Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 pukkas öljyt tikun reiästä ulos --> Venttiilikopan huohotuskanava jäässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    #16
    Oliko tuohon lämmittimen asennukseen olemassa sellaista ohjetta missä kuvat näkyisivät?
    Spetken tekemässä ohjeessa mikä löytyy FAQ alueelta ei enään kuvat näy, lähinnä se että mistä tuolle kannattaa ottaa virta :think

    Nyt kun asiaa tarkemmin mietin niin eilen ajaessa kuului nelosella 75 ja 80, sekä vitosella 85 ja 90km/h välissa sellainen korkeataajuinen ujellus auton sisälle mutta en sitä sen enempää noteerannut koska ääni katosi kun nopeuden nosti sataan ja kaikki toimi normaalisti!
    Last edited by Jube; 04-02-2012, 18:08.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #17
      Tupla
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by Jube View Post
        Oliko tuohon lämmittimen asennukseen olemassa sellaista ohjetta missä kuvat näkyisivät?
        Säikeen toisen viestin linkin takaa klikkaat "takaisin etusivulle" ja sieltä skrollaat sivuvalikkoa hieman alaspäin. Joskus noita ohjeita kun jakso väkertää...
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Noi voi tukkeutua sieltä vortexin/huoparullan ja imuputkeen menevän huohotinputken välistä, venakopasta. Sinne jää majoneesia ja kovettuu, kannattaa tarkistaa ja rassata. Varsinaisen huohotinputken umpeenjäätymisestä ei kyllä ole itsellekään osunut todettuja tapauksia silmiin.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #20
            Hyvä huomio, täytyypä rassata!
            Ei tässäkään varmuudella voi sanoa että liitoskohta olisi ollut tukossa jäästä mutta jäätä/vettä oli imuputkessa kyllä reippaasti :think
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              #21
              Meinaa alkaa jo kohta v*tuttamaan kun on kaikki 3 autoa menny pakkaskauden aikana siihen kuntoon että yhdelläkään ei pysty ajamaan
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • Hanza
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1931
                • Juvan Shell. Requiescat in pace

                #22
                Joku e30/e34 ois varmaa sellanen millä sais lasetella suomen pakkasissa ihan huoletta. Ei vaan ota sellasta missä on sähköherkkuja.
                Ei nää modernit autot enää toimi kovilla pakkasilla edes uutena aina.
                Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                t: luft waffel

                "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #23
                  Originally posted by Cell View Post
                  Noi voi tukkeutua sieltä vortexin/huoparullan ja imuputkeen menevän huohotinputken välistä, venakopasta. Sinne jää majoneesia ja kovettuu, kannattaa tarkistaa ja rassata. Varsinaisen huohotinputken umpeenjäätymisestä ei kyllä ole itsellekään osunut todettuja tapauksia silmiin.
                  Majoneesia tai muuta tukoksia ei kyseisessä paikassa ollut mutta vettä tuli aivan helvetisti kun tunkkasin auton perästä ilmaan.
                  Elikkä tuo kyseinen osa sieltä oli jäätynyt tukkoon koska sitä vettä tuli uskomatn määrä, alkaa ehkäpä muutenkin koko homma selkiämään :think

                  Venttiilikopassa oleva "kanava" on muotoiltu siten että kaikki vesi ei valu sieltä mihinkään vaikka auto olisi tasamaalla, minulla auto on autotallin luiskassa yöt keula ylempänä kuin perä jotenka kaikki kanavassa oleva vesi kasaantuu sinne ohkaisimpaan kohtaan lähelle huohotinventtiiliä ja tottakai jäätyy tukkoon kun vettä on tarpeeksi paljon!
                  Ei sinne varmasti noin paljoa vettä kuuluisi kertyä, olisi vaan nyt mielenkiintoista tietää kauanko taas uskaltaa ajella ennen tyhjentämistä koska tuohon onkelmaan ei taida auttaa lämmitin mitään

                  Vaikuttaakohan auton toimintaan jos poraa pienen tyhjennysreiän johonkin?
                  Last edited by Jube; 04-02-2012, 20:30.
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • Hanza
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1931
                    • Juvan Shell. Requiescat in pace

                    #24
                    Eikös vaggineissa porata alimpaan kohtaan ahtoputkiin reikä jo ihan merkkikorjaamolla.
                    Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                    t: luft waffel

                    "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      #25
                      Kyllä, mutta tässä on kyse imuputkesta ennen ahdinta ja näinollen kone ottaisi pienen määrän ilmaa MAF:in ohi :think
                      Mitäs arvon raati on mieltä kestäisikö porata imuputkeen esim:3mm reikä sinne lähelle turboa ilman että vaikuttaa oleellisesti auton toimintaan vai jäätyykö se sitten noin pieni reikäkin tukkoon?
                      Tällä haen sitä että tyhjennysreikä yhdistettynä siihen että jatkossa peruuttaisin auton luiskaan keula alaspäin saisi veden valumaan ensin imuputken pohjalle ja sieltä reiän kautta maahan...

                      Ideat saattavat kuulostaa järjettömältä ja tarpeettomalta mutta korostan että ajan tällä autolla yli 1000km viikossa yksinäni hiljaisesti liikennöityä väliä niin pelottaa aivan he*vetisti että auto jättää välille tappopakkasella, siksi haluaisin ennaltaehkäistä kaikki mahdolliset ongelmat mitkä keskeyttävät matkanteon laakista.
                      On ilmeisesti mahdollistaa ajaa öljykorkki auki kun siellä näkyy jokin suojalevykin olevan korkin alla jos sattuu jäätyminen kesken matkanteon?
                      Last edited by Jube; 04-02-2012, 21:09.
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #26
                        Originally posted by Jube View Post
                        ajan tällä autolla yli 1000km viikossa yksinäni hiljaisesti liikennöityä väliä niin pelottaa aivan he*vetisti että auto jättää välille tappopakkasella, siksi haluaisin ennaltaehkäistä kaikki mahdolliset ongelmat mitkä keskeyttävät matkanteon laakista.
                        Vähän OT, mutta miten olisi merkin vaihto jos ajat noin paljon, itsellä oli sama homma ja nyt varmuuteen tyytyväinen, muuten en ole...
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          #27
                          200tkm on yhteensä kahdella 530d:llä menty ilman välillejääntejä tähänasti jotta ei se merkin vaihtaminen nyt ensimmäinen vaihtoehto ole :think
                          Tämäkin öljyjen oksentaminen tapahtui onneksi kotipihalla mutta huolestuttaahan se kun ongelma pitäisi saada poistettua ennenkuin tapahtuu tienpäällä...

                          Mutta olen silti kanssasi samaa mieltä että Japsi on luottopeli, perheen ainoa auto millä pystyy ajamaan on siskon -90 Corolla
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            #28
                            Jahas, rakkine kasassa ja näyttisi toistaiseksi öljyt pysyvän sisällä :think
                            Huohotus kanavasta oli vielä yön aikana tullut tallin lattialle ~4cm halkaisijaltaan oleva läikkä vettä...
                            Kaikenkaikkiaan vettä tuli venttiilikopan sisältä arvioilta vajava desi, mikä on kyllä tuohon rööriin paljon
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • huppu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 423
                              • Rovaniemi

                              #29
                              Huohottimen suodatin

                              Originally posted by Hannu_H View Post
                              http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/hu...oljyerotin.htm

                              Katosoppa ensimmäisenä, että huollot on tehty ajallaan ja oikein
                              Tiiäkkö saako tuota Vortex-suodatinta E46:een 2-litraseen dieseliin? :think
                              BMW E46 318d 10/04

                              Comment

                              • Jolli
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 2556
                                • Virolahti

                                #30
                                Originally posted by huppu View Post
                                Tiiäkkö saako tuota Vortex-suodatinta E46:een 2-litraseen dieseliin? :think
                                Saa ja sellaisen suosittelen sinne laittamaan.
                                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎