Mistäköhän löytäisiä hukkaporttiin työntävää jousta joka olisi maksimissaan 1-1.1 barin jäykkyydessä?Ihanteellinen olisi joku sellainen että 0.7 olisi löysimmällään ja kirraamalla saisi tuonne kilon seutuville.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
hukkaportin jousi
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jallu64 View PostMistäköhän löytäisiä hukkaporttiin työntävää jousta joka olisi maksimissaan 1-1.1 barin jäykkyydessä?Ihanteellinen olisi joku sellainen että 0.7 olisi löysimmällään ja kirraamalla saisi tuonne kilon seutuville.
-
-
Originally posted by pazq View PostOlisko tässä helpoin tapa asentaa ahtoruuvi kabiiniin?? ite tappelin sen jousen kanssa aikani ja sit nakkasin sinne jonkun lötkön jousen minkä kanssa ei ahda 0.5bar enempää ja ruuvilla tiukkasin haluamaan ahtoon. Mulla ne ahdot heitteli sen jousen kuumuudesta riippuen aika paljon. Tiedä sitten mitä sekundaa halvalla sai
Comment
-
-
Originally posted by duuk View PostOlisit nyt edes laittanut minkä merkkinen ja kokoinen se sun hukkis on..
Mutta itse aloittaisin kyselemään
http://www.tarvikemotti.com/
Comment
-
-
Tulkoon vaikka potkukelkkaan, noilla tiedoilla voidaan ehdottaa vaikka pösön etujousia.
Onko hukkis vehkeen alkup? Kiinteä ahtimessa vai erillinen? Tarkoitatko jousta vai painekelloa?
Jos se toimii alipaineella, niin jousen jäykkyydellä ei ahtopaine kasva...ennen kuin laitat niin jäykän jousen ettei täysi alipaine jaksa avata porttia, jolloin ahdot karkaa niin ylös kuin ahdin antaa myöden (ennen laukeamistaan).
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostTulkoon vaikka potkukelkkaan, noilla tiedoilla voidaan ehdottaa vaikka pösön etujousia.
Onko hukkis vehkeen alkup? Kiinteä ahtimessa vai erillinen? Tarkoitatko jousta vai painekelloa?
Jos se toimii alipaineella, niin jousen jäykkyydellä ei ahtopaine kasva...ennen kuin laitat niin jäykän jousen ettei täysi alipaine jaksa avata porttia, jolloin ahdot karkaa niin ylös kuin ahdin antaa myöden (ennen laukeamistaan).
Mun mielestä otsikossa kyllä lukee JOUSI!Alipaine pumppu on poistettu nyt käytöstä ja kellon tilalla on nyt jousi, ja etsin siihen soveliasta jousta joka suurinpiirtein olisi maksimissaan 1-1.2baria puristuvaa mallia.Saa tähän ehdottaa mun puolesta vaikka boeingin jousia jaos kriteerit täyttyy.Last edited by jallu64; 18-01-2012, 17:16.
Comment
-
-
Kriteerit täyttyy vaikka kuulakärkikynän jousella. Ei kannata odotella vastauksia jos et suostu speksaamaan mitään.
Jousi pitää mitoittaa painekellon voiman mukaan, ei ole mitään 1bar puristuvaa jousta olemassakaan.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Ei viitsisi koko kertomusta heti laittaa vaan, yksinkertaiseen kyssäriin yksinkertainen vastaus.Mä ostan sulta sellaisen kynän jossa on sellainen jousi.
Ja hei,on niitä jousia ihan aikuisten oikeesti olemassa.Eilen kysyin ahtoja.comista ja siellä on tuotteet lopussa ja ei tietoa milloin tulee.Mistäköhän he ovat saaneet tietonsa jousen voimasta/paineesta?Ehkä ballocrafin kyljessä nykyään lukee, mutta silloin kun minä niitä viimeksi käytin niin ei niissä lukenut.Last edited by jallu64; 18-01-2012, 17:21.
Comment
-
-
Kannattaskohan vähän korjata omaa asennetta. Joko et ymmärrä asiasta yhtään mitään tai et osaa kirjoittaa ajatuksiasi selkeästi.
Se tarvittava jousivoima riippuu kalvon pinta-alasta, jota meillä muilla ei ole tiedossa. Kukaan ei voi myydä sulle sopivaa tietämättä mihin se on aikuisten oikeasti tulossa. Osta sieltä ahtoja.comista jos niillä on kristallipallo, meillä ei ole.
Kirjoitat että "alipainepumppu poistettu, kellon tilalla nyt jousi". Tuosta saa kuvan että hukkaportin avaa pakopaine, jousen yrittäessä pitää porttia kiinni. Eihän se ahtopaine oo missään yhteydessä jouseen jos kello poistettu. Vai onko se jousi imusarjassa, vai oliko sittenkin kyseessä dump-venttiili..
Annappa tähän yksinkertaiseen kysymykseen vastaus: miten sun vehkeessä säädetään hukkaportin avautumista? Tai miten se on tarkoitus totetuttaa?Last edited by muuris; 18-01-2012, 19:54.
Comment
-
-
Originally posted by jallu64 View PostMikä tossa mun kerronnassa on vaikea selkoista?
Pakopaine työntää portin auki ja jousi pitää kiinni. Parhaassa tapauksessa, kun jousi on just sopivan löysä, on keskikierroksilla enemmän ahtoa ja yläkierroksilla vähemmän, ahtimen pysyessä koko ajan kartalla. Jos jousi on liian jäykkä, niin ahdin putoaa viimeistään yläkierroksilla kartalta ja romua tulee ennen pitkää.
Olis syytä kattella tarkasti ahtopaineen käyttäytymistä ja kompurakarttoja. En tiedä mikä ahdin tuo on, mutta normaalit sisäiset hukkaportit toimii niin päin, että viritelmäsi näyttäisi työntävän porttia auki lepotilassa (ei ahda ikinä).Last edited by muuris; 18-01-2012, 20:30.
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostSe, että ahtopaineen pitäisi olla jotenkin yhteydessä tuohon jouseen. Tuo ei ole ahtopaineen, vaan pakopaineen säätö. Jos haluat ahtopaineen olevan 1bar, laita painekello jousen tilalle.
Pakopaine työntää portin auki ja jousi pitää kiinni. Parhaassa tapauksessa, kun jousi on just sopivan löysä, on keskikierroksilla enemmän ahtoa ja yläkierroksilla vähemmän, ahtimen pysyessä koko ajan kartalla. Jos jousi on liian jäykkä, niin ahdin putoaa viimeistään yläkierroksilla kartalta ja romua tulee ennen pitkää.
Olis syytä kattella tarkasti ahtopaineen käyttäytymistä ja kompurakarttoja. En tiedä mikä ahdin tuo on, mutta normaalit sisäiset hukkaportit toimii niin päin, että viritelmäsi näyttäisi työntävän porttia auki lepotilassa (ei ahda ikinä).
Comment
-
-
Originally posted by jallu64 View Post
Kannattaa ottaa muuriksen jutuista onkeen, niin ei tuu romua. Samalla olis ihan hyvä sivistää itseään hieman ahtimista, googlella löytynee ihan hyvää perustietoa mistä pääsee alkuun.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Näin näitä on tehty varmaan jo heti tuolta tehtaalta lähtiessään,elikkä jostain 90 luvun alkupuolesta saakka.Sopivan jousen etsiminen on sitten eri juttu koska nämä jouset on yleensä kaikissa liikkeissä omana miljoonalaatikkonaan.Näillä ei haeta ulkonäköpisteitä vaan toimivuutta.
Myönnän että tuli laitettua kyssäri aivan väärään sivustoon.Juuri tuolla overdrivella joka on suurimmaksi osaksi jenkkiautojen harrastajille suunnattu sivusto( tosin paljon myös muita),juteltiin siitä että miksi esim japsi ja opel ja bemari foorumeilla helposti haukutaan ja lytätään muiden merkkien harrastajat. Teillä on niin suppea näkökulma autoharrastukseen toisin kuin tuolla jenkkiauto puolella.Ehkä se johtuu kun jenkkejä on rakenneltu tuolta -70 luvulta lähtien,siellä on tosi härskiä, tosin humorista kuittailua valmistajien välillä,mutta erittäin hyvällä mielellä ja varmaan saa apuja aina!Meillä on kyllä täällä kotona 2kpl näitä teidän ihailemia autoja. 850 ja 525:n ja satuin täällä yksityisesti puhumaan yhden 850 bemun omistajan kanssa ja epäonnekseni tuli mieleen kysyä teiltä: valkolenkkarislipoveripipoäitinpikkupojiltaja työtävieroksuvilta yhdestä helvetin pienestä jousesta!
Autoja voi myös ihan aikuisten oikeesti ihan itse rakentaa,ei aina tarvii kaikkea ostaa tuning puljusta,niin ja pitäähän tämä teidän pentujen nykypäivän muoti hokema vielä tähän pistää:EI OO TODELLISTA!
Menkää perkele sudittelemaan niillä vajaa koneisilla mopoillanne jotka kehräävät kuin mummon singeri!Kaksi helvetin pentujen bemaria oon tänä talvena vetänyt penkasta pois ja seuraavan vedän lämä tiskissä fuck off!
Tulipahan avauduttua.On täällä hyvääkin porukkaa.
Comment
-
Comment