Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50 ja moottorin takastefan vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1637

    S50 ja moottorin takastefan vaihto?

    En löytänyt TIS:stä ohjetta hommaan. Onko samanlainen homma kuin esim. laatikon stefojen laitto eli jollain ilveellä kammetaan stefa pois ja sitten naputellaan uus paikoilleen? Millä olette naputelleet uuden stefan paikoilleen?
  • vaappu
    BTCF Member
    • Sep 2010
    • 1189
    • Rovaniemi/Pyhätunturi

    #2
    Isolla hylsällä ,tai jollakin samankokoisella putken pätkällä.,
    Taka stefa on kyl ainakin s50b32 aika iso , itselläkin vielä sama tekemättä.
    mb 519 täys pitkä
    mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
    e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
    e31 850i Miljoonan markan bmw.
    e21. Kimppa rassi.
    Awd corolla turbo.+420whp..

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2842
      • Kyrsälä

      #3
      Koneen takana on alumiinipala jossa stefa on kiinni. Alumiinipala on kiinni kahdeksalla pultilla. Kuudella lohkossa ja kahdella öljypohjassa. Irroita pala ja vaihsa stefa pöydällä. Alumiinipalan ja lohkon välissä on metallitiiviste joka pitää uusia.

      Jos ostat BMW alkuperäisen stefan, niin se alumiinipala stefoineen pitää asentaa takaisin holkilla. Muistaakseni holkki tulee alkuperäisen stefan mukana. BMW:n uudet stefat ovat ilman kiristysjousta, joten stefa on niin pieni että ei mene kampuran kaulalle ilman holkkia. Jos ostat vaikka Victor Reinzin tarvikestefan niin se on kiristysjousella eikä tarvitse käyttää holkkia asennuksessa.

      Voi taas kuullostaa monimutkaselta, mutta tämä on pala kakkua.
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • 2bar..ahhh
        BTCF Honorary Member
        • Nov 2004
        • 3351
        • haapavesi

        #4
        + katso stefan kohta ettei tule samalle kohalle kuin edellinen... on toden näköisesti hangannut jäljen jo vanha.
        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16451
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by vaappu View Post
          Taka stefa on kyl ainakin s50b32 aika iso , itselläkin vielä sama tekemättä.
          Kuin myös lähes kaikissa muissa bmw-koneissa, samaa osaa käytetty vaikka kuinka kauan.

          Comment

          • MarttiKK
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 1637

            #6
            Originally posted by Doni View Post
            Koneen takana on alumiinipala jossa stefa on kiinni. Alumiinipala on kiinni kahdeksalla pultilla. Kuudella lohkossa ja kahdella öljypohjassa. Irroita pala ja vaihsa stefa pöydällä. Alumiinipalan ja lohkon välissä on metallitiiviste joka pitää uusia.

            Jos ostat BMW alkuperäisen stefan, niin se alumiinipala stefoineen pitää asentaa takaisin holkilla. Muistaakseni holkki tulee alkuperäisen stefan mukana. BMW:n uudet stefat ovat ilman kiristysjousta, joten stefa on niin pieni että ei mene kampuran kaulalle ilman holkkia. Jos ostat vaikka Victor Reinzin tarvikestefan niin se on kiristysjousella eikä tarvitse käyttää holkkia asennuksessa.

            Voi taas kuullostaa monimutkaselta, mutta tämä on pala kakkua.
            Victor Reinzin stefa tilattu Fixukselta, onneksi löytyi sieltä kunnon alennuksilla

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1637

              #7
              No ei sitten löytynytkään sitä Reinzin stefaa vaan joku muu jossa stefan mukana tuli muovinen holkki. Milläs tuollainen stefa on paras naputtaa paikoilleen?

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2842
                • Kyrsälä

                #8
                Jos sulla on se takalevy pöydällä, niin stefan voi naputella vaikka massavasaralla tai sit ihan normaalilla vasaralla. Yrität saada alun mahdollisimman suoraan, niin tulee hyvä.
                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • bmwcruiser
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 411
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Naputtelemalla saa myös helposti vinoon..

                  Prässillä painoin oman stefan paikalleen, suoraan meni vitkuttelematta. Stefan ja prässin väliin sopivan paksu metallilevy joka ei taipuile, voima jakautuu tasasesti stefan pinnalle.
                  E30

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎