Announcement

Collapse
No announcement yet.

740 4.4L moottorista saa sähköiskuja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • perfo
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 12
    • fishriver

    740 4.4L moottorista saa sähköiskuja

    Elikkäs nostetaan ylös uusilla tiedoilla.

    Autona 740 4.4L vm 96

    Koneessa oli paska maajohto ostattaessa joten vaijerien kuoret olivat sulaneet.

    Kone röplöttää välillä käyntiä, sekoittaa mapin ja nokkaakselin asento tunnistimen.

    Seurattu anturi arvoja, puolia uusittu, tulpat uusittu, ei öljyä tulpan reijissä. käytetty puolilta johtoa irti vuorotellen ja virtaa vuotaa eniten ylemmän alipaine kumiletkun klemmarista mikä menee jarrutehostimeen sekä kaasuvaijerista voltit heittelee 14-18v kun niistä kohti mittaa ja lyö kynsille kun koskee sama mikä puola pois pelistä. sama kun tulpanjohto tai vastaava.

    Myös ilman laturin remmiä sama tulos, eli laturi ei vuoda, eikä se tommosia virta määriä vuotas että kysille lyö

    Kone huoneessa ei näy kipinöitä missään, ei suihkepullollakaan, kaikki puolat silmämääräisesti ehjiä.
    Ideat loppuu!
  • Coupe325
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 60
    • ksnk

    #2
    Siis maadotukset ole vieläkään kunnossa? vai tajusinko jotain väärin?
    Joka paikassa pitää olla 0 V.
    530d -04 automaatti

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Eihän sieltä mistään muualta saa sellaisia jännitteitä ulos kuin puolilta että löisi kynsille.

      Joku niistä tai pari kpl vain on rikki.

      Comment

      • perfo
        Newbiemmer
        • Nov 2011
        • 12
        • fishriver

        #4
        Alkuperäinen maadoitus paikka on putsattu ja laitettu uus kaapeli, lisä kaapeli kannesta koriin, akun ja korin välinen oli ok, käytin irti tarkistin.

        No mikään puola ei näytä vuotoa ja kipinä normaali, mikään puola ei aiheuta vikatilaa, yksittäin näitä ei ainakaan voinut vielä millään testata.

        Vittu sanon minä, 50e kappale, ei nyt mailmaa kaada mut jos turhaa joutuu ostaan.

        Eikö näitä voi millään testata?

        Aika moista haku ammuntaa mittailla että kaksi rikkinäistä löytää johdot irroittamalla ja mittailemalla jännitteitä.

        Niin ja autosta ei saa sähköiskuja ainoastaan moottorin noista kohdista erityisesti.

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          #5
          Kuulostaa sille, että venakopan maadotus voisi olla irti.

          Edit: eli siis aina puolellaan keskimmäisen puolan kohdalla kannen ja venakopan kannen välillä.
          Last edited by Morkai; 20-01-2012, 08:56.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • perfo
            Newbiemmer
            • Nov 2011
            • 12
            • fishriver

            #6
            Ei auttanut niiden kahden puolan johtojen vaihto, oon vielä vetänyt kansista erikseen lisä maat runkoon.

            Puolat käytin taas yksitellen pois pelistä ja koko ajan virran vuoto saman verran n 15-17v

            Comment

            • 2bar..ahhh
              BTCF Honorary Member
              • Nov 2004
              • 3351
              • haapavesi

              #7
              Originally posted by perfo View Post
              Ei auttanut niiden kahden puolan johtojen vaihto, oon vielä vetänyt kansista erikseen lisä maat runkoon.

              Puolat käytin taas yksitellen pois pelistä ja koko ajan virran vuoto saman verran n 15-17v
              mittaa ne puolat ohm arvot löytyy tis:sistä..
              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

              Comment

              • perfo
                Newbiemmer
                • Nov 2011
                • 12
                • fishriver

                #8
                Ei ole tuota, voisko joku laittaa ne arvot tänne ja mistä pinnistä mihin.
                Ymmärtänyt että näitä ei voi mitata tai voi mutta ei näe muutakun toimii ei toimi? mikä kyllä ihmetyttänyt suuresti, tai puolat toimii se on tiedossa, jokainen antaa kipinän kokeiltu laitteella millä voi puolan päältä testäta kun auto on käynnissä.

                Comment

                • perfo
                  Newbiemmer
                  • Nov 2011
                  • 12
                  • fishriver

                  #9
                  No niin, ei ollut puolissa vika, suuttimille kiertävään pensa putkeen kun laittoi maajohdon niin vuoto katosi, tai siis ei enää saa tällejä eikä näy. mutta vuotaako se nyt vaan suoraa runkoon, eihän suuttimet saisi päästää läpi virtaa? vai? ite värkännyt enemmän diesel / kaasari vehkeitä tällaisissa hommissa. suuttimeen menee kuitenkin +sekä - niin jonkun täytyy päästää läpi? kumma kun tullut koodeja niistä?

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Kuten Muurahainen kirjoitti, vain puolissa on niin iso jännite että lyö tuntuvasti kynsille. Vai saatko sähköiskun jos otat akun navoista käsin kiinni?
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎