Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50/m52 kovat nostimet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #31
    Originally posted by [fuse] View Post
    Mhh varmaan pitäis olla jotain ymmärrystä nokkien overlapistakin siinä vaiheessa kun alkaa tilailemaan nokkia. Toki varmaan Kylmäkoskella on heittää jotku perus rallimies setupit koville nostajille...
    Overlapille virikoneessa on vain yksi sääntö eli niin paljon kuin mahdollista. DOHC-koneissahan overlapin säätö on helppoa. Overlappiahan rajoittaa vain venttiilin osuminen mäntään. Pakopuolelle kannattaa jättää milli pari varoja mutta imuvenan voi käytännössä ajoittaa mäntään kiinni, tosin joku kymppi varoja ei ole haitaksi.

    Ainoa varsinainen haitta overlapista on että tyhjäkäynnillä imusarjan alipaine vetää reilusti pakokaasuja imusarjaan ja tyhjäkäynti on vähän mitä sattuu liian pakokaasupitoisen seoksen vuoksi - mutta siinä vanos auttaa. Samoin auttaa läppärungot eli imusarjan alipaineísen tilavuuden minimointi.

    Comment

    • [fuse]
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2011
      • 299
      • Kerava

      #32
      Ei ole mulla vanosta, eikä tuu tieliikenteeseen ni ei oo hitonkaa välii Senhä voi säätää sitten humpsuttamaan tyhjäkäyntiä epätasaisesti vaikka 1300rpm. Mutta siis n. 2000€ vois mieltää tohon menevän. Läppärungot, nokat + nokkien hionta, kovat nostajat. Ja jos oikein kovilla jengoilla haluu mennä niin pitäus miettii jo parempia venttiileitäkin.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎