Announcement

Collapse
No announcement yet.

"pussitesti"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Compression ignition engine mainitaan tuossa lainatussa tekstissä.. Onko tuo bensamoottoreita koskeva kohta lainkaan vai onko tossa nyt vaan mainittu että CI-moottoreille on enempi vaatimuksia..
    Täytyy lukaista piruuttaan läpi tuo jossain vaiheessa. (en nyt oo tosin tota E46:sta ahtamassa :P )
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Testijärjestely ja rajat riippuu myös päästöluokasta mihin tähdätään.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Rikke_
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1101
        • brushpower(harjavalta)

        #18
        Originally posted by Cell View Post
        Testijärjestely ja rajat riippuu myös päästöluokasta mihin tähdätään.
        sitä just pohdein että mihin päästöluokkaan, tollasella 93vm, turboahdetulla 325:sella sitte tähdätään?:think

        mut ilmeisesti kannattaa ihan normi päästötestikin teettää ensin ja kattoa ettei ihan mettään mene....

        sit taas ois tietty sekin vaihtoeho että, repis aina katsastukseen kaikki turbohilut helvettiin, mut oon kyllä sen verran laiska ettei millää viittis

        voi olla että tarvii ruveta kattoon jotai muuta turbohärveliä, mut toi kolmekutonen ois ahdettuna vaan sen verran harvinaisempi näky suomen teillä että siks tekis mieli semmonen lunastaa:think
        Skoda Octavia RS 2016

        EX:3xE30, 8xE34, 2xE39, 2xE36, 1xE46

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10510
          • Saaressa

          #19
          Originally posted by Rikke_ View Post
          sitä just pohdein että mihin päästöluokkaan, tollasella 93vm, turboahdetulla 325:sella sitte tähdätään?:think

          mut ilmeisesti kannattaa ihan normi päästötestikin teettää ensin ja kattoa ettei ihan mettään mene....

          sit taas ois tietty sekin vaihtoeho että, repis aina katsastukseen kaikki turbohilut helvettiin, mut oon kyllä sen verran laiska ettei millää viittis

          voi olla että tarvii ruveta kattoon jotai muuta turbohärveliä, mut toi kolmekutonen ois ahdettuna vaan sen verran harvinaisempi näky suomen teillä että siks tekis mieli semmonen lunastaa:think
          Riippuu tietty mihin moottorin ohjaukseen päädyt. Mutta eiköhän sieltä suunnalta löydy myös apuja sitten tuon vtt testin läpäisemiseen

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • Antza
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2143
            • Espoo

            #20
            Olisi tosiaankin mukava lukea oikeista kokemuksista. Esim Infinitas SK Plus remmisetti on valmistajan mukaan TUV -hyväksytty ja läpäisee auton alkuperäiset päästönormit ("Euro 4 stays Euro 4"), mutta miten todellisuudessa on käynyt?
            Current rides:
            F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

            Previous rides:
            E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Originally posted by Antza View Post
              Olisi tosiaankin mukava lukea oikeista kokemuksista. Esim Infinitas SK Plus remmisetti on valmistajan mukaan TUV -hyväksytty ja läpäisee auton alkuperäiset päästönormit ("Euro 4 stays Euro 4"), mutta miten todellisuudessa on käynyt?
              en nyt aivan varma ole mutta muistelisin niin että kun TÜV on todistamassa että normit täyttyy niin ei tarvisi pussitestissä käydä :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Jampsu87
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1335
                • Rovaniemi

                #22
                Ittellä on tuossa vm94 e36 m42:ssa Dbilaksen läppärunkosetti ja keväällä katsastuksen yhteydessä vaadin muutoskatsastusta tuolle kokoonpanolle.

                Paketin mukana tuli kattava saksalainen tuv-todistus jossa on myös merkitty että jonkun tutkimuslaitoksen mukaan imusarja täyttää euro1-päästönormit.

                Loppujen lopuksi kävi niin että katsastajan tekemien selvittelyjen perusteella sanoi että muutoskatsastusta ei tarviste tehdä muka ollenkaan.

                Päästöt oli muuten paremmat noilla läppärungoilla kuin vakiolla koneella ikinä.
                E91 lci 330xd.

                Comment

                • Sene
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 925
                  • Enschede, The Netherlands

                  #23
                  Originally posted by peto2 View Post
                  en nyt aivan varma ole mutta muistelisin niin että kun TÜV on todistamassa että normit täyttyy niin ei tarvisi pussitestissä käydä :think

                  Näinhän se teoriassa on mut käytäntö taitaa vaihdella katsastajan mukaan...
                  F11 LCI 535xi


                  Ex.

                  E36 320i sedan
                  E36 LCI 328i coupe
                  E61 LCI 530xi

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #24
                    Originally posted by Balle View Post
                    Mulla olis muuten ylimääräisenä US E46M3 pakosarjat joissa katit. Euroversiossahan katit on vasta pakosarjan jälkeen.
                    En tiedä sopiiko E36:een mutta tuolla saisi apuja niihin kylmäkäynnistyspäästöihin.

                    kateille sähkölämmitys?
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Rikke_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1101
                      • brushpower(harjavalta)

                      #25
                      Originally posted by peto2 View Post
                      en nyt aivan varma ole mutta muistelisin niin että kun TÜV on todistamassa että normit täyttyy niin ei tarvisi pussitestissä käydä :think
                      totakin on jossain asiayhteyksissä tullu mietittyä, saksassahan on mikroaaltouuneja myöten noi merkinnät, eikä ne kuulemma jossain tapauksissa suomessa paljon paina...
                      Skoda Octavia RS 2016

                      EX:3xE30, 8xE34, 2xE39, 2xE36, 1xE46

                      Comment

                      • Perlenbacher
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2010
                        • 1103
                        • Suomi

                        #26
                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Compression ignition engine mainitaan tuossa lainatussa tekstissä.. Onko tuo bensamoottoreita koskeva kohta lainkaan vai onko tossa nyt vaan mainittu että CI-moottoreille on enempi vaatimuksia..
                        Täytyy lukaista piruuttaan läpi tuo jossain vaiheessa. (en nyt oo tosin tota E46:sta ahtamassa :P )
                        Siinä lainatussa tekstissä mainittiin että _lisäksi CI-moottorissa otetaan hiukkaspäästöt vertailuun_ eli tuo on yleistä tietoa, testijärjestelyiden eroavaisuuksia on jälkeenpäin selostettu erikseen. Ei muutakun kahlaamaan.

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          #27
                          Jos olisi niin pähkähullu, että alkaisi valmistamaan ihan kaupallisia ahdinsarjoja vaikka johonkin E36 malliin, ja yhden sellaisen auton menestyksekkäästi saisi tästä "pussitestistä" läpi, niin voisiko näillä päästötodistuksilla tyyppihyväksyttää ahdinsarjan siten, että vastaaviin autoihin voitaisiin ahdinsarja asentaa ilman, että jokainen yksilö käytetään testattavana?

                          Toki hyväksyntään varmaan vaaditaan muutakin, kuin todistukset päästöistä, mutta olisiko tällaisella "pussitestin" tuloksella mitään painoarvoa tällaisessa hommassa? Luulisi olevan, kun niin pirun hienolta testiltä kuullostaa. Jollain tavalla ne muutkin kaupalliset ahdinsarjat on hyväksytetty, niin millaisia testejä ne sitten on käyneet läpi?

                          Itse en ole edes harkitsemassa tällaista projektia. Jos on edes mahdollista, niin saa ihan vapaasti varastaa idean, ja tuskin edes olen ensimmäinen, joka tätä on ajatellut.


                          Comment

                          • Perlenbacher
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2010
                            • 1103
                            • Suomi

                            #28
                            Tuohan on vähän kuin alkaisit tehdä vaikka auton valoja tjs. mihin tarvii e-hyväksynnät. Eli certificate or conformity-tyylisiä lappuja loputtomasti... Tuossa em. Pdf:ssä oli mainittu jotain kattien ja pakoputken osien hyväksyttämisestä, 80tkm kestotestiä tarjottiin. Tuolta direktiiviarkistosta löytyy varmasti tarvittavat tiedot.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎