Auto on e34 518i touring -96.
Auto jätti kesken kaiken tielle. Kun vikaa tutkisteltiin, niin ECU oli veden alla osittain ~3cm eli vesireiät oli tukossa jotta ylimääränen vesi pääsisi poikkeen tilasta missä ECU on.
Ebaysta ollaan tilattu 2 kpl ECU:ja sekä ABS-boksi. Voikohan olla niin huono tuuri, että molemmat käytetyt ECU:t on ollu valmiina rikki, kun ei auto ruvennu toimimaan?
Tällä hetkellä on lisäksi vaihdettu:
-Nokka-akselin asentotunnistin
-Kampiakselin asentotunnistin
-Sytytysyksikkö
-Vaihdettu boksin- ja bensapumpunrele
-kaksi eri ECU-boksia
Tarkastanu:
-Virrat tulevat ECU:lle sekä sytytysyksikölle saakka. Eli kipinää ei tule tulpille.
-Bensapumppu toimii irtoakulla, mutta ilman "ohitusta" pumppu ei käynnisty.
-Maadoitukset on kunnossa.
-kaksi eri autokorjaajaa on kokeillu lukea vikakoodeja, mutta eivät päässeet lukemaan koodeja.
Virtalukonpohjasta yhdestä navasta ei virta lähde eteenpäin, joten liekkö se 0 vai?
Eniten tässä epäillään edelleen tuota ECUa, joten kannattaisiko vielä tilata ja testiä yksi ECU? Autossahan ei ole käynnistyksenestoa, joten boksin vaihto pitäisi onnistua ilman ohjelmoimista?
Huomioimisen arvoista voi myös olla, että auto jätti ennen tuota episodia pari kertaa tielle. Kerran auttoi se, kun vaihtoi bensapumpun- ja boksinreleen. Toisella kertaa taisi vain ruveta toimimaan ilman toimenpiteitä.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa seuraavaksi? Mitä kannattaisi tarkastaa? Kaikki apu erittäin tervetullutta! Jos jollain on tarjota varmasti toimivaa ECU-boksia (0 261 203 280 ja 1 743 249), niin voi laittaa vaikka viestiä.
Auto jätti kesken kaiken tielle. Kun vikaa tutkisteltiin, niin ECU oli veden alla osittain ~3cm eli vesireiät oli tukossa jotta ylimääränen vesi pääsisi poikkeen tilasta missä ECU on.
Ebaysta ollaan tilattu 2 kpl ECU:ja sekä ABS-boksi. Voikohan olla niin huono tuuri, että molemmat käytetyt ECU:t on ollu valmiina rikki, kun ei auto ruvennu toimimaan?
Tällä hetkellä on lisäksi vaihdettu:
-Nokka-akselin asentotunnistin
-Kampiakselin asentotunnistin
-Sytytysyksikkö
-Vaihdettu boksin- ja bensapumpunrele
-kaksi eri ECU-boksia
Tarkastanu:
-Virrat tulevat ECU:lle sekä sytytysyksikölle saakka. Eli kipinää ei tule tulpille.
-Bensapumppu toimii irtoakulla, mutta ilman "ohitusta" pumppu ei käynnisty.
-Maadoitukset on kunnossa.
-kaksi eri autokorjaajaa on kokeillu lukea vikakoodeja, mutta eivät päässeet lukemaan koodeja.
Virtalukonpohjasta yhdestä navasta ei virta lähde eteenpäin, joten liekkö se 0 vai?
Eniten tässä epäillään edelleen tuota ECUa, joten kannattaisiko vielä tilata ja testiä yksi ECU? Autossahan ei ole käynnistyksenestoa, joten boksin vaihto pitäisi onnistua ilman ohjelmoimista?
Huomioimisen arvoista voi myös olla, että auto jätti ennen tuota episodia pari kertaa tielle. Kerran auttoi se, kun vaihtoi bensapumpun- ja boksinreleen. Toisella kertaa taisi vain ruveta toimimaan ilman toimenpiteitä.
Mitä tekisitte tässä tilanteessa seuraavaksi? Mitä kannattaisi tarkastaa? Kaikki apu erittäin tervetullutta! Jos jollain on tarjota varmasti toimivaa ECU-boksia (0 261 203 280 ja 1 743 249), niin voi laittaa vaikka viestiä.
Comment