Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 rötää +5000rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erkhart
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 10

    M40 rötää +5000rpm

    Kierroksia kun nostaa yli viiden tonnin niin alkaa käymään huonosti/ kolmella. Satunnaisesti antaa kiihdytyksessä vetää johonkin 5500 paikkeille. Rötäämisen alettua se yleensä jatkuu vielä hetken pienemmilläkin kierroksilla, vaikka kaasusta irrottaisikin. Auto on siis e36 318 johon juuri tehty moottorinvaihto. Uudet tulpat on vaihdettu, sekä vanhassa koneessa ainakin toimineet tulpanjohdot yms.
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    Originally posted by Erkhart View Post
    Kierroksia kun nostaa yli viiden tonnin niin alkaa käymään huonosti/ kolmella. Satunnaisesti antaa kiihdytyksessä vetää johonkin 5500 paikkeille. Rötäämisen alettua se yleensä jatkuu vielä hetken pienemmilläkin kierroksilla, vaikka kaasusta irrottaisikin. Auto on siis e36 318 johon juuri tehty moottorinvaihto. Uudet tulpat on vaihdettu, sekä vanhassa koneessa ainakin toimineet tulpanjohdot yms.
    naksutteleeko kuin kovasti venttiilin nostajat? ettei vaan olisi nokka-akseli niin kulunut että ei enään kierroksilla toimi
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • JaHu85
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 607
      • vaasa

      #3
      Originally posted by Erkhart View Post
      Kierroksia kun nostaa yli viiden tonnin niin alkaa käymään huonosti/ kolmella. Satunnaisesti antaa kiihdytyksessä vetää johonkin 5500 paikkeille. Rötäämisen alettua se yleensä jatkuu vielä hetken pienemmilläkin kierroksilla, vaikka kaasusta irrottaisikin. Auto on siis e36 318 johon juuri tehty moottorinvaihto. Uudet tulpat on vaihdettu, sekä vanhassa koneessa ainakin toimineet tulpanjohdot yms.
      Missä kunnossa nokka/nostajat on? Kuluneet yläkerran osat rajoittaa mukavasti kierroksia..
      E30 318i M43 -88

      Comment

      • Erkhart
        Newbiemmer
        • Jan 2007
        • 10

        #4
        Sepäs siinä onkin kun tuo kone on huomattavasti edellistä hiljaisempi, ja sekin oli vielä ihan suht tikissä. Kuluneen nokan ei kuitenkaan pitäisi enää kierrosten laskettua oireilla? Tuota joutu hetken sen rötäämisen jälkeen rauhottelemaan ja pumppailemaan kaasua, sitten taas käynti tasaantuu.

        Comment

        • Erska
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 439
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by Erkhart View Post
          Sepäs siinä onkin kun tuo kone on huomattavasti edellistä hiljaisempi, ja sekin oli vielä ihan suht tikissä. Kuluneen nokan ei kuitenkaan pitäisi enää kierrosten laskettua oireilla? Tuota joutu hetken sen rötäämisen jälkeen rauhottelemaan ja pumppailemaan kaasua, sitten taas käynti tasaantuu.
          Mulla samaa vikaa -90 518i:ssä. Kuormalla kanssa rötää n 5500rpm mutta paikallaan saa rajoittimeen jolloin se alkaa rötäämään, laturin ja öljynpaineen merkkivalot alkaa himmeesti palamaan silloin.. kaasua herkutellen saa taas 4:llä käymään. en oo venakoppaa aukassu ja nokkaa kyllä ees kattonu vielä
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

          Nyt: VOLVO S60 D5 -03

          EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

          Comment

          • Vilikki
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 6309
            • Raahe

            #6
            toimiiko tyhjäkäyntimoottori oikein?
            BMW e36 316i Turbo Compact

            Comment

            • Erkhart
              Newbiemmer
              • Jan 2007
              • 10

              #7
              Mulla on just ihan samanlainen. Tyhjäkäyntimoottori temppuilee hiukan, yritin kyllä ottaa siitäkin liittimen irti tuloksetta.

              Comment

              • Bääm
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 401
                • Pori

                #8
                Mitkä tulpat ja onko tulppien kolot puhdistettu kunnolla? Siis se pinta mihin tulppa vastaa kannessa.
                330d -03 M57N

                Comment

                • Erkhart
                  Newbiemmer
                  • Jan 2007
                  • 10

                  #9
                  Tulpat on ne mitä motonetistä tohon tarjottiin, ngk:n tuotokset. Koloja en itse sen enempää ainakaan tarkastanut.

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16352
                    • Leppävirta

                    #10
                    Nokka-akselin kunnon ainakin voisit helposti todeta. Jotta sen voisi sulkea pois vaihtoehdoista.

                    Venttiilinkoppa auki ja vilkaisu.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Erska
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 439
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Nokka-akselin kunnon ainakin voisit helposti todeta. Jotta sen voisi sulkea pois vaihtoehdoista.

                      Venttiilinkoppa auki ja vilkaisu.

                      Niin se pitäis tehdä mut itse epäilen nyt latauspuolen häikkää omassa tapauksessani, koska nää merkkivalot alkaa palamaan himmeesti sillon. Eli virta ei riitä, pitää ajossa mitata vaikka tupakansytyttimestä Vian päälläollessa virran tuotto...
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                      Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                      EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16451
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by Erska View Post
                        pitää ajossa mitata vaikka tupakansytyttimestä Vian päälläollessa virran tuotto...
                        Siis latausjännite jos pilkkua nussitaan...

                        Comment

                        • Julperi
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2011
                          • 60
                          • KOUVOSTOLIITTO

                          #13
                          Bensapumppukin voi olla yksi syyy!! omassani yhdessä 316 oli sellainen syy !bensiininpaine karkaileeee. rötää ja kolmistaa."paskat tankinsisäset pumputtimet sittuilevat",vetääkö hyvin muuten?, muita syitä: ilmamäärämittari.., imusarjan imuvuoto.., kuluneet keinut ja nokka-akseli oire saattaa vielä pahentua niikun itselläni kävi

                          Comment

                          • joni_t
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 108
                            • Esbo

                            #14
                            Originally posted by Erkhart View Post
                            Kierroksia kun nostaa yli viiden tonnin niin alkaa käymään huonosti/ kolmella. Satunnaisesti antaa kiihdytyksessä vetää johonkin 5500 paikkeille. Rötäämisen alettua se yleensä jatkuu vielä hetken pienemmilläkin kierroksilla, vaikka kaasusta irrottaisikin. Auto on siis e36 318 johon juuri tehty moottorinvaihto. Uudet tulpat on vaihdettu, sekä vanhassa koneessa ainakin toimineet tulpanjohdot yms.
                            Tuttu homma vanhassa M40 ruoskassa jonka omistin aikoinaan. En ikinä jaksanut tehdä asialle mitään ja ajelin n.70tkm tuon "vian" kanssa. Nokka-akselihan se on kulunut...

                            Sen sai kyllä menemään sen 5000rpm yli kun hölläsit nopsasti vähän kaasua ja sit runttaat pohjaan. loppuvaiheessa tosin tuokaan ei enään tehonnut.

                            Asennoidu sillein että tuo on vain ominaisuus, ei vika kovaan ajoa vaan!

                            Tosin mahdollista on että bensapumppukin tuo aiheuttaa kuten ylempänä ehdotettiin, en ikinä tutkinut asiaa tarkemmin, vaan laitoin auton kiertoon sellaisenaan... Nokka-akseli vaan kaikki mulle toitotti ja säksättihän se kone aika kivasti aina.
                            Last edited by joni_t; 29-11-2011, 23:04.
                            F30 320iA xDrive M-Sport Edition

                            Comment

                            • Vilikki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 6309
                              • Raahe

                              #15
                              Originally posted by joni_t View Post
                              Tuttu homma vanhassa M40 ruoskassa jonka omistin aikoinaan. En ikinä jaksanut tehdä asialle mitään ja ajelin n.70tkm tuon "vian" kanssa. Nokka-akselihan se on kulunut...

                              Sen sai kyllä menemään sen 5000rpm yli kun hölläsit nopsasti vähän kaasua ja sit runttaat pohjaan. loppuvaiheessa tosin tuokaan ei enään tehonnut.

                              Asennoidu sillein että tuo on vain ominaisuus, ei vika kovaan ajoa vaan!

                              Tosin mahdollista on että bensapumppukin tuo aiheuttaa kuten ylempänä ehdotettiin, en ikinä tutkinut asiaa tarkemmin, vaan laitoin auton kiertoon sellaisenaan... Nokka-akseli vaan kaikki mulle toitotti ja säksättihän se kone aika kivasti aina.
                              no jos se nenäpuolella on vika niin suotta jättää korjaamatta, näihin kun yläkerran hilut on lähes halvimmat mitä mihinkään muuhun autoon
                              BMW e36 316i Turbo Compact

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎