Announcement

Collapse
No announcement yet.

hukkaportin jousi

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by jallu64 View Post
    miksi esim japsi ja opel ja bemari foorumeilla helposti haukutaan ja lytätään muiden merkkien harrastajat. Teillä on niin suppea näkökulma autoharrastukseen toisin kuin tuolla jenkkiauto puolella
    Ja sulla on selvästi muuta kuin suppea näkökulma:


    Originally posted by jallu64 View Post
    epäonnekseni tuli mieleen kysyä teiltä: valkolenkkarislipoveripipoäitinpikkupojiltaja työtävieroksuvilta yhdestä helvetin pienestä jousesta!
    Sinä olet tässä topikissa ainoa, joka sortui lapselliseen muiden lyttäämiseen, olettamiseen, yleistämiseen ja värityskirjan sottaamiseen. Kuka haukkui muun merkin harrastajia? Kuka on työtä vieroksuva?


    Originally posted by jallu64 View Post
    siellä on tosi härskiä, tosin humorista kuittailua valmistajien välillä,mutta erittäin hyvällä mielellä ja varmaan saa apuja aina!
    Etkö saanut tässä topikissa apuja?

    Originally posted by jallu64 View Post
    Meillä on kyllä täällä kotona 2kpl näitä teidän ihailemia autoja.
    Ei ketään kiinnostanut eikä kukaan morkannut sun merkkiuskollisuutta, kohdistui se sitten mihin tahansa.


    Originally posted by jallu64 View Post
    Autoja voi myös ihan aikuisten oikeesti ihan itse rakentaa,ei aina tarvii kaikkea ostaa tuning puljusta,niin ja pitäähän tämä teidän pentujen nykypäivän muoti hokema vielä tähän pistää:EI OO TODELLISTA!
    Asioista voi myös ottaa selvää, ja neuvoja kannattaa kuunnella. Jos et ymmärrä painekellon ja pelkän jousen funktionaalista eroa hukkaportin ohjauksessa, ei tarvi vetää herneitä nokkaan. Mielestäni annoin suht asiallisia vinkkejä.


    Originally posted by jallu64 View Post
    Tulipahan avauduttua.On täällä hyvääkin porukkaa.
    Onneks oot parantamassa forumin tasoa
    Last edited by muuris; 18-01-2012, 22:05.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • 525TurboIC
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 663
      • Pomarkku

      #17
      Originally posted by jallu64 View Post
      http://kuvablogi.com/nayta/3397940/


      Mikä tossa mun kerronnassa on vaikea selkoista?

      Comment

      • jallu64
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 35
        • hevonjeera

        #18


        Ei kaikki toimiva tarvitse olla kiiltävää ja billettiä!
        Ja jousesta minä olen puhunut edelleenkin alusta asti.On mulla tuolla tallin pöydällä myös alipaine kello mutta toi jousi on nyt vaihtoehto no1.Nämä autot on aika puhtaasti työkäytössä ja yksinkertaisuus on ehdoton.

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by jallu64 View Post
          http://www.google.fi/search?hl=fi&rl...l7l0&um=1&ie=U

          Ei kaikki toimiva tarvitse olla kiiltävää ja billettiä!
          Ja jousesta minä olen puhunut edelleenkin alusta asti.On mulla tuolla tallin pöydällä myös alipaine kello mutta toi jousi on nyt vaihtoehto no1.Nämä autot on aika puhtaasti työkäytössä ja yksinkertaisuus on ehdoton.
          Sano nyt, että millä kalvon halkaisijalla olevasta hukkaportin kellosta pitää se jousi olla? Vai pitääkö se 1bar olla tuolla siun hukkaportin lautasta vasten oleva paine? Jos pitää, niin laitatko noita vivuston mittasuhteita meillekin, niin tietää laskea sopivan jousivakion...
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • muuris
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by jallu64 View Post
            Ei kaikki toimiva tarvitse olla kiiltävää ja billettiä!
            Ja jousesta minä olen puhunut edelleenkin alusta asti.On mulla tuolla tallin pöydällä myös alipaine kello mutta toi jousi on nyt vaihtoehto no1.Nämä autot on aika puhtaasti työkäytössä ja yksinkertaisuus on ehdoton.
            Itsekin pidän mahd yksinkertaisista, toimivista ratkaisuista.

            Ylipainekello olis mutkaton. Sen ei tarvitse olla billettiä, ei kukaan ole moista ehdottanutkaan. Niitä löytyy myös käytettynä hyvin about jokaisesta ennen 90-l puoliväliä tehdystä turboautosta.

            Alipainekello vaatii sen sähköisen ohjaimen magneettiventtiilin kans (tai jonkun mekaanisesti säätyvän venttiilin), joten sitä et varmaan ole laittamassa.

            Jousen kanssa saa, kuten jo kirjoitin, olla tarkkana ettei tule romua. Ahto- ja pakopainemittarit olis ehdottomat hyvän jousen etsimiseen. Siihen ei käytännössä auta kuin yritys-erehdys. Pelkällä jousella homman saa kyllä toimimaan -- on mulla omassakin niin ollut -- mutta vaatii ymmärrystä enemmän kuin pelkkä ylipainekello.

            Pitää ymmärtää, että et saa tällä systeemillä tasaista ahtopainetta läpi kierrosalueen. Tuo rakennelma pitää pakopaineen suht vakiona, ja ahtoa tulee mitä tulee, riippuen monesta tekijästä -- käytännössä kuitenkin keskikierroksilla enemmän kuin yläpäässä, kun jousi on sopiva. Ahto- ja pakopaineen suhteen olla järkevä. Kun on varaa laittaa noin pitkä jousi, ei jäykkyys ole niin justiinsa, vaan voi pelata sillä esijännityksellä. Hukkaportin ei kuitenkaan ole tarkoitus ryömiä auki, vaan aueta suht lähellä tavoiteltua (pako)painetta.


            Jos sen sopivan jousivoiman haluais edes yrittää arpoa laskemalla, niin pitää tietää ainakin haluttu pakopaine, hukkaportin lautasen halkaisija sekä hukkaportin sis ja ulkoisen vipuvarsien pituuksien suhde.
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10501
              • Saaressa

              #21
              Kiitokset topicin aloittajalle asiattomasta käytöksestä tämä topicci menee lukkoon. Jos jatkat samalla asenteella tällä foorumilla tulee seuraavaksi sitten bannia


              -duuk

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎