Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60B40 öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 889
    • Iisalmi

    M60B40 öljyvuoto

    Kyseessä siis e34 540i vm -95.

    Mistähän kyseinen moottori yleisimmin vuotaa öljyä?

    Olen yrittänyt katsella ja arvailla ylä ja alapuolelta moottoria ja paikallistaa vuotokohtaa, mutta ilman vedenpitäviä johtopäätöksiä kun sitä öljytöhnää on jokapuolella. Oikean puolimmainen venttiilikopan tiiviste vuotaa hieman, mutta alhaaltapäin tutkittuna vuotoa on enemmän vasemmalla puolella. Kuitenkaan vasemman puolen venakopan tiiviste ei näytä vuotavan. Tilasin jo kuitenkin tiivistesarjat ja kumiprikat molemmille puolille.

    Koitin Googlailla, mutta ilman sen parempia tuloksia.

    Auto ollut minulla nyt noin 4tkm/2kk. Heti oston jälkeen tarkistin öljypumpun pultit ja pistin kiinni liiman kanssa. Kiristin myös pumpun ketjun. Uudet Magnatecit sisään suodattimen kera ja normaalia ajoa. Tuon jälkeen öljyä on hävinnyt mittatikun merkkien välinen määrä, eli vissiin noin yksi litra. Ajotietokone ilmoitti tänäaamuna töihin tullessa, että Oelstand Motor. Tuon ilmoituksen takia tähän ongelmaan nyt uudelleen heräsinkin...

    Moottorin tukikumitkin näytti olevan entiset, kun öljy on päässyt tekemään tehtävänsä. Etupäähänkään ei oikein viitsi rueta muutakaan alustaremonttia tekemään ennenkun tuo öljyvuoto on saatu loppumaan ettei öljy tuhoa uusia puslia samantien.
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1571

    #2
    venakoppien tiivisteet missä kunnossa? ja onko tuossa vanhemmassa kasissa sama ongelma sen öljyseparaattorin kalvon kanssa kuin M62:ssa...

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      #3
      vetiilikopat,öljynsudatin jalan letkut,ohjaustehostyajan paluu letku.. tuossa nyt ne mitä ite noissa omissa v koneissa olen jokakerta vaihellut.. yllättävän paljon jo pelekästään nuo ventiilin koppan tiivisteet sotkee konetta.

      pese lohko kunnolla niin seleviää kaikista parhaiten mistä vuotaa...
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • Playpig
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 889
        • Iisalmi

        #4
        Originally posted by ptikkala View Post
        venakoppien tiivisteet missä kunnossa? ja onko tuossa vanhemmassa kasissa sama ongelma sen öljyseparaattorin kalvon kanssa kuin M62:ssa...
        Kuten alotuspostauksessa kirjotin, niin vasemman puolen tiivisteet ei näytä vuotavan mutta oikeanpuoleinen on kyllä vaihtokunnossa. Kuitenkin molemmat on menossa vaihtoon.


        Originally posted by 2bar..ahhh View Post
        vetiilikopat,öljynsudatin jalan letkut,ohjaustehostyajan paluu letku.. tuossa nyt ne mitä ite noissa omissa v koneissa olen jokakerta vaihellut.. yllättävän paljon jo pelekästään nuo ventiilin koppan tiivisteet sotkee konetta.

        pese lohko kunnolla niin seleviää kaikista parhaiten mistä vuotaa...
        En tuota öljynsuodatinkotelon jalkaa tullutkaan ajatelleeksi. Hyvä vinkki, kiitos!

        Mitä tuossa nyt pimeessä ja kylmässä sai valon kanssa tutkittua, niin vähän vaikuttaisi että siltä suunnalta se vuotaa. Täytyypä käyttää irti se jalka ja tutkia onko letkut kunnossa. O-renkaita varmaa löytyy töistäkin sopivia, niin vaihtaa ne samalla sitten. Tehostajan säiliön alapuolelta oli kyllä ihan kuiva.

        Pittääpä kysellä, jos jonnekin pääsis pesemään tuon moottoritilan kunnolla, niin sais tarkemmin paikallistettua mistä se vuotaa.
        Nyt: E39 530DA Touring -98

        ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Jakopää yläkotelon tiiviste on myös yksi tyypillinen vuotokohta...
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • Playpig
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 889
            • Iisalmi

            #6
            Originally posted by jani1632 View Post
            Jakopää yläkotelon tiiviste on myös yksi tyypillinen vuotokohta...
            Upper timing case



            Osa numero 17?
            Nyt: E39 530DA Touring -98

            ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

            Comment

            • jani1632
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 2243
              • Etelä-pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Playpig View Post
              Upper timing case



              Osa numero 17?
              Kyllä,tulee varsinkin käydessä jos tuo ulompi tiiviste vuotaa...
              Tallin täytteet:
              E70 3.0d -09
              E34 540ia -94
              E39 520d -00
              E39 528i M-sport -00
              E60 520i -04
              E30 -86
              E61 520da -09

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎