Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston alkuperäinen akku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 827
    • Iittala

    #16
    Originally posted by kartse
    Missähän päin tämmönen lisä akku mahtaa sijaita e34 540 sedan??on kans vähän ropleemia kovilla pakkasilla,eli ei tahdo pysyä käynnissä.
    Kontissa, kuskin puoleisessa sivussa. Eli otat ne pahvikangas suojat pois niin sieltä se paljastuu.
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    • kartse
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 75
      • Tampere

      #17
      Kiitoksia!Luulin tosiaan ettei tässä kiesissä edes moista ole mutta jälleen kerran väärässä

      Comment

      • -Markus-
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1463
        • Ihan Savossa

        #18
        Ite ostin Imatran Vianorista, tilaustavaraa. Varta, 30 Ah, H.60 e

        Ford Mondeo Mk3 STW
        VW E-Golf 2015
        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

        Comment

        • touring39
          BTCF Member
          • May 2005
          • 3901
          • Kaarina

          #19
          Pikkasen off topic:

          Jäi eilen vahingossa kakkosvolvon bensaeberi päälle 1h 10 min. Palmessa on pari kolme vuotta vanha vakioakku, ja nätisti lähti käyntiin. Mä olin ihan sata, että ei toivoakaan kun e39 kiisseli vie kyllä puolessa tunnissa akun tyhjäks.

          Oli muuten kerrankin sisälämmöt kohdillaan kun läksin liikkeelle
          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

          Ex:
          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

          Comment

          • kuukankorpi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 634

            #20
            Tuli mieleen etteikö jotku 12v. prätkän akut sopis?Ainakin ampeerimäärät ja koot olis aika lähellätoisiaan.Saa myös hyytelöakkuina ja ovat edullisempiakin kun webaston omat.

            Comment

            • Guest's Avatar

              #21
              Mitenkähän nämä BMW tehdas webastot on alunperin asennettu, missä mallissa on kaksi akkua ja missä yksi? Itsellä on 97 touring (ollut tehtaan jahreswagen) ja siinä on yksi 90 Ah akku. Ainakaan en ole löytänyt mitään pikkuakkua?

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                #22
                Jos sais tätä topikkia lainata, niin minkä tehoinen on e34:n alkuperäinen lämppäri ja mites pitkään lämmitellään esim 15 asteen pakkasessa?
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • Axum
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 4416
                  • Kuopio

                  #23
                  Originally posted by mailman View Post
                  Adita Oy:stä Tattarisuolta täysin mittoihin menevä akku (30ah) 50e, hapotettuna, ladattuna jne. Merkkinä Energie.
                  Samainen akku Hira Oy:ssä kuopiossa 95 euroa
                  - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                  - E39 528ia
                  - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Puretaan 520ia -97
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                  Comment

                  • Axum
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 4416
                    • Kuopio

                    #24
                    Originally posted by Kidneyproduct View Post
                    Minulla ei auttanut pelkkä akun vaihto, vaan ongelmat jatkui. Asensin akkulaturin 230vac ja pidän piuhan kiinni töiden ajan, eli lataa 8h min. päivässä, mutta huomasin, ettei se ladannut taka-akkua ollenkaan. Kyllästyin ja yhdistin akut toisiinsa, ohittamalla releen. Nyt siis penkin alla 100Ah ja takaronkissa 28Ah ja lämpiää
                    täällä samaa vikaa, huomasin että rele vetää vain moottorin käydessä..
                    mitenkä ohitit releen, syöttämällä releelle jatkuvaa virtaa vai johdot yhteen?
                    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                    - E39 528ia
                    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                    Puretaan 520ia -97
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                    Comment

                    • Erich
                      BTCF Member
                      • Apr 2005
                      • 783
                      • Hämeenkyrö

                      #25
                      Originally posted by Axum View Post
                      täällä samaa vikaa, huomasin että rele vetää vain moottorin käydessä..
                      mitenkä ohitit releen, syöttämällä releelle jatkuvaa virtaa vai johdot yhteen?
                      Sehän sen releen tarkoitus onkin... Erottaa nuo akut toisistaan. Ettei se webasto tyhjentäisi starttiakkua. Tuolla kytkennällä se syö virtaa molemmilta. Siis jos tuo "yhdistin akut toisiinsa" tarkoittaa suoraa kytkentää.
                      6 - E24 635
                      7 - E38 740
                      8 - E31 850

                      Comment

                      • Miihkis
                        Newbiemmer
                        • Aug 2009
                        • 22
                        • F

                        #26
                        Originally posted by Brotofobia View Post
                        Mitenkähän nämä BMW tehdas webastot on alunperin asennettu, missä mallissa on kaksi akkua ja missä yksi? Itsellä on 97 touring (ollut tehtaan jahreswagen) ja siinä on yksi 90 Ah akku. Ainakaan en ole löytänyt mitään pikkuakkua?
                        --

                        Palataan tähän topiciin vielä. Onko tietoa missä malleissa tuota lisäakkua on asennettu ja missä ei.

                        Kyseessä E39 528 '97 touring, missä vasemmalla puolella olevan avattavan luukun alla on CD-vaihtaja, jotain navigointi roipetta sekä takapyörän päällä (eli etummaisen, ei avattavan kotelon sisällä) sim.kortin lukulaite. Mielestäni cd-vaihtajan alle ei mahdu akkua. Oikealla puolella on normaali akku ja puhelimen keskusyksikkö.

                        Autossa on automaattiilmastointi, kauko-ohjattava tehdasasenteinen polttoainelämmitin, ajotietokone navilla (pienehkö ruutu).

                        Lämmitin lähtee kauko-ohjauksesta käyntiin hetkeksi (noin 2-5 min) muttei välttämättä aina. Autossa on akkulaturi kiinni pääakussa, joten akun virranantokyky ja jännite pitäisi olla alle vuoden vanhalla akulla kunnossa.

                        Onko muita ideoita mistä etsiä mahdollista toista akkua tai mikä muu voisi olla vialla. Marraskuussa palatessani Suomeen lämmitin vielä kerran lämmitti umpijäätyneen auton mutta sen jälkeen ei ole toiminut luotettavasti.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎