Mitäs eroja tarkalleen on 1.6 ja 1.8:n kansilla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m40 kansien erot
Collapse
X
-
Käsittääkseni ei mitään. Etk:n mukaan ainakaan.Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04
-
-
Tuntuu kireemmältä 316i:ssä."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
m40 kansien erot
Elikkäs on tuossa m40 koneeseen kansiremontti meneillään. Auto on -90 tai -91 e30 316i katti versio, luonnollisesti m40 koneella.
Kansi olisi tarkoitus laittaa e30 316i -90 katittomasta versiosta. Tänään laittelin katittoman kanteen keinut, nostajat ja nokan paikalleen, jonka jälkeen huomasin että kansien numerosarjoissa on eroa.
Katittoman kannessa oli numerosarja 1 706 937, myös merkinnät 10.1 ja 8.9 löytyivät. Katillisen kannessa puolestaan on 1 727459 ja merkinnät 15.1 ja 9.0.
Silmämääräisesti noita tutkiskelin vierekkäin pöydällä, ja en kyllä minkäänlaista eroa toisiinsa huomannut. Netistäkin numerosarjoilla yrittänyt kaivella tietoa, mutta ei tunnu mitään löytyvän.
Eli nyt kaivattais m40 gurujen tietoja, mitä eroa noilla kansilla on? Käykö tuo katittoman kansi nyt tuohon katillisen lohkoon?
Comment
-
-
Originally posted by Daadaa View PostNopea vastaus! Mutta osaatko kertoa syyn noille numerosarjojen eroavaisuuksille?
EDIT: Minkäikäisestä tuo katittoman kansi on?Last edited by T3; 30-12-2011, 13:45..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Katittoman kansi on -90. Kyllähän se sinne katillisen lohkoon meni nätisti paikalleen, mutta jakopään kanssa meinasi ongelmaa olla. Kansi, nokka yms. rojut on kunnolla/oikein paikoillaan.
Elikkä jakohihna oli ikäänkuin liian lyhyt, ei saanut nokkapyörän paikallaan ollessa ollenkaan päälle, vaikka kiristin oli löysätty maksimiinsa. En tiedä onko sitten katillisen vs katittoman lohkoissa/kansissa korkeuseroa, josta tuo hihnan "lyhyys" olisi voinut tulla. Saatiin kuitenkin hihna kikkailemalla paikalleen, eli hihna täytyi ensin laittaa nokkapyörälle, ja sitten vasta nokkapyörä paikalleen. Nyt kun hihnan kiristää, niin kiristäjä jaa aika liki vesipumppua, mutta ei haitanne mitään. Normaalistihan tuon hihnan pitäisi mennä paikalleen helposti, joten joku siellä hänksöttää, kun vaan keksisi että mikä. Kone pyörii nätisti kuitenkin, kun kampuran päästä sitä jokusen kiekon pyörittelin.
Hihna on muistaakseni Continental merkiltään, ja paketin kyljestä katsoen pitäisi käydä kaikkiin m40 koneisiin. Hampaita siinä oli 110, niinkuin vanhassakin hihnassa.
Comment
-
Comment