään iloista öljykäyntiä 5-10 trpm lasissa kunnes tavara loppuu. Mulla kone kesti, vaikka käyntiä jatkui muutaman kymmenen sekuntia. Suuttimet vaan meni jotenki tukkoon mut nekin lähti sitten toimimaan pienen ajon jälkeen. Aluks kyllä rytkytti aikas pirusti.

                        Niin ja aito oli kyllä 530da e39 ja öljymäärä tarkistettiin tietenkin vasta korjauksen yhteydessä. Kannattaa seurata pa-kulutusta ja öljyn määrää aikas tiuhaan....

                        Comment

                        • tdspenari
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2014
                          • 70
                          • lapinlääni

                          #13
                          Originally posted by JML View Post
                          Mulla kusi viime keväänä kp-pumpulta jakopäähän dieseliä ja kun öljyn+dieselin määrä oli noin 16 litraa, meni se niin litkuksi, että puskee turbon laakerista läpi imupuolelle ja sitten mennään iloista öljykäyntiä 5-10 trpm lasissa kunnes tavara loppuu. Mulla kone kesti, vaikka käyntiä jatkui muutaman kymmenen sekuntia. Suuttimet vaan meni jotenki tukkoon mut nekin lähti sitten toimimaan pienen ajon jälkeen. Aluks kyllä rytkytti aikas pirusti.

                          Niin ja aito oli kyllä 530da e39 ja öljymäärä tarkistettiin tietenkin vasta korjauksen yhteydessä. Kannattaa seurata pa-kulutusta ja öljyn määrää aikas tiuhaan....
                          Ihmettelin tuossa kun äsken tulin kotiin niin auto kävi noin pari sekunttia virtojen katkaisun jälkeen, kierroksia ei nostanut ja öljyn määrä oli ylärajassa.. voisko tässä olla potenttiaalinen kp-pumpun tiivisteen vuoto?
                          Vaihdan öljyt ja haistelen miltä öljy touksuu, tikku ei ainakaan haissu tiisselille..
                          E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
                          Ex e39 530da -fl
                          Ex e36 325tdsa

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎